Święto Niepodległości powinno być świętem radosnym, które uruchamia rozmaite inicjatywy i wspiera Polaków w budowaniu nowoczesnej niepodległości. Ordonka - interaktywny projekt artystyczno-edukacyjny ma na celu przybliżenie młodzieży życia oraz twórczości wybitnej pieśniarki i aktorki polskiej, w tym również jej działalności patriotycznej. Drugim ważnym celem przedstawienia jest promocja języka oraz kultury polskiej.
Lekcja historii żywej
W przededniu 74 rocznicy wybuchu II wojny światowej na polach pod Mławą odbyła się rekonstrukcja wydarzeń z września 1939 r. Bitwa pod Mławą była jedną z dłużej trwających w kampanii wrześniowej – wojska niemieckie zostały tu zatrzymane przez broniących się w umocnieniach żołnierzy polskich aż przez cztery dni. Ponowne zmagania żołnierzy w 2013 r. obserwowało około 10 tysięcy osób. Była to żywa lekcja historii najnowszej.
Gra nauczy współpracy
Przedstawiamy dziś kooperacyjną grę planszową Belfedar, która rozwija umiejętność współpracy - zwycięstwo można osiągnąć tylko dzięki współdziałaniu graczy. Celem gry oprócz edukacji na rzecz kompromisowego rozwiązywania konfliktów jest rzetelna edukacja w zakresie szacunku i postaw obywatelskich, wywołanie zmian w mentalności i w stosunku do innych.
Potencjał edukacyjny gier jest ogromny
Podczas tegorocznej międzynarodowej konferencji edukacyjnej ISTE (International Society for Technology in Education) jednym z głównych wątków były gry edukacyjne. Jane McGonigal, zwolenniczka wykorzystania gier w edukacji i autorka książki The Reality is Broken: Why Games make Us Better and How They Can Change the World zaprezentowała swoją wizję gamifikacji szkoły.
Wykorzystanie gry wirtualno-terenowej i planszowej w szkole specjalnej
Nauczyciel szkoły specjalnej codziennie staje przed niełatwym zadaniem: jak dzieciom ze specyficznymi problemami w uczeniu się zaprezentować trudne treści przystępnym dla nich językiem, nie zapominając równocześnie o interesującej formie przekazu.
Gra miejska dla warszawiaków i nie tylko
Już ponad 219 rodzin wzięło udział w edukacyjnej grze miejskiej „Raz, dwa, trzy - warszawiakiem jesteś Ty” zainicjowanej przez Muzeum Powstania Warszawskiego. Gra potrwa do 8 września 2013 roku i jest otwarta dla wszystkich zainteresowanych. Współorganizatorami zabawy jest 17 warszawskich instytucji, między innym Zamek Królewski, Filharmonia Narodowa oraz Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy, która została także mecenasem projektu.
W Krainie 2.0
Jestem pedagogiem specjalnym pracującym w Szkole Podstawowej Nr 41 w Szczecinie. Od dwóch lat biorę udział w Szkole z klasą 2.0. Program jest dla mnie miejscem gdzie mogę próbować i uczyć się nowych rzeczy. Każdego roku jego realizacja kończy się Finałem 2.0. Przewodnim tematem tego wydarzenia są projekty edukacyjne zrealizowane w ramach Szkoły z klasą 2.0. Myśląc o Finale zawsze staram się wprowadzić jakiś element, którego w murach mojej szkoły jeszcze nie było. W tym roku wymarzyłem sobie grę szkolną.
Ostatnie komentarze