edukacja konsumenckaObchodzony na całym świecie w dniu 15 marca Światowy Dzień Konsumenta jest dobrą okazją do zastanowienia się, w jakim znaczeniu używamy pojęcia „edukacja konsumencka” oraz jaka powinna być rola działających na rynku firm w kształtowaniu świadomości konsumenckiej – czym powinna przejawiać się dziś społeczna odpowiedzialność biznesu.

 

edukacja konsumenckaZawierając kilka, a nawet kilkanaście umów dziennie (nie będąc nawet tego świadomymi), nie zdajemy sobie często sprawy, że każdą z tych czynności reguluje prawo. O obowiązkach przedsiębiorców konsumenci przypominają sobie najczęściej w sytuacjach konfliktowych, gdy silniejsza strona kontraktu nie zamierza respektować ich praw.

 

Ktoś powiedział, że w życiu są dwie pewne rzeczy: śmierć i podatki. Świadomość ekonomiczna i finansowa w Polsce jest ciągle niezbyt wysoka. Zazwyczaj nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak dużo płacimy podatków i to praktycznie każdego dnia. Często nie wiemy nawet, z jakiego tytułu mamy zapłacić podatek i dlaczego państwo nam odbiera nasze pieniądze.(C) MillionYou.com

Ani świnka skarbonka, ani domowy sejf również. Te pieniądze nie pracują na nas, a przecież powinny. Zastanówmy się zatem, w jaki sposób możemy zmienić swoje nawyki, aby sensowniej gospodarować własnymi finansami. Wciąż zbyt duży odsetek Polaków woli trzymać gotówkę w domu, tracąc w ten sposób z powodu inflacji. A tylko nieco ponad połowa osób dorosłych posiada konto w banku...(C) MillionYou.com

Czego można nauczyć się z następującej historii: chuligan rozbija szybę w sklepie piekarza. Natychmiast robi się zbiegowisko. Niektórzy zaczynają pocieszać sklepikarza, że nic się przecież nie stało, nikt nie jest ranny. Wskazują nawet na pozytywne aspekty tego nieprzyjemnego zdarzenia. Tłumaczą, że zarobi szklarz, który przecież zaraz wstawi szybę…(C) MillionYou.com

edukacja społecznaW krajach Ameryki Środkowej i Południowej programy radiowe pozostają jednym z najlepszych kanałów komunikacji treści edukacyjnych na rzecz zmiany postaw społecznych. Wykorzystuje to PCI Media Impact - międzynarodowy producent programów edukacyjnych z Nowego Jorku. Radio okazuje się dobrym miejscem zwłaszcza dla edukacji prozdrowotnej.

 

ImageCzas przewartościować zasady komunikacji z konsumentami. Firmy powinny dostosować swoje strategie marketingowe do świata 2.0, w którym żyjemy. Subtelna i uczciwa interakcja z konsumentami jest dla firm niezwykle istotna, ponieważ już jedna opinia niezadowolonego klienta w popularnym blogu może wpłynąć na poziom przychodów firmy.

 

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Agnieszka
    Nie rozumiem po co te konferencje. Nie trzeba jeździć do Finlandii, żeby widzieć co się dzieje w Pol...
  • Written by A
    Jaka placa taki prestiż
  • Written by Katarzyna
    Nie mamy na to funduszy, ale jesteśmy chętni do współpracy. Proszę przyjechać na konferencję - będzi...
  • Written by Katarzyna
    Co do materiałów z konferencji - zamierzamy nagrywać :) ale nie mogę obiecać streamingu. Na pewno będz...
  • Written by Małgorzata
    Z wielką uwagą wysłuchałam prezentacji p. Marzeny Kędry na temat Technik Freineta i poznańskiej szko...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie