Myślografia albo o czym bazgrzą nauczyciele

(C) Edunews.pl

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Wielu nauczycieli broni się przed rysowaniem. Najczęściej twierdzą, że nie potrafią. To oczywista nieprawda, bo każdy potrafi rysować i każdy ma swój własny styl. Trzeba spróbować. Po co? A choćby dlatego, że uczenie się wzbogacone rysunkami będącymi wizualizacją naszych myśli, może przychodzić uczniom łatwiej, a treści będą dłużej pamiętane. Podpowiemy dziś kilkanaście sposobów wykorzystania myślografii przez nauczycieli.

Mózg człowieka jest tak skonstruowany, że łatwiej zapamiętuje obrazy – dlatego warto sięgnąć po myślenie wizualne. Niemal każdą treść można zwizualizować. Angażujemy wiele naszych zmysłów i łatwiej przyswajamy treści.

O tym, jak można zacząć rysować i wizualizować myśli, oraz jakie korzyści edukacyjne dla uczniów i nauczyciela są z tym związane, opowiadały w Warszawie podczas konferencji INSPIR@CJE 2017 - JAK UCZYNIĆ POLSKĄ SZKOŁĘ JESZCZE LEPSZĄ Agata Baj oraz Joanna Krzemińska z grupy Superbelfrzy RP.

Zapraszamy do obejrzenia ich wystąpień:

 

 

***

Konferencja INSPIR@CJE 2017 odbyła się w Warszawie w dniach 29-30 czerwca 2017 r. Partnerom dziękujemy za współpracę, a wszystkim uczestnikom za aktywny udział w tym wyjątkowym wydarzeniu edukacyjnym.

 

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).