- 101. Parki rozrywki jako przestrzenie Edutainment
- (Nauka i zabawa)
- Edukacja poprzez zabawę sprzyja rozwojowi dzieci i młodzieży. Od ponad dekady w Stanach Zjednoczonych popularne są tzw. Edutainment Center, czyli parki rozrywki, w których to dzieci odgrywają główne role, ...
- Utworzone: 01-02-2008
- 102. Edutainment na świecie (4): Ulica Sezamkowa
- (Nauka i zabawa)
- ... i rozpoznawalnych programów Edutainment, świetnie łączącym elementy rozrywki z treściami edukacyjnymi. Ulica Sezamkowa jest znana przede wszystkim dzięki Mupetom, oryginalnym kukiełkom stworzonym przez ...
- Utworzone: 30-01-2008
- 103. Poradnik dla twórców pro-zdrowotnych programów Edutainment
- (Nauka i zabawa)
- Od wielu lat najpowszechniejsze zastosowanie Edutainment dotyczy ochrony zdrowia. Głównym producentem programów pro-zdrowotnych (najczęściej w formie seriali, tzw. oper mydlanych) są Stany Zjednoczone. ...
- Utworzone: 20-01-2008
- 104. Edutainment na świecie (3): Jasoos Vijay
- (Nauka i zabawa)
- Serial telewizyjny Edutainment o przygodach detektywa Vijay cieszył się wielką popularnością w Indiach. Program obejrzało łącznie blisko 200 milionów mieszkańców tego kraju, chociaż nie był to klasyczny ...
- Utworzone: 20-01-2008
- 105. Edutainment na świecie (2): The Yellow Card
- (Nauka i zabawa)
- Programy Edutainment są dobrym narzędziem do kształtowania postaw społecznych w obszarze ochrony i profilaktyki zdrowia, co potwierdzają liczne sukcesy programów realizowanych w Ameryce Południowej, Afryce, ...
- Utworzone: 10-01-2008
- 106. Konsumenci chcą więcej Internetu
- (Konsumencka)
- Konsumenci, młodzi i starzy, wierzą w Internet i chcą go coraz więcej. W domu, w pracy, w podróży. Internet staje się powoli niezbędnym narzędziem w codziennym życiu bez którego niektórym trudno żyć i ...
- Utworzone: 02-01-2008
- 107. Krótka historia współczesnego Edutainment
- (Nauka i zabawa)
- Historia współczesnego Edutainment liczy sobie „zaledwie” kilkadziesiąt lat. Dzięki rozwojowi środków masowego przekazu możemy zaobserwować siłę i skuteczność tej metody edukacji społecznej. W ten sposób ...
- Utworzone: 01-01-2008
- 108. Edutainment jako narzędzie edukacji społecznej
- (Nauka i zabawa)
- Edutainment z wykorzystaniem środków masowego przekazu jest dziś jednym narzędzi zmniejszania nierówności w dostępie do nowoczesnej wiedzy i cyfrowych technik informacyjno-komunikacyjnych. W ten sposób ...
- Utworzone: 01-01-2008
- 109. Edutainment albo edukacja rozrywkowa
- (Nauka i zabawa)
- Istotą działań typu Edutainment jest połączenie edukacji z rozrywką. Mottem tzw. edukacji rozrywkowej jest stwierdzenie „uczyć bawiąc”. Wskazuje to na odpowiednią hierarchię ważności. Przez Edutainment ...
- Utworzone: 01-01-2008
- 110. Edutainment na świecie (1): The Archers
- (Nauka i zabawa)
- ... Edutainment to najstarszy program tego typu na świecie. Pierwsze eksperymentalne odcinki programu, BBC nadało w Wielkiej Brytanii w 1950 roku. Ówczesny producent programu Godfrey Baseley pracował ...
- Utworzone: 01-01-2008
- 111. Edutainment a recycling
- (Nauka i zabawa)
- Nie wiadomo, co jest najważniejszym wątkiem w ekologii – globalne ocieplenie, które wyrosło na medialny problem numer 1 dzięki dokumentowi Ala Gore „Niewygodna prawda”, autostrada przez Rospudę, czy gigantyczne ...
- Utworzone: 01-09-2007
- 112. Edutainment made in Kopernik
- (Nauka i zabawa)
- Eksperymentuj z nauką – 7 lipca br. w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie otwarta została interaktywna wystawa Centrum Nauki Kopernik, której celem jest zainteresowanie mieszkańców stolicy nauką i eksperymentami ...
- Utworzone: 10-07-2007
- 113. Edutainment w walce z rakiem
- (Nauka i zabawa)
- ... się z chorobą. Na pomysł takiego Edutainment wpadł Pam Omidyar, założyciel Hope Lab – pozarządowej organizacji, która łączy szczegółowe badania z innowacyjnymi rozwiązaniami mającymi na celu poprawę ...
- Utworzone: 01-07-2007
- 114. Młodzież jako konsumenci informacji (2)
- (Badania)
- World Association of Newspapers oraz firma badawcza D-CODE opublikowały wyniki pierwszego etapu „Youth Media DNA” - badania zwyczajów konsumenckich młodych ludzi w odniesieniu do korzystania z mediów. ...
- Utworzone: 02-06-2007
- 115. Młodzież jako konsumenci informacji (1)
- (Badania)
- World Association of Newspapers oraz firma D-CODE opublikowały wyniki pierwszego etapu badania zwyczajów konsumenckich młodych ludzi w odniesieniu do korzystania z mediów. Celem projektu badawczego „Youth ...
- Utworzone: 02-06-2007
- 116. Dzieci coraz ważniejszym konsumentem
- (Konsumencka)
- Dzieci wydają w Polsce ponad 300 mln złotych miesięcznie – wynika z wyliczeń Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), dotyczących 6 milionów dzieci w wieku 7-18 lat. Urząd zwraca uwagę na to, ...
- Utworzone: 02-06-2007
- 117. Metoda badawcza dla najmłodszych uczniów
- (Metody i narzędzia)
- ... przedszkolnymi. Podczas testów sprawdzaliśmy, na ile najmłodsi są w stanie z nimi sobie poradzić. Obserwowaliśmy, co w danym doświadczeniu budzi zaciekawienie lub zachwyt małych eksperymentatorów, ...
- Utworzone: 19-05-2024
- 118. K jak kreatywność – czyli jak rozwijać kreatywność i wyobraźnię dzieci
- (Edukacja wczesnoszkolna)
- ... wprowadzaniem każdej litery. Opowieść zawsze kończyła się w nieodpowiednim momencie, a dzieci pytały: co było dalej? Odpowiadałam, że nie wiem, same muszą dokończyć tę historię. Tak powstawały nasze ...
- Utworzone: 16-05-2024
- 119. Wkrótce zakwitną akacje
- (Nauczyciele)
- ... element nauczycielskiego zawodu. Osoby narzekające na spadek energii to bardzo często ludzie, którzy w niewystarczającym stopniu dbają o to, by znaleźć trochę czasu dla siebie. To często osoby, które ...
- Utworzone: 15-05-2024
- 120. Porozmawiajmy o naszej szkole
- (Szkoły)
- ... je przed publicznością i dokumentują wyniki każdego ze stolików spisując najważniejsze konkluzje. Należy pamiętać, że World Café jest metodą służącą do prowadzenia dialogu, dzielenia się wiedzą i kreatywnymi ...
- Utworzone: 14-05-2024
Ostatnie komentarze