(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Nauczyciele w szkole podstawowej mają pełen wybór środków dydaktycznych, które mogą pomóc wyjaśnić niemal każdy dowolny temat. Uczniowie nie muszą siedzieć tylko w ławkach, możemy spróbować ich „odkrzesłowić” proponując im różne gry i zabawy edukacyjne. Różnorodność w edukacji popłaca.

fot. Fotolia.com

Na początku nowego roku szkolnego dobrze jest zwrócić uwagę na sprawy istotne dla rozwoju szkoły jako instytucji edukacyjnej. Szkoła to nie przechowalnia dzieci i młodzieży, ale przede wszystkim środowisko, w którym uczymy się, dobrze byłoby, żeby była zatem także instytucją uczącą się.

fot. www.sfbrightworks.org

Nauka może zdarzyć się wszędzie: w domu, w szkole, w świecie – zakładając, że świat to wszystko to, co poza domem i poza szkołą. Brightworks z tych odrębnych rzeczywistości buduje jedną. Podstawą Brightworks jest prawo, że wszystko jest interesujące a dzieci uczą się instynktownie. W skutecznym uczeniu się najważniejsze jest właściwe nastawienie. Według Brightworks motywację można zbudować na ciekawości. Serce zabiło mi mocno.

fot. Fotolia.com

Miałam okazje porozmawiać z nauczycielką kanadyjską z 25 letnim stażem. Dużo wiedziałam o szkołach w innych krajach, ale przeważnie opowiadali mi o nich rodzice uczniów, którzy tam uczęszczali. Jest to inne doświadczenie niż nauczycielki.

Dzisiejszy nauczyciel obok wielu swoich obowiązków musi ciągle się dokształcać. Ma do wyboru różne kursy, studia podyplomowe, konferencje, wyjazdy zagraniczne, etc. Istnieje jednak inna, wygodna i darmowa, możliwość doskonalenia się. To grupa nauczycieli tego samego przedmiotu, którzy dzielą się wiedzą i umiejętnościami pomiędzy sobą.fot. Weronika Górska-Wolniewicz

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Świat wokół nas szybko się zmienia. Z mediów co chwilę dobiegają informacje, że trzeba się uczyć i zdobywać nowe kompetencje. Wymagamy tego od młodzieży w szkołach i na studiach. Muszą się uczyć! Żeby mieć potem szanse na rynku pracy. A… czy nauczyciele też się uczą?

(C) Edunews.pl

Przestrzeń, w której uczymy się wywiera ogromny wpływ na jakość tego uczenia się. Nie zawsze jesteśmy tego świadomi i często nie przywiązujemy dostatecznej uwagi do warunków, w jakich ten proces odbywa się. Efekty uczenia mogłyby być zupełnie inne, gdybyśmy starali się tworzyć (w szkole i nie tylko) takie środowisko edukacyjne, w którym uwzględniamy czynniki architektoniczne, technologiczne i społeczne wspierające proces uczenia się.

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie