Już wkrótce szkoły podstawowe będą mogły skorzystać z dedykowanej polskim nauczycielom mapy edukacyjnej w Minecraft Education Edition, czyli jednej z najbardziej fascynujących i popularnych gier komputerowych. Dodajmy: aby uczyć! Microsoft Polska we współpracy z nauczycielami i ekspertami przygotował pierwszy polski świat w Minecraft Education Edition skorelowany z nauczaniem przedmiotów takich jak język polski, matematyka, geografia, język angielski, historia i biologia na poziomie klasy 5 szkoły podstawowej, z odniesieniami do podstawy programowej i pełną obudową metodyczną. To już nie tylko gra, ale cała wirtualna platforma edukacyjna. Koniecznie dołączcie do nowego programu, a Wasi uczniowie będą zachwyceni, że mogą się uczyć poprzez ich ulubioną grą.
Google Crowdsource, czyli jak algorytm widzi kota
Zastanawialiście się kiedyś, jak sztuczna inteligencja rozpoznaje przedmioty? Skąd wie, że autobus to autobus, a nie tramwaj. Jak odróżnia kota od psa – 4 łapy nie wystarczą. A jeśli kot jest po wypadku i ma tylko 3 łapki – czy Google będzie wiedział, że to nadal kot?
Wielkanoc z długopisem 3D
Nowoczesne technologie oferują szkołom wiele ciekawych rozwiązań, które warto wykorzystać w edukacji. Jednym z ostatnich moich odkryć jest długopis 3D. Narzędzie to łatwo przenieść z klasy do klasy, można nim pisać na papierze, można malować na folii i w powietrzu. Zaledwie w kilka minut uczeń stworzy pozwala stworzyć obiekt 3D. Jak zatem wykorzystać to narzędzie w klasie?
STEAM w edukacji wczesnoszkolnej – dlaczego warto?
STEAM jest to termin, który w ostatnich latach często pojawia się podczas rozmów o nowoczesnej edukacji, o sposobach i atrakcyjnych metodach pracy. Czym jest STEAM? To nie tylko akronim pierwszych liter angielskich słów: S – Science – nauka, T – Technology – technologia, E – Engineering – inżynieria, A – Art – sztuka i M – Math – matematyka, ale przede wszystkim podejście/forma zdobywania wiedzy. Podczas zajęć z młodymi ludźmi wymienione dziedziny nie tylko się przenikają, ale doskonale uzupełniają.
Bo każdy może stworzyć e-książkę
Tworzenie książki na podany przez nauczyciela temat, np. w oparciu o konkretne materiały, to świetna opcja zarówno na zdobycie, jak i utrwalenie nowej wiedzy. Można też zachęcić uczniów do tworzenia książek o ich zainteresowaniach, a także przedstawić samodzielnie utworzoną książkę jako efekt pracy projektowej. Sposobów wykorzystania jest dużo, aplikacji również. Dzisiaj polecam WriteReader, gdyż to bardzo prosta i bogata w zasoby strona, z której mogą korzystać nawet uczniowie z klas 1-3.
Я тут! czyli język jako integracja, zabawa i narzędzie do niwelowania barier
Kończy się powoli kolejny "dziwny" rok szkolny, w którym w drugim semestrze w wielu polskich szkołach pojawiło się wielu uczniów ukraińskich. Learnetic przygotował program Я тут! (Jestem tu!), czyli zestaw interaktywnych ćwiczeń służących do nauki podstaw języka ukraińskiego i polskiego. Program sprawdzi się na zajęciach w organizowanych obecnie oddziałach przygotowawczych oraz na lekcjach mających na celu integrację grupy zróżnicowanej językowo.
Autyzm - zbiór ćwiczeń
Dziś wypada Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Od kilku lat szkoły, instytucje edukacyjne i terapeutyczne propagują tę ideę i organizują wydarzenia w tematyce autyzmu. Może warto dołączyć z własnymi działaniami.
Ostatnie komentarze