Silne i w pełni świadome wewnętrzne przekonanie o tym, co dobre, a co złe, pomaga ludziom działać spójnie i dążyć do celu bez zbędnych strat emocjonalnych. To właśnie wewnętrzny kompas - wykształcony system naszych indywidualnych wartości, decyduje o osobistych wyborach i gwarantuje ludzkości przetrwanie. Taka postawa, to dojrzałe zrozumienie znaczenia siły odróżniania dobra od zła. Czy szkoła jest dziś miejscem takiej refleksji?

Co wiedzą i potrafią polscy uczniowie? Jak wypadają na tle rówieśników z innych krajów. Opublikowano raport Fundacji Evidence Institute i Związku Nauczycielstwa Polskiego pt. „Szkolne talenty Europy u progu zmian. Polscy uczniowie w najnowszych badaniach międzynarodowych”. Zebrano w nim wyniki takich badań jak PISA, TIMSS czy PIAAC.

Prawie 35 tysięcy zwiedzających, dwie edycje projektu, kilkadziesiąt miesięcy ekspozycji, kilka nominacji do prestiżowych nagród Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, w kategorii edukacja filmowa. WFDiF podsumowuje trzy lata autorskiego projektu PLAN FILMOWY - unikalnej w skali Europy wystawy, która jednocześnie przybliża świat filmu, jak i uczy zrozumienia pracy filmowców. Tylko do końca czerwca na terenie WFDiF oglądać można wystawy „Karbala” oraz „Cichociemni. Spotkania filmowe”, a także skorzystać z szerokiej oferty warsztatów realizowanych przez WFDiF również w wakacje.

Uczniowie mogą tworzyć świetne pomoce dydaktyczne. Zapraszam po kolejne trzy pomysły, które mogą stanowić alternatywę dla odtwórczych zadań podręcznikowych i dzięki którym zaangażujemy uczniów w każdy etap lekcji począwszy od wyszukiwania informacji, odpowiedniego dobierania treści, tworzenia na ich podstawie materiału, po wykorzystywanie i prezentowanie stworzonych zasobów.

Interesujesz się edukacją medialną i cyfrową? Masz doświadczenie w pracy warsztatowej? Szukasz okazji do wzmocnienia swoich kompetencji i realizacji nowych działań? Chcesz włączyć się w ogólnopolski projekt podnoszący poziom bezpieczeństwa w internecie? Zostań Emisariuszem Bezpiecznego Internetu i realizuj z nami projekt „Cybernauci”. Na zgłoszenia czekamy do 7 maja 2017.

Myślenie algorytmiczne (komputacyjne), kodowanie, programowanie te pojęcia coraz częściej słyszymy w odniesieniu do nowej podstawy programowej, która będzie obowiązywała od nowego roku szkolnego. Szczególnie są to nowe pojęcia w odniesieniu do poziomu klas 1-3. Postaramy się je nieco oswoić.

Przywykliśmy do towarzystwa technologii mobilnych na co dzień. Corz częściej naszymi telefonami i tabletami robimy zdjęcia i filmy. Ale myśląc o wykorzystaniu technologii edukacyjnych, czy zbyt dużej wagi nie przywiązujemy do obrazów? A co z dźwiękami? Czy nie powinniśmy większej uwagi poświęcić edukacyjnym przekazom audio, które również świetnie łączą się z nowymi technologiami. Przecież w każdym smartfonie jest też świetny dyktafon.

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie