- 101. Efekt świętego Mateusza albo rzecz o jakości edukacji
- (Opinie)
- Wielu nauczycieli, uczniów oraz ich rodziców zna zapewne przypowieść o talentach. Opowiada ona historię trzech sług, którzy otrzymawszy od swojego pana na przechowanie pieniądze, w dwóch przypadkach je ...
- Utworzone: 21-12-2023
- 102. Pocałuj żabkę w łapkę, czyli o czarowaniu na lekcji
- (Nauczyciele)
- Każdy z nas - nauczycieli marzy, aby podobnie jak bajkowa żaba zamieniła się w przystojnego księcia - nasz uczeń w sensie szkolnym zamienił się w zaciekawionego i zaangażowanego ucznia. Nie musi to pozostać ...
- Utworzone: 19-12-2023
- 103. Błędne przekonania na temat informacji zwrotnej
- (Metody i narzędzia)
- ... w polskich szkołach, prowadzi też swoją stronę: OK nauczanie. Inspiracja artykułem A.Housiaux i B.Dickson z ascd.org. Warto także sięgnąć do materiału na stronie: https://tanginstitute.andover.edu/feedback-in-practice. ...
- Utworzone: 18-12-2023
- 104. 4P4C, czyli przepis na edukację jutra
- (Programowanie)
- Wiele osób i instytucji poszukuje recepty na skuteczniejszą, nowoczesną edukację. Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog od lat działa w oparciu o teorię kreatywnego uczenia się opracowaną przez Seymoura Paperta ...
- Utworzone: 15-12-2023
- 105. Jak autonomia zwiększa zaangażowanie ucznia w lekcję?
- (Szkoły)
- Dominujący do dzisiaj, tradycyjny model systemu szkolnego opierał się na metaforze „nalewania wiedzy” do głów uczniów. Nie odpowiada temu, co współcześnie wiemy na temat uczenia, a co ważniejsze ignorował ...
- Utworzone: 13-12-2023
- 106. Rodzice a odejście od oceniania stopniami
- (Szkoły)
- ... nauczanie poświęconym rodzicom. Notka o autorce: Danuta Sterna jest byłą nauczycielką matematyki i dyrektorką szkoły, ekspertką oceniania kształtującego. Współpracowała z Centrum Edukacji Obywatelskiej ...
- Utworzone: 11-12-2023
- 107. Obyś cudze algorytmy uczył!
- (ICT / TIK)
- Algorytmy językowe i inne wcielenia sztucznej inteligencji dużo zmieniają w edukacji. Już nic nie będzie takie jak kiedyś. To już widać. Zmienia się szkoła, zmienia uniwersytet a nauczyciele z jednej strony ...
- Utworzone: 09-12-2023
- 108. Poczucia sprawstwa i sensu pracy w szkole
- (Opinie)
- ... drugiej. Nadzieja, że jest jeden dobry sposób na nauczanie i wychowanie jest absolutnie zwodniczy. Nie znajdziemy go w podręcznikach i w przekazie ekspertów, bo go nie ma. Każdy nauczyciel musi sprawdzić ...
- Utworzone: 04-12-2023
- 109. O zaufaniu, pasji i o odczarowaniu publicznej edukacji
- (Szkoły)
- Brak uciążliwej biurokracji, organ prowadzący wyręczający z zadań administracyjnych, a do tego czas i przestrzeń na to by skupić się na realizacji pomysłów na dobrą, atrakcyjną edukację? I to wszystko ...
- Utworzone: 29-11-2023
- 110. Waniliowe treści albo polityka pasternaku
- (Opinie)
- Marks przed laty powiedział, że byt kształtuje świadomość. Dziś trawestując tę wypowiedź w związku z edukacją można bez obaw powiedzieć, że dzisiejszego ucznia kształtuje podręcznik. Żyjmy w czasach, kiedy ...
- Utworzone: 28-11-2023
- 111. Ratujmy uczniów na bieżąco, ale nie natychmiast
- (Metody i narzędzia)
- Krótkie oceny kształtujące w czasie procesu uczenia się przynoszą korzyść uczniom i nauczycielowi. Uczniowie mogą natychmiast skorygować swoje błędy, a nauczyciel może się dowiedzieć, co wymaga jeszcze ...
- Utworzone: 27-11-2023
- 112. Dział@jmy dla klimatu!
- (Programowanie)
- Przewrócona lodówka, obok pralka bez drzwiczek, a do kompletu telewizor z rozbitym ekranem. Czy znasz taki widok z altanki śmietnikowej? Sprzęty te nie znikają, chociaż zabierane są wszystkie inne gabaryty ...
- Utworzone: 25-11-2023
- 113. Odważ się! Na wychowawczej o fake-newsach
- (Medialna)
- Oto priorytet MEiN nr 8: "Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych ...
- Utworzone: 23-11-2023
- 114. Ocenianie jako informacja dla nauczyciela
- (Metody i narzędzia)
- ... czasu. Jesteśmy tak zajęci nauczaniem, że nie mamy czasu na sprawdzanie skuteczności naszego nauczania. Przeważnie sprawdzamy , czy nasi uczniowie się nauczyli dopiero na końcu, a wtedy mało można już ...
- Utworzone: 20-11-2023
- 115. Pełna swoboda w szkole czy rozsądny przymus?
- (Szkoły)
- Wśród licznych recept na lepszą przyszłość edukacji można odnaleźć pogląd, że należy uczniom pozostawić jak największą swobodę wyboru czasu, miejsca i tematu nauki. To w oczywisty sposób zderza się z praktyką ...
- Utworzone: 19-11-2023
- 116. STEM w Bibliotece? O współpracy z dziećmi i ze szkołami
- (Projekty edukacyjne)
- Program Amazon Kindloteki STEM otwiera w naszej bibliotece wiele możliwości na promocję czytelnictwa poprzez naukę z wykorzystaniem takich dziedzin jak Science, Technology, Engineering i Mathematics, a ...
- Utworzone: 17-11-2023
- 117. Opowiedz mi jak się uczysz... czyli co młodzi wiedzą o swoim uczeniu się?
- (Szkoły)
- „Opowiedz mi jak się uczysz…” jest to przekaz, który stanowi zbiór obserwacji i wniosków, wypływających z rozmów wstępnych do Liceum Ogólnokształcącego FILOMATA w Gliwicach przeprowadzonych na przestrzeni ...
- Utworzone: 15-11-2023
- 118. Samosterowny uczeń
- (Opinie)
- ... Tak samo wskazane jest, aby postępował nauczyciel na lekcji, sprawdzał wraz z uczniami, czy nauczanie zmierza do wyznaczonego celu. Każda klasa i każdy uczeń jest specyficzny, nie wszystko działa taka ...
- Utworzone: 13-11-2023
- 119. Puzzle inspiracji, czyli jak tworzyć środowisko sprzyjające uczeniu się
- (Opinie)
- Każdy człowiek potrafi myśleć i uczyć się – napisała dr Caroline Leaf. A co by się stało, gdybym każdego dnia, z taką myślą podchodził/a do ucznia, współpracownika, szefa? Do siebie samego, do siebie samej? ...
- Utworzone: 12-11-2023
- 120. Podręcznik do edukacji klimatycznej
- (Poczytaj)
- ... z klimatem. Nauczanie o zmianie klimatu wymaga jednak podejścia multidyscyplinarnego, praktycznej edukacji opartej na nowoczesnych metodach i technikach aktywizujących uczniów oraz dających im umiejętności ...
- Utworzone: 11-11-2023
Ostatnie komentarze