fot. Centrum Nauki Kopernik

Kiedy mówimy o uczeniu się, zazwyczaj myślimy o szkole. Kiedy mówimy o nauczaniu – na myśl przychodzą nam nauczyciele. A kiedy odnosimy się do środowiska uczenia – prawie zawsze mamy na myśli szkolną klasę. Przeświadczenie, że właściwy proces uczenia się i nauczania zachodzi właśnie w takich okolicznościach i przy udziale tych osób jest w nas głęboko zakorzenione.

fot. Centrum Edukacji Obywatelskiej

Szósta edycja programu Młody Obywatel dobiegła końca! Ten program realizowany jest przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Fundację BGK od 2010 roku. Ostatnia edycja była poświęcona działaniom w przestrzeni publicznej: badaniu najbliższej okolicy i zmienianiu jej na lepsze, angażowaniu do tego celu lokalnej społeczności. Uczestnicy programu otrzymali m. in. wsparcie w postaci materiałów edukacyjnych pt. „Zmiennicy”.

Współczesna edukacja, to również, a może przede wszystkim taka, które łamie stereotypy, otwiera drzwi dotąd zamknięte. Warto, aby jej pełnoprawnymi uczestnikami byli również uczniowie niepełnosprawni intelektualnie.fot. ZSS w Kowanówku

Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia to akcja edukacyjna, odbywająca się pod hasłem: „Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają”. Uczniowie stają się egzaminatorami, a dorośli – egzaminowanymi. W poprzedniej edycji akcji wzięło udział około 100 000 uczestników – m.in. z Polski, USA, Kolumbii, Szwajcarii, Urugwaju czy Jamajki. Kolejna – 5. edycja odbędzie się 25 września 2015 r. Darmowa rejestracja dla szkół trwa do 18 września.fot. WMTDay.org

Koniec roku szkolnego - wiele osób zapewne marzy o tym, aby na chwilę zapomnieć o szkole. Ale z drugiej strony zaczyna się dobry czas do tego, aby się zastanawiać, co w niej można zmienić na lepsze już od września. Ministerstwo Edukacji Narodowej uruchamia szeroką debatę na temat przyszłości polskiej edukacji i prezentuje portal Nasza Edukacja. Zachęcamy do odwiedzania portalu i wypowiedzi.Źródło: Ministerstwo Edukacji Narodowej - portal Nasza Edukacja

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Projekty edukacyjne w szkołach to nie moda, lecz dobra praktyka, której powinniśmy domagać się jak najwięcej. Ich wprowadzenie (formalne i nieformalne) do edukacji szkolnej było i jest mądrym rozwiązaniem, rzadko bowiem jaka inna metoda uczenia się przynosi tyle dobrego po stronie rozwoju kompetencji uczniów.

fot. sxc.hu

Najważniejsza w edukacji jest chyba motywacja. Jest ona motorem każdego działania – jeśli uczniowie mają w sobie siłę i chęć mierzyć się z największymi wyzwaniami, nie będzie im przeszkodą żadne zadanie. Nawet jeśli będzie to wymagało użycia skomplikowanych narzędzi i technologii, z których dotąd nie korzystali. Udowodnili to uczniowie pielgrzymowickiego gimnazjum. Prezentujemy dziś ich relację z projektu, nad którym pracowali bardzo długo.

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie