Kodowanie i muzyka

(C) Edunews.pl

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W edukacji wczesnoszkolnej zbyt małą uwagę przywiązujemy do praktycznej edukacji muzycznej dzieci. Podobnie dość lekceważąco jeszcze podchodzimy do nauki programowania – nie są odosobnione poglądy, że „prawdziwe” kodowanie należy zaczynać w gimnazjum (trudno się mi z tym zgodzić). Tymczasem muzyka i programowanie mają ze sobą wiele wspólnego – świetnie rozwijają już najmłodszych uczniów, ułatwiając rozumienie posługiwania się kodem, dzięki któremu zostaje osiągnięty określony rezultat, działanie.

W zasadzie w każdym urządzeniu mobilnym możemy dziś mieć wysokiej jakości aplikacje umożliwiające tworzenie własnych utworów muzycznych czy remiksowanie tych istniejących. Pewnie setki aplikacji pomagają nam poznać brzmienie kompozycji na różnych instrumentach muzycznych. Utwory muzyczne świetnie łączą się także z nauką kodowania, która może mieć miejsce już w klasach I-III szkoły podstawowej. Możemy połączyć obie dziedziny i prowadzić fantastyczne zajęcia dla dzieci. Jak to zrobić? Zobaczmy jak to robią Mistrzowie Kodowania - polecamy wystąpienie Sylwii Milczarek i Joanny Szczecińskiej, trenerek programu, które na INSPIR@CJACH WCZESNOSZKOLNYCH 2016 pokazywały, w jaki sposób możemy rozwijać kompetencje programistyczne u małych dzieci (już w przedszkolu), a także jak łączyć edukację muzyczną i programowanie.

Zapraszamy do oglądania:

***

Organizatorami konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2016 są firma Think GlobalFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.

Partnerem merytorycznym jest społeczność Superbelfrzy RP, a szczególnie nauczycielki wczesnoszkolne działające w fejsbukowej grupie Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji są: Fundacja OrangeFundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem globalnym konferencji jest Kulczyk Foundation.

Media partnerskie to Głos Nauczycielski, kwartalnik Wokół Szkoły oraz pismo Pieniądze są dla szkoły.

 

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).