Szkoły i komputery

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
PodkastyMija 10 lat od uruchomienia w szkołach programu Interkl@sa, pierwszego skoordynowanego działania, które umożliwiło wyposażenie szkół w pracownie komputerowe i przyniosło nieocenione korzyści edukacyjne. Dzisiaj używa się nawet terminu „pokolenie Interklasy" mówiąc o młodych ludziach, którzy zakończyli już edukację i właśnie podejmują pierwszą pracę.
 
Co się w polskich szkołach zmieniło przez te ostatnie 10 lat jeśli chodzi o wyposażenie i korzystanie z komputerów. Czy są one już dobrze przygotowane do wyzwań społeczeństwa informacyjnego? Jakie stoją przed nimi nowe wyzwania, czego nadal brakuje?

O podsumowanie dotychczasowych zmagań polskich szkół z komputerami poprosiliśmy pomysłodawczynię programu Interkl@sa, Panią Grażynę Staniszewską, Poseł do Parlamentu Europejskiego. Moment przeprowadzenia tej rozmowy jest bardzo ciekawy – 10 lat po początku Interkl@sy znowu myślimy o masowym wyposażeniu – tym razem uczniów gimnazjów – w komputery w ramach planowanych programów rządowych "Komputer dla ucznia". Nagranie zrealizowano podczas konferencji Społeczeństwo wiedzy - mit, czy szansa dla Polski w Warszawie (10.01.2009).

{mp3}szkolyikomputery{/mp3}
 
 
[Motyw muzyczny wykorzystywany w podkastach Edunews.pl pochodzi z płyty Nine Inch Nails pt. Ghosts I-IV: utwór 3-Ghosts I, dostępny na licencji Creative Commons BY-NC-SA 3.0 US]  
 
(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym
 
 
Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie