Finał kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj” 2017

fot. Cartoon Network

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Blisko pół tysiąca szkół podstawowych przyłączyło się do trzeciej edycji kampanii społecznej „Bądź kumplem, nie dokuczaj” organizowanej przez Cartoon Network. W tym roku do koleżeńskich zachowań i gry fair play zachęcał dzieci - ambasador kampanii Jakub Błaszczykowski.

Akcja, którą honorowym patronatem objął Rzecznik Praw Dziecka, spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem ze strony uczniów. W kampanię zaangażowało się blisko 500 szkół podstawowych, a prawie 200 wzięło udział w organizowanym przez Cartoon Network konkursie. Zadanie polegało na przygotowaniu pracy grupowej, która prezentuje, jakimi koleżeńskimi zachowaniami wyróżniają się uczniowie w klasie. Do zwycięzców trafiły: tablica interaktywna, plecaki, koszulki i fankarty z autografem Kuby Błaszczykowskiego.

Jedną z nagród były też warsztaty, podczas których dzieci dowiedziały się, jak ważna jest praca zespołowa i jak dbać o koleżeńskie postawy w grupie. Wspólna zabawa umocniła też wśród uczniów życzliwość i otwartość na innych. – Warsztaty były świetną zabawą. Uczniowie mogli bliżej poznać siebie i kolegów, ich pasje i zainteresowania. Wzmocnili jeszcze bardziej koleżeńskie relacje i nauczyli się jak działać wspólnie i być dobrym kumplem dla siebie wzajemnie – podkreśliła Katarzyna Holc wychowawca klasy 1a z Niepublicznej Szkoły Podstawowej im. Juliusza Verne'a w Warszawie, która wzięła udział w warsztatach.

Pierwsze miejsce zajęła klasa II a ze Szkoły Podstawowej w Świątkach. Na drugiej pozycji znalazła się klasa I a ze Szkoły Podstawowej im. Juliusza Verne'a w Warszawie, a na ostatnim miejscu podium klasa II f ze Szkoły Podstawowej nr 3 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Sulejówku. Przyznano również dwa wyróżnienia: dla klasy III b ze Szkoły Podstawowej w Górzynie oraz klasy V a ze Szkoły Podstawowej im. J. Kukuczki w Rybniku. Wszystkie klasy, które w ramach kampanii promowały koleżeńskie zachowania, otrzymają certyfikaty przynależności do Klubu Kumpli Cartoon Network.

Przez cały czas na stronie kampanii badzkumplem.cartoonnetwork.pl dostępne są materiały dla dzieci, rodziców i nauczycieli, które pomogą im radzić sobie z problemem dokuczania. W witrynie można znaleźć scenariusze lekcji i poradniki dla wychowawców, a także zbiór rad dla dzieci i rodziców. Na najmłodszych czekają też filmiki, które pomagają zrozumieć, co to jest prawdziwa przyjaźń, jak zachowują się przyjaciele i jak przywitać w klasie nowego kolegę.

Jednym z Patronów medialnych akcji był Edunews.pl.