Wybierają uczelnię przez Internet

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
studiaW dniach 24-26.02 odbędzie się IV edycja Trójwymiarowych Targów Edukacyjnych ACI. Maturzyści zapoznają się z setkami ofert kształcenia szkół publicznych i niepublicznych ze wszystkich ośrodków akademickich. Wystarczy wejść na stronę Edutargi.pl, by znaleźć uczelnię, która w najwyższych stopniu spełnia nasze oczekiwania w zakresie dalszej drogi kształcenia.
 
Dziesiątki uczelni znajdziemy w jednym miejscu i nie trzeba będzie się już rozpychać wśród zwiedzających, aby się dowiedzieć cennych informacji na temat preferowanej uczelni. Wystawcy będą zlokalizowani w trzech, podzielonych tematycznie e-halach: studia licencjackie i magisterskie; studia podyplomowe, doktoranckie, MBA; szkoły policealne, językowe, szkolenia. O uczelniach prezentujących się on-line rozmawiamy z Agnieszką Szczepanek-Moskal z Akademickiego Centrum Informacyjnego.

Agnieszka Szczepanek-MoskalAkademickie Centrum Informacyjne organizowało przed laty Targi edukacyjne w tradycyjnej, wystawienniczej formule. Obecnie realizujecie je w internecie. Czy to lepsza przestrzeń dla szkół?
Na pewno bardziej pojemna i niczym nieograniczona. Daje dużo większe możliwości zarówno wystawcom, jak i użytkownikom. Nie wymaga ogromnych nakładów finansowych, związanych z delegowaniem pracowników do obsługi zwiedzających, wydrukiem tysięcy folderów, noclegami, dojazdami, itd. Sami maturzyści też niezwykle chętnie korzystają z zasobów internetu. Dziś w sieci szukamy niemal wszystkiego, dlatego nieobecność marketingowa uczelni na tym polu jest dużym błędem. Na szczęście coraz większa grupa specjalistów ds. marketingu w szkołach wyższych ma tę świadomość i potrafi w przemyślany sposób planować kampanie promocyjne z wykorzystaniem internetu. Dla nich witryna www.edutargi.pl jest okazją do nowoczesnego i atrakcyjnego pokazania oferty kształcenia własnych uczelni.

W czym ta nowoczesność i atrakcyjność się przejawia?

Strona targowa ma przede wszystkim trafiać w gusta młodego odbiorcy. Postawiliśmy więc na nowoczesny layout, dynamiczne animacje, szybką nawigację. Maturzyści oczekują informacji podanych w „atrakcyjnym opakowaniu”. Wyszliśmy naprzeciw ich oczekiwaniom i prezentujemy edukację w modnej wersji. Internauci mogą więc poznać ofertę kształcenia Placówek, wyszukać interesujące ich kierunki oraz specjalności, a przy okazji obejrzeć video, slideshow, nawiązać kontakt przez skype czy pobrać foldery w PDF-ie na potrzeby wydruku. Mają również możliwość zadawania pytań, wyrażania opinii, komentowania, a wszystko to przy dźwiękach miłej dla ucha muzyki.

Nie każdy ma w domu komputer z dostępem do sieci. To może rodzić pewne ograniczenia.
Badania pokazują, że liczba komputerów w polskich domach nieustannie wzrasta. Załóżmy jednak, że istnieje grupa młodzieży, która nie ma prywatnego dostępu do internetu. Z myślą o nich przygotowaliśmy ogólnopolski program skierowany do wszystkich szkół ponagimnazjalnych, którego celem jest realizacja zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem właśnie witryny edutargi.pl. Mając poparcie MEN oraz MNiSW, poprosiliśmy dyrekcje szkół i pedagogów o udostępnienie pracowni komputerowych w celu umożliwienia młodzieży zalogowania się na stronie targowej, przejrzenia jej zawartości, ułatwienia dokonania wyboru uczelni.

Na Targach prezentuje się wiele podmiotów edukacyjnych: uczelnie publiczne, niepubliczne, szkoły policealne, językowe, jest też oferta studiów podyplomowych, doktoranckich czy MBA. Czy maturzysta nie będzie czuł się zagubiony?
Witryna targowa jest przejrzysta. Żaden z internautów nie powinien się czuć zagubiony. Dla porządku wszyscy Wystawcy zostali przydzieleni do określonych hal. Ten podział obrazowo przedstawia animowany trójdzielny drogowskaz na topie witryny, który odsyła zainteresowanych do odpowiedniego pawilonu wystawienniczego. Dla tradycjonalistów przewidzieliśmy popularny pasek Menu z zakładkami dla poszczególnych podstron. Dla najbardziej niecierpliwych internatów jest zaawansowana wyszukiwarka. Przyjmuje ona nazwy uczelni, skróty nazw, kierunki, specjalności, miejscowości. Z pewnością pozwoli zaoszczędzić czas, który można na przykład przeznaczyć na udział w konkursach.

Na jakie nagrody mogą liczyć w tym roku internauci?
Tradycyjnie już Targom będzie towarzyszyć konkurs z atrakcyjnymi nagrodami (zestawy kosmetyków, zaproszenia do restauracji, parków rozrywki, wydawnictwa albumowe, kursy językowe, vouchery na kursy internetowe i inne). Wystarczy tylko odpowiedzieć na bardzo proste pytanie, podać swój e-mail, a później zajrzeć na stronę targową i odszukać siebie wśród zwycięzców.

Przypomnijmy, kiedy odbywają się Targi Edukacyjne ACI?
W terminie 24-26 lutego Targi mają charakter internetowych spotkań na żywo. Później jeszcze 6 miesięcy prezentacje wystawców pozostają aktywne na stronie. Sama witryna będzie przez nas na bieżąco aktualizowana, tak by maturzyści znajdowali zawsze świeże informacje.

Trójwymiarowe Targi Edukacyjne odbywają się po patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Patronem medialnym targów jest Edunews.pl.

Trójwymiarowe Targi Edukacyjne ACI

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie