Podziel się wiedzą. Zaprojektuj swój kurs e-learning

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
E-learningE-learning jest skuteczną metodą nauczania, skutecznie uzupełniającą i poszerzającą edukację szkolną. Młodzi ludzie chętnie korzystają z edukacyjnych zasobów internetu, zdobywając praktyczną wiedzę, której nie zdobyli w szkole. Teraz uczniowie i nauczyciele szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych mają możliwość projektowania własnych kursów.
 
Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy w ramach akcji Tydzień dla Oszczędzania przygotowała dla nich specjalną platformę, na której mogą oni tworzyć mini-kursy e-learning, które zostaną udostępnione wszystkim zalogowanym użytkownikom, a ich twórcy dodatkowo wezmą udział w konkursie na najlepszy kurs.

Platforma do dzielenia się wiedzą
Platforma e-learning została podpięta pod stronę www.tdo.edu.pl. Po zalogowaniu każdy z uczestników może przystąpić do tworzenia lekcji. Ważnym elementem jest nie tylko możliwość dodawania do nich tekstu, ale i plików dźwiękowych oraz fotografii. Z całą pewnością wzbogaci to formę przekazu. Co ważne, kurs można tworzyć zdalnie za pośrednictwem Internetu lub stworzyć ją w tzw. trybie off line na swoim komputerze. Nie miałeś wcześniej styczności z kursami e-learning? Nic nie szkodzi. Narzędzie nawigacyjne w prosty i intuicyjny sposób przeprowadzi użytkownika poprzez kolejne etapy tworzenia kursu.

Konkurs z pulą 28 000 złotych
Dodatkową zachętą do spróbowania swoich sił w kreacji kursów on-line jest możliwość wzięcia udziału w konkursie. Jest on skierowany do uczniów i nauczycieli. Organizatorzy postanowili nagrodzić aż 5 miejsc w każdej kategorii. A jest o co walczyć. Organizatorzy przewidzieli następujące nagrody:
 
W kategorii Nauczyciel:
•    I miejsce - 6000 zł
•    II miejsce - 4000 zł
•    III miejsce - 3000 zł
•    IV miejsce - 2000 zł
•    V miejsce - 1000 zł
 
W kategorii Uczniowie:
•    I miejsce - 4000 zł
•    II miejsce - 3000 zł
•    III miejsce - 2500 zł
•    IV miejsce - 1500 zł
•    V miejsce - 1000 zł

Specjalne jury będzie oceniać temat lekcji, pomysł na jej przebieg, walory edukacyjne lekcji, użycie materiałów multimedialnych, zdjęć i innych elementów graficznych, ogólną atrakcyjność przekazu.

Celem projektu jest nie tylko popularyzacja idei oszczędzania, ale zachęta do zgłębiania zagadnień ekonomicznych. To kolejny, po konkursie filmowym pomysł propagowanie edukacji finansowej wśród młodzieży, który proponuje Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy w ramach akcji Tydzień dla Oszczędzania 2009. Więcej szczegółów na stronie www.tdo.edu.pl