Matematyka na pikniku

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
innowacje w edukacjiDzisiaj nowoczesne komputery są już praktycznie w każdej szkole. Uczniowie mają dostęp do internetu, chętnie korzystają z interaktywnych pomocy naukowych, które pozwalają lepiej zrozumieć matematykę. Międzynarodowe testy PISA ujawniają jednak poważne braki w wykształceniu matematycznym polskiej młodzieży. Jak uczyć matematyki dzisiejszego, cyfrowego ucznia?
 
Podczas XIII Pikniku Naukowego Polskiego Radia i Centrum Nauki Kopernik swoje stoiska przygotowało również kilka warszawskich szkół. Postanowiły one zaprezentować swoje działania mające na celu popularyzację nauki. Na jednym ze stoisk – Zespołu Szkół nr 106 w Warszawie – można było zaobserwować setki papierowych brył geometrycznych. Jak się okazało, uczniowie z tej szkoły, pod opieką swoich nauczycieli, uczyli dzieci uczestniczące w Pikniku (i ich rodziców), praktycznej matematyki.

innowacje w edukacji

Zainteresowanie stoiskiem może być potwierdzeniem, że współczesny uczeń wymaga innego niż tradycyjne podejścia do matematyki i zdecydowanie woli uczyć się matematyki na przykładach z życia wziętych lub z wykorzystaniem komputerów, gier, zabaw.

innowacje w edukacji

O nauczaniu matematyki rozmawiamy z Małgorzatą Lesisz, przewodniczącą Żoliborskiego Oddziału Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki i nauczycielką w Zespole Szkół nr 106.

{mp3}matematyka{/mp3}
 
 
[Motyw muzyczny wykorzystywany w podkastach Edunews.pl pochodzi z płyty Nine Inch Nails pt. Ghosts I-IV: utwór 3-Ghosts I, dostępny na licencji Creative Commons BY-NC-SA 3.0 US]   
 
(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)