„Jeśli nie rozumiemy innych, trudno nam przejąć się ich sprawami, poczuć, że ich problemy są także nasze. A jeśli tego nie czujemy, to trudno nam pomagać i działać razem z przekonaniem, że łączy nas wspólny cel” – napisała Dominika Kulczyk we wprowadzeniu do nowej, trzeciej edycji scenariuszy „Wiem. Czuję… Pomagam!” inspirujących do prowadzenia ciekawych zajęć z młodzieżą w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Można je już otrzymać od Kulczyk Foundation.

W każdej szkole ukryte są diamenty. Są tak sprytnie pochowane, że nie wykryje ich standardowe "przerabianie materiału", które często bywa głównym motywem i motorem działania szkoły. Te diamenty to talenty uczniów, którzy zazwyczaj nie ujawniają się z tym, co potrafią. A że potrafią naprawdę wiele, wiedzą ci nauczyciele, którzy (może znudzeni?) zaniedbali nieco rutynowe odhaczanie przerobionych materiałów i zaczęli z uczniami rozmawiać.

W Polsce mamy święconkę, śmigusa - dyngusa czy mazurki. W Indiach organizowane są uliczne festyny i teatry, a w Chinach w czasie Wielkanocy obchodzone jest święto zmarłych. To tylko niektóre z ciekawszych zwyczajów wielkanocnych na świecie.

Tysiąclecia rozwoju rożnych form komunikacji międzyludzkiej. Trzy lata wspólnej pracy artystów filmowych i naukowców. Zbigniew Zamachowski w roli narratora. Muzyka specjalnie skomponowana przez Jana Duszyńskiego. Nowoczesny system projekcyjny, pozwalający zobaczyć 16 razy więcej pikseli niż w telewizorze full HD. Zapraszamy na „Halo Ziemia” – najnowszy film stworzony przez planetarium Centrum Nauki Kopernik.

Empatia to postawa, którą możemy kształtować w procesie wychowania. Samo wychowanie nie jest dodatkową funkcją szkoły, ale podstawowym zadaniem każdej osoby i instytucji, która ma szansę czy obowiązek wywarcia pozytywnego wpływu na dziecko. Efektywna edukacja nie jest możliwa bez wychowania. Tak jak życie we współczesnym świecie nie jest możliwe bez empatii. Tego polska szkoła uczy się od nauczycieli, którzy o wychowaniu nie zapominają. Naszym obowiązkiem jest im pomóc.

Do tej pory malowałem na kamieniach lokalną różnorodność biologiczną, głównie rośliny i owady. W mojej intencji miały być elementem edukacyjnym i jednocześnie przyrodniczym street-artem. Wykorzystywałem także jako element gry terenowej z elementami questingu – by nadać mały element przygody w poszukiwaniu kolejnych kamieni i odgadywaniu gatunków. By zainspirować do poszukiwania wiadomości na temat spotykanych „chwastów i robali”.

"Jak cię widzą, tak cię piszą" - to stare polskie porzekadło zawiera bez wątpienia mądrość zbieraną przez pokolenia. W dzisiejszych czasach powinno się jednak mówić "Jak cię widzą i słyszą, takie odnosisz sukcesy". Nie da się ukryć, że gdy weźmiemy pod uwagę realia funkcjonowania w świecie biznesu, gdy na zewnątrz firmy liczy się to, co zrozumie i zapamięta na spotkaniu z nami klient, a wewnątrz - to, do czego będziemy w stanie przekonać naszych współpracowników i szefów, to właśnie prezentacja. Dla jednych to sztuka, dla innych rzemiosło, które warto poznać i przećwiczyć.

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie