"Droga ku wolności” to nowy projekt edukacji historycznej, skierowany do polskich i węgierskich licealistów. Uczniowie dowiedzą się o najważniejszych wydarzeniach II połowy XX wieku. Węgrzy poznają historię Polski, a Polacy – historię Węgier. Projekt realizuje Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej we współpracy z Węgierskim Instytutem Kultury w Warszawie przy wsparciu Ambasady Węgier w Polsce.fot. sxc.hu

Szkolna Internetowa Gra Giełdowa (SIGG) jest jednym z ciekawszych narzędzi edukacji finansowej w Polsce. Właśnie zakończyła się część podstawowa jej 13. edycji. Wkrótce najlepsi szkolni inwestorzy wyłonieni spośród prawie 6800 zespołów reprezentujących ponad 800 szkół, odbiorą wkrótce dyplomy i wyróżnienia na parkiecie warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych.© Edunews.pl

Jesteś uczniem gimnazjum lub szkoły ponadgimnazjalnej? Do 15 stycznia możesz jeszcze przesłać swoją pracę na szóstą edycję konkursu „Nakręć się”, organizowanego w ramach Filmoteki Szkolnej. Prace powinny mieć charakter osobistych wypowiedzi – recenzji i etiud filmowych inspirowanych filmami z pakietu Filmoteki Szkolnej.fot. CEO

Czy gimnazjaliści mogą prowadzić własną firmę? W jaki sposób zbadać rynek i jego potrzeby? Jak prowadzić skuteczny marketing? Odpowiedzi na te pytania poznają nauczyciele i uczniowie gimnazjów, którzy przystąpią do wiosennej edycji programu Młodzi Przedsiębiorczy. Do 18 lutego 2015 r. (lub do wyczerpania miejsc) trwa nabór do kolejnej edycji programu - kursu Prowadzimy własną firmę.fot. CEO

Projekt „Etnografia: teren działania” wprowadza dawne zbiory etnograficzne w horyzont współczesnej wyobraźni i uwalnia ich współczesny potencjał. Muzeum Etnograficzne w Krakowie wyruszyło poza swoją siedzibę i podjęło współpracę z najmłodszymi klasami czterech niewielkich szkół w Małopolsce.fot. Marcin Wąsik

Przebudowa szkoły tylko po to, żeby wyglądała ładniej i nowocześniej, nie powinna być celem samym w sobie. Powinniśmy raczej myśleć o transformacji całej szkoły, nie tylko jej przestrzeni fizycznej wewnątrz i na zewnątrz szkolnych murów, ale i różnych podejść do nauczania, nowoczesnych metod pracy, budowania relacji w szkole i poza szkołą (np. współpracy ze społecznością lokalną), organizacji procesu nauczania z wykorzystaniem różnych narzędzi, także technologicznych.© Edunews.pl

W myśl zasad konstruktywizmu uczeń tworzy wiedzę z zebranych informacji w określonym kontekście (kulturowym, społecznym...). Właśnie kontekst społeczny postanowiono wykorzystać w procesie uczenia się w Gimnazjum nr 30 im. Felicjana Sypniewskiego w Poznaniu. W tej szkole od kilku lat realizowany jest projekt gimnazjalnej klasy lotniczej - mieści się ona bowiem blisko 31 Bazy Lotnictwa Taktycznego, w której stacjonują samoloty F16.fot. Marek Banaszak

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie