Formalnie zakończyła się druga edycja ogólnoświatowej akcji edukacyjnej pt. Godzina Kodowania (na całym świecie realizowana 8-14 grudnia); można w niej jednak uczestniczyć przez okrągły rok. Od ostatniej edycji w 2013 r. wzięło w niej udział blisko 76 milionów osób na całym świecie – głównie dzieci i młodzieży uczących się w szkołach. Czy powinni oni razem z nauczycielami zwrócić większą uwagę na kompetencje informatyczne, a w szczególności programowanie?

fot. Fotolia.com

Jak uwrażliwić młodzież na przyrodę, rozwijając przy tym ich pasje i talenty? W jaki sposób efektywnie kształtować postawy proekologiczne od najmłodszych lat, a zdobytą wiedzę skutecznie wykorzystać w życiu codziennym? W odpowiedzi na te pytania powstał projekt edukacji ekologicznej „Misja Przyroda – Zielone Szkoły w Parkach Narodowych”. Pasję przyrodników uczniowie będą odkrywać wspólnie z ambasadorką projektu – Beatą Pawlikowską, znaną podróżniczką i dziennikarką.Ścieżka dydaktyczna w Kampinoskim Parku Narodowym - © Edunews.pl

W mojej pracy nauczycielskiej istotne jest wdrażanie i weryfikowanie postulatów nauk społecznych, spośród których wyróżnić chciałbym psychologię, pedagogikę, socjologię oraz kulturoznawstwo we wszystkich ich odmianach dawnych i nam współczesnych. Dyscypliny te obecnie akcentują wagę uczenia się także poza ścianami klasy i murami szkoły. Podkreślają prymat uczenia się nad nauczaniem, ważność wielorakości bodźców oddziałujących na uczniów i uczennice, dobór treści w procesie edukacyjnym, urozmaicanie procesu uczenia się oraz konieczność refleksji po fazie akcji.© Edunews.pl

Otacza nas coraz więcej urządzeń elektronicznych, które potrzebują prądu. Energetyka, jako nauka i gałąź przemysłu staje się coraz ważniejsza w życiu gospodarczym Polski, a energia stanowi i będzie stanowić kluczowy czynnik rozwoju. Z drugiej strony świadomość znaczenia energetyki w społeczeństwie jest niska – większość z nas się tym nie interesuje. To spore wyzwanie także dla szkół.fot. RWE

Finał polskiej edycji konkursu Sanoma Learning Lab wygrały projekty „Team!Up” i „Mobility Champ”, które powalczą o nagrodę główną podczas międzynarodowego finału w Amsterdamie. Pierwszy z nich może pomóc nauczycielom wczesnoszkolnym w prowadzeniu ciekawych zajęć, drugi – pomoże studentom wyjeżdżającym na stypendia zagraniczne w treningu umiejętności miękkich i międzykulturowych. Jeśli uda im się pokonać konkurencyjne projekty, innowacyjny produkt z Polski może znaleźć się na szkolnych ławkach na całym świecie.fot. Sanoma Learning Lab

Zapraszamy nauczycieli do udziału w ogólnopolskim konkursie na stworzenie najlepszego kursu e-learningowego dla szkół ponadgimnazjalnych z zakresu Historii i społeczeństwa lub Przyrody. Konkurs DL-a Nauczycieli ogłoszony jest w ramach projektu Kształcenie Pełne Wyobraźni realizowanego przez Wyższą Szkołę Europejską im. ks. Józefa Tischnera z Krakowa oraz Katolickie Centrum Edukacji Młodzieży KANA z Gliwic.fot. Wyższa Szkoła Europejska im. ks. J. Tischnera

„Zabierz malucha, niech chóru posłucha” to skierowana do rodzin z dziećmi propozycja koncertu chóru Allegrezza del Canto połączonego z formą zabawy i edukacją – muzyczną i varsavianistyczną. Repertuar koncertu będzie stanowić muzyka wokalna od średniowiecza do współczesności. Dyrygent – Szymon Wyrzykowski opowie o słuchanych utworach oraz ich związkach z Warszawą. Pozwoli to lepiej zrozumieć wykonywaną muzykę chóralną zarówno rodzicom, jak i ich dzieciom. Przekaz muzyczny wzbogacony zostanie przez multimedialną prezentację obrazów Warszawy przez wieki.© Helena Polak

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie