(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Wszechobecność urządzeń mobilnych skłania wielu dorosłych (w tym i naukowców) do twierdzenia, że oto mamy do czynienia z globalną zarazą, która szkodzi na mózg. Jest to o tyle zaskakujące, że właśnie urządzenia mobilne są uniwersalnymi narzędziami, które posłużyć mogą świetnie do rozwoju mózgu i osobowości, jednak trzeba odkryć ich potencjał i nauczyć się nimi posługiwać.

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE

Lekcje przyrody dla dzieci w szkole podstawowej w zasadzie zawsze mogłyby być fascynujące, szczególnie, gdy szkoła położona jest w pobliżu terenów zielonych: parku, lasu, jeziorka, łąki. Jeśli to możliwe dzieci powinny jak najczęściej mieć zapewniony bezpośredni kontakt z przyrodą. Na pewno nie powinniśmy poprzestać na poznawaniu przyrody wyłącznie z podręcznika – starajmy się szerzej wykorzystać nowe technologie.

fot. Fotolia.com

Z badania „Dzieci i młodzież wobec internetu“ przeprowadzonego w 2014 r. przez Rzecznika Praw Dziecka i NASK wynika, że młodzież najchętniej obecnie łączy się z internetem poprzez telefony komórkowe. Młodzi użytkownicy przyznają, że urządzenia te są w zasadzie poza kontrolą rodzicielską, zaś rodzice i opiekunowie z reguły nie mają dostatecznych kompetencji technicznych, aby sprawdzić po jakich stronach odbywały się internetowe podróże.

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE

Każdy nauczyciel ma dziś do dyspozycji szerokie spektrum narzędzi, które może wykorzystywać na zajęciach, aby jego uczniowie uczyli się głębiej, lepiej, z większym zaangażowaniem, a także i przyjemniej. Pamiętajmy jednak, że każde narzędzie – to tylko narzędzie, nie zaś cudowne remedium, z pomocą którego sprawimy, że nagle nasi uczniowie będą uczyć się lepiej. Każdego narzędzia nauczyciele muszą się nieustannie uczyć, zastanawiać się, jak najlepiej wykorzystać je w szkole i poza szkołą. Dotyczy to także tabletów, o których coraz głośniej w świecie edukacji.

(C) Edunews.pl

Polscy programiści należą do światowej czołówki. Wiemy, że potrafią tworzyć światowej klasy gry, takie jak np. Wiedźmin, ale nie wszyscy wiedzą, że potrafią także tworzyć aplikacje edukacyjne, dzięki którym będą uczyć się dzieci i młodzież na różnych kontynentach. To nie żart – jedna z najbardziej znanych obecnie na świecie aplikacji na urządzenia mobilne pochodzi z Wrocławia.

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE

Powtarzamy to od dawna na łamach portalu: uczniowie już od pierwszych lat nauki powinni poznawać edukacyjne zastosowania otaczających ich technologii. Zazwyczaj dzieje się to wyłącznie dzięki nauczycielom, którzy potrafią (wcześniej czy później) wykorzystać do celów edukacyjnych niemal każde narzędzie, także starszy czy najnowszy smartfon lub tablet. Należy zadbać o różnorodność edukacyjnych doświadczeń małych uczniów, ale lepiej nie twierdzić, że technologie są dla nich złe i ich nie rozwijają – gdyż bardzo trudno to udowodnić.

Na każdą technologię w szkole trzeba mieć pomysł. Także na mobilne urządzenia, zwłaszcza na te wielofunkcyjne. Nie wystarczy ich kupić, aby podnieść jakość nauczania. Jeśli już mamy pomysł, po co nam dana technologia w szkole, inwestycja może przynieść wielkie korzyści edukacyjne. Uczniom, nauczycielom i dyrektorom szkół.© Edunews.pl

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie