- 41. Sześć sposobów na to, by zacząć doceniać błędy
- (Opinie)
- Wiemy, że błędy mają potencjał, gdyż pokazują, nad czym trzeba pracować. Ostatnio coraz więcej mówi się o zmianie podejścia do błędów: pojawiają się grupy nauczycielskie poświęcone błędom (Obłędne błędy), ...
- Utworzone: 17-04-2024
- 42. Wiele sposobów na zakończenie lekcji
- (Metody i narzędzia)
- ... dla nauczycieli, propaguje ocenianie kształtujące w polskich szkołach, prowadzi też swoją stronę: OK nauczanie. Wszystkie propozycje wzięte z artykułu Paige Tutt w Edutopia.org. O Pudełku Refleksji znajdziecie ...
- Utworzone: 15-04-2024
- 43. Fińska szkoła nadal nas ciekawi i inspiruje
- (Szkoły)
- ... że nie ma tam przedmiotów. To nie jest prawda. Na poziomie szkoły podstawowej (9. Letniej – 6 + 3) jest nauczanie przedmiotowe, a dodatkowo wszystkie przedmioty są nastawione na kształcenie siedmiu kompetencji ...
- Utworzone: 14-04-2024
- 44. W poszukiwaniu wartości
- (Metody i narzędzia)
- Lubię pracować z filmem. Chętnie korzystam z okazji, by łączyć różne tworzywa i różne teksty kultury. Z równą radością zachęcam młodych ludzi do oglądania, co tworzenia własnych produkcji. Dlatego cieszy ...
- Utworzone: 13-04-2024
- 45. Matematyka interdyscyplinarnie
- (Metody i narzędzia)
- Interdyscyplinarność w nauczaniu to podejście, które wykracza poza ramy jednego przedmiotu, co pozwala elastycznie łączyć różne dziedziny wiedzy. Dzięki takiemu modelowi nauczania uczennice i uczniowie, ...
- Utworzone: 09-04-2024
- 46. Pięć popularnych przekonań edukacyjnych, które nie są poparte badaniami
- (Badania)
- W szkolnej praktyce nauczania funkcjonuje wiele przekonań (czasem przybierających nawet formę mitu), które wynikają zazwyczaj z osobistych doświadczeń nauczycieli. Niedawno w portalu Edutopia ukazał się ...
- Utworzone: 08-04-2024
- 47. Nasze edukacyjne podróże
- (Edukacja wczesnoszkolna)
- Jest późne popołudnie. Dzień, jak co dzień - przygotowanie do zajęć na kolejny dzień. Tym razem planuję podsumowanie tego, o czym do tej pory rozmawialiśmy, a w mej głowie pojawiają się plany na kolejne ...
- Utworzone: 04-04-2024
- 48. Czy uczniowie widzą, że się uczą?
- (Metody i narzędzia)
- Sprawdzanie wiedzy i umiejętności uczniów następuje zwykle na koniec, kiedy uczniowie przystępują do sprawdzianu lub egzaminu. Niestety wtedy już mało da się zrobić, aby uzupełnić braki. Warto zadbać o ...
- Utworzone: 01-04-2024
- 49. Szkoła z technologią
- (Projekty edukacyjne)
- ... naukowcy i badacze zajmujący się nauczaniem i uczeniem się. Opracowane prototypy zostaną sprawdzone w działaniu podczas lekcji. Gotowe zestawy wraz z scenariuszami zajęć i pakietem szkoleń trafią do szkół ...
- Utworzone: 29-03-2024
- 50. O robieniu tego, co niemożliwe
- (Opinie)
- ... która dała początek ruchu Budzących się szkół napisała, że szkoła przyszłości będzie szkołą, w której liczy się przede wszystkim człowiek, w której nauczanie włączające jest czymś oczywistym, w której ...
- Utworzone: 27-03-2024
- 51. Pomaga czy przeszkadza? Jak wykorzystać AI, by pomóc uczennicom i uczniom w samodzielnej nauce?
- (ICT / TIK)
- Jak AI wpływa na edukację szkolną? Zastanawialiśmy się nad tym podczas webinaru "Pomaga czy przeszkadza? Jak wykorzystać AI, by pomóc uczennicom i uczniom w samodzielnej nauce?", podczas którego Justyna ...
- Utworzone: 26-03-2024
- 52. Co moi uczniowie na ten temat wiedzą?
- (Metody i narzędzia)
- ... związane z tematem. Uczniowie przechodzą od plakatu do plakatu i zapisują, co wiedzą na temat danego słowa lub wyrażenia. Ocena wcześniejszej wiedzy uczniów pozwala dostosować nauczanie do ich potrzeb. ...
- Utworzone: 25-03-2024
- 53. Jak rozwijać myślenie matematyczne?
- (Metody i narzędzia)
- W świecie, w którym matematyka jest fundamentem wielu aspektów codziennego życia, kompetencja matematycznego myślenia jest niezbędna. To nie tylko umiejętność liczenia czy rozwiązywania skomplikowanych ...
- Utworzone: 24-03-2024
- 54. Nie potrafię? Rezygnuję. Bezradność ucznia na lekcji matematyki
- (Badania)
- Blisko 44 proc. uczniów szkół podstawowych, którzy natrafią na trudności podczas rozwiązywania zadania matematycznego, nie podejmuje samodzielnej próby pokonania problemu - wynika z Ogólnopolskiego Badania ...
- Utworzone: 21-03-2024
- 55. Szkoła musi się zmieniać
- (Opinie)
- Pandemia, populizm, konsumpcjonizm, cyfryzacja i automatyzacja wszystko to w istotnym stopniu wpływa na rozwój i kondycję fizyczną oraz psychiczną dzieci oraz młodzieży. To już nie inne pokolenie, to inni ...
- Utworzone: 19-03-2024
- 56. Co mogę sobie odjąć?
- (Nauczyciele)
- Badania profesora Leidy Klotza z Uniwersytetu Wirginii wykazały, że ludzie mają tendencję do dodawania sobie zadań i obowiązków, a nie odejmowania. Patrząc na szkołę, możemy to często zaobserwować – dodatkowy ...
- Utworzone: 18-03-2024
- 57. Poznaj mSilnię! Rusza pierwsza edycja nowego programu grantowego Fundacji mBanku
- (Projekty edukacyjne)
- mSilnia to nowy program grantowy dla uczniów szkół podstawowych. Jego głównym celem jest rozwijanie myślenia matematycznego. mSilnia promuje także praktyczne podejścia do nauczania matematyki oraz zachęca ...
- Utworzone: 14-03-2024
- 58. Jeśli nie ponosisz porażek, nie uczysz się
- (Metody i narzędzia)
- Każdy dorosły ma chęć pomocy dziecku, jeśli ona napotyka trudności. Chęć wkroczenia i naprawienia jest instynktowna, ale czasami nasze najlepsze intencje stawiają nas po złej stronie uczenia się. Manu ...
- Utworzone: 11-03-2024
- 59. Szkoła powinna rozbudzać i podtrzymywać chęć do poznawania świata
- (Wywiady)
- Szkoła powinna rozbudzać i podtrzymywać chęć do poznawania świata. Trzeba ćwiczyć krytyczne myślenie, pracę w zespole, przekazywać wiedzę o zdrowiu czy finansach, a cały program radykalnie odchudzić. Edukacja ...
- Utworzone: 08-03-2024
- 60. Coś więcej?
- (Opinie)
- ... że taki rodzic, nie znajdując zadowalającej go oferty pomiędzy tymi skrajnościami, ma pełne prawo zorganizować dla pociechy nauczanie domowe, a państwo mu w tym pomaga, zamiast przekonywać na każdym kroku, ...
- Utworzone: 07-03-2024
Ostatnie komentarze