M-learning będzie popularny?

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ict w edukacjiW Polsce o m-learningu jeszcze niewiele się mówi. Jest kilkanaście firm, które oferują tego typu edukację, ale na niewielką skalę. A jak to wygląda na przykład w Irlandii? Irlandzka firma Intuition, odpowiadając na zapotrzebowanie kursantów w obszarze edukacji finansowej oraz ochrony zdrowia, zaoferowała swoje kursy w telefonach BlackBerry.

Kursy m-learning, podzielone są na moduły, które zawierają zarówno elementy tekstowe, grafiki, a nawet proste animacje. Przejście modułu zajmuje około 20 minut razem z egzaminem. Rezultaty i postępy w nauczaniu są pokazywane automatycznie.

Oferta Intuition jest imponująca - tylko w obszarze edukacji finansowej firma przygotowała już 300 godzin kursów. Jak twierdzą przedstawiciele firmy, m-learning to idealne narzędzie edukacji dla pracowników, którzy dużą część czasu spędzają poza biurem lub w podróży. Okazuje się, że BlackBerry może zaoferować więcej, niż się spodziewano.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).