- 101. O głośnym czytaniu i organizowaniu dużych akcji edukacyjnych
- (Projekty edukacyjne)
- Od zawsze książki i czytanie były częścią mojego życia. Rozwijały moją wyobraźnię i pozwalały mi tworzyć nową rzeczywistość. Pomysł na stworzenie ogólnopolskiej akcji “Cała Polska czyta na głos” pojawił ...
- Utworzone: 24-11-2023
- 102. Odważ się! Na wychowawczej o fake-newsach
- (Medialna)
- Oto priorytet MEiN nr 8: "Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych ...
- Utworzone: 23-11-2023
- 103. Zanurzeni w cyfrowym oceanie…
- (Opinie)
- Zafascynowani zakupami sprzętów i oprogramowania, które nasycają, żeby nie powiedzieć przesadnie wypełniają szkolną przestrzeń, rzadko zastanawiamy się nad skutkami cyfrowej inwazji na szkoły (i rodziny). ...
- Utworzone: 22-11-2023
- 104. STEM w Bibliotece? O współpracy z dziećmi i ze szkołami
- (Projekty edukacyjne)
- Program Amazon Kindloteki STEM otwiera w naszej bibliotece wiele możliwości na promocję czytelnictwa poprzez naukę z wykorzystaniem takich dziedzin jak Science, Technology, Engineering i Mathematics, a ...
- Utworzone: 17-11-2023
- 105. Jak mówić, aby ludzie słuchali?
- (Rady i inspiracje)
- Nie ma jednej recepty na dobre przemówienie. Podstawowym składnikiem atrakcyjności wystąpienia jest jego świeżość. Istotna jest również adekwatność do sytuacji, a podstawą jest to, by mieć do powiedzenia ...
- Utworzone: 16-11-2023
- 106. Opowiedz mi jak się uczysz... czyli co młodzi wiedzą o swoim uczeniu się?
- (Szkoły)
- „Opowiedz mi jak się uczysz…” jest to przekaz, który stanowi zbiór obserwacji i wniosków, wypływających z rozmów wstępnych do Liceum Ogólnokształcącego FILOMATA w Gliwicach przeprowadzonych na przestrzeni ...
- Utworzone: 15-11-2023
- 107. Autonomia edukacji
- (Opinie)
- ... należy pozbyć się lęku przed obezwładniającymi efektami kontroli sprawowanej przez innych. Warto też ściśle przestrzegać zasady, że granice wyznaczają kompetencje posiadane przez poszczególne podmioty. ...
- Utworzone: 14-11-2023
- 108. Co ma Kolb do „Katarynki”?
- (Metody i narzędzia)
- Nie mam pewności, czy „Katarynka” jest "be", czy też OK. W sumie, na dziś, to nieważne, bo jest i trzeba nam ją „oswoić”. Co robię, żeby nam było z nią przyjemnie? Albo chociaż ciekawie? Tak jak w ubiegłych ...
- Utworzone: 09-11-2023
- 109. Pomysły na interdyscyplinarne zadania z wykorzystaniem metody Webquestu
- (Metody i narzędzia)
- ... też w kilku artykułach w Edunews.pl: Ile matmy jest na polskim, czyli dlaczego interdyscyplinarność jest ważna? Interdyscyplinarnie na matematyce. Jak podnieść kompetencje i zdobyć wiedzę? Interdyscyplinarnie, ...
- Utworzone: 08-11-2023
- 110. Minecraft w edukacji wczesnoszkolnej
- (ICT / TIK)
- ... nie jest łatwo, ale naprawdę warto spróbować. Satysfakcja i radość, kiedy patrzysz na ten rodzaj nauki – bezcenne. Dziś mogę powiedzieć, że moi uczniowie znacząco podnieśli swoje kompetencje cyfrowe, ...
- Utworzone: 04-11-2023
- 111. Tysiąc pierwsze czy pierwsze zadanie dyrektora: wsparcie nauczycieli w podnoszeniu kompetencji uczenia
- (Dyrektorzy)
- Wśród wielu zadań stojących przed dyrektorami jest zadanie wsparcia nauczycieli w podnoszeniu kompetencji uczenia. Nie należy ono do łatwych, bo czasami nie lada wyzwaniem bywa uczyć ludzi, którzy sami ...
- Utworzone: 22-10-2023
- 112. Jakieś trudności z mnożeniem?
- (Projekty edukacyjne)
- Jak wynika z danych zgromadzonych przez organizatorów Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia, którego XIII edycja odbędzie się już 17 listopada br., ponad 40% dzieci, młodzieży i dorosłych przeegzaminowanych ...
- Utworzone: 21-10-2023
- 113. A co będzie po naszym czasie?
- (Dyskusje)
- Człowiek stwarza sztuczną inteligencję na swój obraz i podobieństwo. Chat GPT halucynuje... tak jak ludzie kłamią, zmyślają, fantazjują. Różnica jest w intencji i świadomości. Algorytmy dużych systemów ...
- Utworzone: 19-10-2023
- 114. Radość z nauczania
- (Nauczyciele)
- Czy jest możliwe stale cieszyć się nauczaniem? Droga nauczycielska usiana jest często niepowodzeniami i nieudanymi próbami, czy w takim razie nie wpływa to na zniechęcenie do nauczania? Do tego dokłada ...
- Utworzone: 16-10-2023
- 115. Interdyscyplinarnie, czyli jak?
- (Metody i narzędzia)
- ... Pracę metodą projektu i opartą na rozwiązywaniu problemów zaczęłam wypróbowywać już wiele lat temu. Widząc, w jaki sposób rozwija ona samodzielność, odpowiedzialność, współpracę oraz inne kompetencje ...
- Utworzone: 15-10-2023
- 116. KEN zbawieniem polskiej edukacji?
- (Edytoriale)
- ... lokalne i szkoły wyższe. Zasady wyłaniania członków komisji oraz jej kompetencje powinny zostać określone w ramach szerokiego, ponadpartyjnego porozumienia. To ostatnie jest kluczowe dla myślenia o jakichkolwiek ...
- Utworzone: 14-10-2023
- 117. Kod nie gryzie, czyli Code Week z Cyfrowym Dialogiem
- (Programowanie)
- Trwa 11. edycja Europejskiego Tygodnia Kodowania (Code Week). To czas, w którym szczególnie mocno promuje się naukę programowania wśród dzieci i młodzieży. Zaangażowanie Polski w realizację codeweekowej ...
- Utworzone: 12-10-2023
- 118. Refleksja nad własną nauką
- (Metody i narzędzia)
- Od wielu lat słyszę, że trzeba uczniów uczyć, jak mają się uczyć. Jednak stosunkowo mało się mówi – jak to robić w szkole. Podzielę się kilkoma pomysłami. Metapoznanie – myślenie, które umożliwia zrozumienie, ...
- Utworzone: 09-10-2023
- 119. Dyskusja jako ważny element metody naukowej
- (Dyskusje)
- Myślenie krytyczne i weryfikacja różnorodnych informacji są jednymi z kluczowych kompetencji XXI wieku. Stąd duża potrzeba uczenia się metody naukowej. Wyrosła ona z poznania potocznego, a przez wieki ...
- Utworzone: 05-10-2023
- 120. Zwątpienie i niepowodzenie to zasób w nauce
- (Uczelnie)
- Zwątpienie i niepowodzenie trzeba traktować jak zasób, który potrafi przynieść wiele dobrego. Ale system kształcenia sprawia, że już na etapie studiów ludzi dopada paraliż, kiedy mają do czynienia ze zwątpieniem ...
- Utworzone: 04-10-2023
Ostatnie komentarze