Wrześniowe webinary ACE

fot. Microsoft

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Nowa rzeczywistość edukacyjna, w której znajdują się szkoły, nauczyciele, rodzice i uczniowie skłania do szerszego wykorzystania technologii edukacyjnych w nauczaniu. Współczesna szkoła powinna cechować się m.in. hybrydowym stylem pracy i nauki, płynną komunikacją w społeczności szkolnej oraz rozwojem kompetencji cyfrowych. Pandemia pokazała, że niezbędne jest wykorzystywanie narzędzi cyfrowej edukacji po to, abyśmy mogli się uczyć i rozwijać nawet w sytuacji, gdy zamknięte zostają budynki szkolne. Edunews.pl i Microsoft zapraszają na wrześniowe webinary w ramach nowego projektu Akademia Cyfrowego Edukatora (ACE).

Chcemy współtworzyć w Polsce szkoły przyszłości, dlatego razem z ekspertami i praktykami stworzyliśmy Akademię Cyfrowego Edukatora. Jej częścią będą webinary, poświęcone praktycznym zagadnieniom z zakresu cyfrowej edukacji, z którymi możemy spotkać się w każdej szkole korzystającej na co dzień z technologii edukacyjnych. Udział w nich pozwoli uzupełnić wiedzę i rozwinąć umiejętności z zakresu IT, które są niezbędne w pracy nauczyciela, dyrektora oraz szkolnego administratora IT.

ACE to miejsce wymiany doświadczeń, poszerzania wiedzy oraz zdobywania nowych umiejętności cyfrowych. Przygotowane dla tych, którzy pragną pokazywać uczniom, jak ważne w przyszłej pracy i życiu stają się umiejętności związane z cyfrowym światem i do czego możemy je wykorzystać już dziś, a także dla tych, którzy sami chcą poszerzać swoje cyfrowe kompetencje. 

W każdym miesiącu od września do grudnia 2020 zaplanowaliśmy po jednym webinarze dla nauczycieli (Akademia Cyfrowego Nauczyciela), dla szkolnych administatorów IT (Akademia Cyfrowego Administratora) oraz dla dyrektorów (Akademia Cyfrowego Dyrektora). Wszystkie webinary będą odbywać się w godzinach 17.00-17.45.

Webinary będzie można oglądać:

Oto nasze propozycje na wrzesień:

Akademia Cyfrowego Nauczyciela - 17.09.2020 (czwartek) - godz. 17.00-17.45

Powrót do szkoły, ale z technologiami

Porozmawiamy o tym, jak organizować edukację cyfrową w szkole po powrocie do szkolnych ławek. Będziemy przekonywać, że nie warto odkładać na bok, tego, czego nauczyliśmy się podczas czasu edukacji zdalnej wiosną tego roku, o tym, jak można organizować naukę hybrydową, łączącą edukację w klasie z elementami pracy zdalnej. Będzie również o tym, jak wykorzystać podstawowe narzędzia Microsoft w pracy nauczyciela (Microsoft Teams, One Note oraz Forms) i jak z wykorzystaniem technologii możemy rozwijać kompetencje przyszłości młodych ludzi. 
<< Zapisz się na wydarzenie na Facebooku >>

Webinar poprowadzi Tomasz Magnowski – nauczyciel i doradca zawodowy w Zespole Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu, trener biznesu, Microsoft Innovative Educator Expert (MIEE). Doradca zawodowy od 2001, od wielu lat związany ze Stowarzyszeniem Doradców Szkolnych i Zawodowych RP (obecnie przewodniczący Zarządu Głównego). Organizator Ogólnopolskich Targów Szkół Wyższych w Radomiu i Wystawy Interaktywnej MÓZG. Specjalizuje się w okołobiznesowych działaniach kreatywnych oraz zastosowaniach technologii w edukacji (MS Teams i XR).

 

Akademia Cyfrowego Administratora - 22.09.2020 - godz. 17.00-17.45

Jak przygotować platformę Office 365 na powrót uczniów i nauczycieli do szkół

W tym webinarze będziemy zajmować się przygotowaniem Office 365 do pracy od strony administratora usługi. Czyli będzie o zakładaniu kont poprzez pliki csv oraz obsłudze plików csv z dziennika elektronicznego Librus; wyłączaniu poczty na zewnątrz dla osób poniżej 13 roku życia w szkole; włączaniu/wyłączaniu rejestracji nr telefonu przy logowaniu; włączaniu/wyłączaniu samoobsługowego odzyskiwania hasła przez użytkowników; personalizacji logowania w Office 365; a także o różnicach przy tworzeniu zespołów klasowych w Microsoft Teams. 
<< Zapisz się na wydarzenie na Facebooku >>

Webinar poprowadzi Artur Rudnicki - konsultant Microsoft dla Edukacji, nauczyciel przedmiotów informatycznych (systemy operacyjne, sieci komputerowe) w Zespole Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu, od 2003 zastępca dyrektora. Organizator cyklu ogólnopolskich konferencji dla dyrektorów szkół i nauczycieli na temat: „Nowoczesne technologie IT w cyfrowej szkoły i administracji publicznej”. Od 2005 szkolny lider w programie Microsoft dla Edukacji, w którym jego szkoła uzyskała tytuł Microsoft Showcase School (została włączona do grona najbardziej innowacyjnych szkół z całego świata). Należy do społeczności Microsoft Innovative Expert Educator (MIEE), zdobył też tytuł Microsoft Master Trainer. Pełni rolę egzaminatora egzaminu maturalnego z informatyki oraz egzaminu w zawodzie technik informatyk.

 

Akademia Cyfrowego Dyrektora - 30.09.2020 - godz. 17.00-17.45

Organizacja pracy Rady Pedagogicznej z wykorzystaniem technologii

Współpraca rady pedagogicznej na odległość była nie lada wyzwaniem dla wielu dyrektorów podczas etapu zdalnej edukacji. W tym webinarze porozmawiamy o tym, jak zorganizować takie spotkanie online skuteczne i efektywnie z wykorzystaniem m.in. Microsoft Teams. Wspomnimy miedzy innymi o listach obecności, głosowaniach, notatkach ze spotkania. 
<< Zapisz się na wydarzenie na Facebooku >>

Webinar poprowadzi: Krystyna Błażewska - nauczycielka języka niemieckiego, lektorka Helen Doron, doradca metodyczny, od roku dyrektorka Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku. Należy do społeczności Microsoft Innovative Expert Educator (MIEE). Lubi uczyć innych i uczyć się. Inicjatorka wielu szkolnych projektów Erasmus+ i eTwinning. Obecnie koordynatorka projektu kompleksowego wsparcia szkoły „Uczę się, więc jestem”. Pasjonuje się nowymi technologiami i ich zastosowaniem w edukacji. Jej motto na dziś w zarządzaniu szkołą „ Być twardym wobec zadań i miękkim wobec ludzi”.

 

*** 

Co miesiąc w Akademii Cyfrowego Edukatora będą pojawiać się nowe webinary, artykuły, polecane kursy i inspirujące przykłady tych, dla których cyfrowa nauka stała się codziennością.

Planowane webinary: https://www.edunews.pl/nowoczesna-edukacja/ict-w-edukacji/5158-akademia-cyfrowego-edukatora 

Jeszcze więcej propozycji i inspiracji w ramach Akademii Cyfrowego Edukatora znajdziecie na stronach:

Masz pytania? Skontaktuj się z organizatorami: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Projekt Akademia Cyfrowego Edukatora realizowany jest przez Edunews.pl i Microsoft.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie