Matematyczna wieża z kubków

fot. Specjalni.pl

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Działania aktywizujące i angażujące uczniów przynoszą największe efekty edukacyjne i wychowawcze. Każda kształtowana umiejętność uczniów powinna być doskonalona z wykorzystaniem aktywności i kreatywności uczniów. #Codeweek zmobilizował nas do zakodowania matematycznych, kubeczkowych wież. Na czym polegało zadanie?

Najpierw uczniowie przygotowali kubeczki z naklejonymi na nich liczbami (wyciętymi ze starych kalendarzy), a następnie przygotowałyśmy dla nich karty pracy.

Uczniowie musieli odkodować brakującą liczbę w wieży, lub ułożyć taką konstrukcję, która spełniała dany warunek lub przedstawiała wylosowaną liczbę.

Dzięki tym ćwiczeniom uczniowie aktywnie doskonalili umiejętność dodawania liczb w zakresie 5,10, 20.

Przykładowe karty pracy udostępniamy do wydruku - pobierz. Można też łatwo zmodyfikować karty i doskonalić inne umiejętności matematyczne na różne sposoby.

 

Notka o autorkach: Zyta Czechowska jest nauczycielką w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkini grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Razem z Jolantą Majkowską autorka bloga specjalni.pl. Entuzjastka nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdraża elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Zamiastkserowki.edu.pl. Licencja CC-BY-SA.