Od wielu lat najpowszechniejsze zastosowanie Edutainment dotyczy ochrony zdrowia. Głównym producentem programów pro-zdrowotnych (najczęściej w formie seriali, tzw. oper mydlanych) są Stany Zjednoczone. Wśród wielu instytucji dbających o rozwój edukacji zdrowotnej na uwagę zasługują rządowe Centra Kontroli i Prewencji Chorób (CDC).

Serial telewizyjny Edutainment o przygodach detektywa Vijay cieszył się wielką popularnością w Indiach. Program obejrzało łącznie blisko 200 milionów mieszkańców tego kraju, chociaż nie był to klasyczny thriller telewizyjny. Głównym przekazem ukrytym w treści serialowych odcinków była bowiem tematyka dotyczące profilaktyki zdrowia, HIV i AIDS.
Programy Edutainment są dobrym narzędziem do kształtowania postaw społecznych w obszarze ochrony i profilaktyki zdrowia, co potwierdzają liczne sukcesy programów realizowanych w Ameryce Południowej, Afryce, Azji Południowej. „The Yellow Card” (2001) to nakręcony w Zimbabwe film skierowany do młodych osób, poświęcony tematyce AIDS oraz ciąż osób nieletnich.
Irlandzka firma Intuition jest jednym ze światowych liderów wdrożeń nauczania z wykorzystaniem telefonów komórkowych, czyli m-learning. Intuition ogłosiła niedawno, że jeden z jej klientów podjął decyzję o objęciem tą formą szkoleń około 20 tysięcy swoich pracowników. W ten sposób proces edukacji może mieć miejsce w dowolnym miejscu i czasie.
W Polsce o m-learningu jeszcze niewiele się mówi. Jest kilkanaście firm, które oferują tego typu edukację, ale na niewielką skalę. A jak to wygląda na przykład w Irlandii? Irlandzka firma
Historia współczesnego Edutainment liczy sobie „zaledwie” kilkadziesiąt lat. Dzięki rozwojowi środków masowego przekazu możemy zaobserwować siłę i skuteczność tej metody edukacji społecznej. W ten sposób - poprzez programy telewizyjne i radiowe - miliony ludzi na całym świecie zdobywają praktyczną wiedzę i zmieniają swoje postawy.
Edutainment z wykorzystaniem środków masowego przekazu jest dziś jednym narzędzi zmniejszania nierówności w dostępie do nowoczesnej wiedzy i cyfrowych technik informacyjno-komunikacyjnych. W ten sposób nie tylko przekazujemy treści edukacyjne, ale możemy także uczyć odbiorców, jak wykorzystać różne kanały komunikacji do edukacji.

