Sytuacje trudne wychowawczo w szkole

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak sobie radzimy w szkole z "trudnymi" zachowaniami uczniów? Jak reagować, jak poszukiwać najlepszego rozwiązania? Co warto, a czego nie warto robić - o tym opowiadał w webinarze Superbelfrzy Nocą #31 Prof. UAM dr. hab. Jacek Pyżalski z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Wiele zachowań i reakcji, które mają miejsce w klasie, można rozwiązać inaczej, niż zazwyczaj to czynimy. Ale to wymaga pewnej refleksji - dobrze, spróbuję czegoś nowego. Nie powinniśmy bać się i próbować poszukiwać nowych sposobów radzenia sobie z sytuacjami, które spotykamy.

"Na własnej nieskuteczności nauczyłem się zasady pęku kluczy. Jak się zachowujemy? Tak jak z zamkiem. Na oko wybieramy jeden z kluczy i próbujemy. Jeśli ten klucz pasuje, świetnie. Ale jeśli nie pasuje - sięgamy po następny i tak dalej, aż trafimy na właściwy. Z kluczami nie mamy takich problemów, ale już z uczniami tak. Zbyt często bowiem usztywniamy się z naszymi reakcjami." - przekonuje prof. Pyżalski.

Zapraszamy do obejrzenia zapisu webinaru, który ma przede wszystkim zainspirować do poszukiwania lepszych rozwiązań:

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).