nowe technologie w edukacjiSzkoły mogą być bogato wyposażone w nowoczesne urządzenia i oprogramowanie, a mimo to ich uczniowie nie będą w stanie radzić sobie w cyfrowym świecie. Powód: nie zostali nauczeni efektywnego korzystania z technologii podczas kilku lat edukacji szkolnej, zaś ich umiejętności ograniczają się do pewnego zestawu prostych czynności.
 

ict w edukacjiCoraz więcej firm informatycznych proponuje szkołom elektroniczne bazy danych. Stary i szacowny dziennik ocen doczekał się wsparcia ze strony nowych technologii. Za pomocą internetu rodzice mogą sprawdzać jak uczą się ich dzieci, odczytać uwagi nauczycieli, uzyskać informację o życiu klasy. To ułatwi kontakt ze szkołą – twierdzą zwolennicy projektu.
 

ict w edukacjiW Polsce w sieci możemy znaleźć dziesiątki różnych wewnętrznych szkolnych regulacji zakazujących uczniom przynoszenia i korzystania z telefonów komórkowych. W Japonii, wręcz przeciwnie, każdy telefon traktowany jest jak narzędzie, które może uratować niejedno życie. Jeśli tylko wszyscy zostaną odpowiednio nauczeni, jak w pełni wykorzystać jego funkcje.
 

ict w edukacjiNauczyciele historii mają do dyspozycji coraz ciekawsze zasoby edukacyjne w internecie i w postaci różnych multimedialnych pomocy naukowych. Mają już chyba wszelkie narzędzia do tego, aby uczynić z ich lekcji ciekawe, rozwijające i twórcze zajęcia na temat cywilizacji człowieka, uczące interpretacji zmieniającego się na przestrzeni wieków świata.
 

ict w edukacjiNowe jest piękne. Nowe stwarza wielkie możliwości. Tyle na pewno możnapowiedzieć o potencjale, jaki stwarza środowisko edukacyjne oparte o izintegrowane z nowoczesnymi narzędziami multimedialnymi iinteraktywnymi. Dobrym przykładem jest inicjatywa uruchomiona przezwładze oświatowe stanu Virginia – edukacyjny serwis podkastowy.
 

ict w edukacjiNie ma skutecznej edukacji bez nowych technologii. Tradycyjne formy nauczania nie są akceptowane przez uczniów, zaś konsekwencje trzymania się ich przez nauczycieli widać po wynikach egzaminów, z roku na rok coraz słabszych. Jak sprawić, żeby system edukacji zaczął efektywniej i na szeroką skalę korzystać z technologii informacyjno-komunikacyjnych?
 

edukacja przestrzennaNauka historii, biologii, fizyki, matematyki czy informatyki w stołecznych szkołach może być bardziej interesująca, bo będzie dotyczyła miejsc, które są dobrze znane uczniom. Nauczyciele wykorzystując specjalnie przygotowane scenariusze zajęć pokażą uczniom miasto i jego przestrzeń z nowej perspektywy. Wykorzystają w tym celu zdjęcia lotnicze i satelitarne.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie