Ochrona tożsamości ma znaczenie także w edukacji

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ImageDwa raporty brytyjskiego Komitetu ds. Połączonych Systemów Informatycznych (Joint Information Systems Committee, JISC), opracowane w oparciu o 12 miesięczne projekty badawcze realizowane w angielskich szkołach wyższych, dowodzą, że ochrona tożsamości ma dla studentów duże znaczenie nie tylko w codziennym życiu, ale również w edukacji podczas studiów.

 

70% respondentów badania uważa, że cenniejsze lub bardziej wrażliwe opracowania naukowe i dane powinny być chronione przez silniejsze formy identyfikacji i uwierzytelniania niż to ma miejsce obecnie. Prawie wszyscy badani dostrzegają potrzebę respektowania w tym zakresie standardów międzynarodowych (92%), z możliwością wykorzystania doświadczeń krajowych.

 

„Ponieważ ochrona danych stała się ważnym tematym społecznym, również studenci i kadra akademicka zaczęli zadawać pytania, jakie działania podejmują ich macierzyste uczelnie w tym temacie.” – zauważa James Farnhill, koordynator projektu JISC. „To oznacza, że wkrótce wszystkie jednostki i systemy uczelniane, nie tylko te związane ze sprawami pracowniczymi i finansami, będą musiały stanąć przed tym wyzwaniem”, czyli zapewnić lepszą ochronę zasobów edukacyjnych tworzonych przez kadrę naukową i studentów.

 

Raporty dostępne są na stronie JISC (ang.).