- 101. Kodowanie i muzyka
- (Programowanie)
- W edukacji wczesnoszkolnej zbyt małą uwagę przywiązujemy do praktycznej edukacji muzycznej dzieci. Podobnie dość lekceważąco jeszcze podchodzimy do nauki programowania – nie są odosobnione poglądy, że ...
- Utworzone: 02-05-2016
- 102. Doświadczenia i porady z tabletowej klasy
- (ICT / TIK)
- W szkole na każdym etapie kształcenia ważna jest różnorodność doświadczeń edukacyjnych. W pierwszych latach nauki powinniśmy dostarczać uczniom możliwości pracy z wieloma narzędziami i technologiami, aby ...
- Utworzone: 17-04-2016
- 103. Wiosna w edukacji
- (Przez życie)
- Wiosna to przepiękny, pełen radości i energii czas. Dni dłuższe, słońca więcej, więc i zapał do pracy odradza się z nową siłą. Widać to szczególnie w szkołach podstawowych wśród nauczycielek klas I-III. ...
- Utworzone: 12-04-2016
- 104. O powtarzaniu klasy przez dzieci
- (Edukacja wczesnoszkolna)
- Pani minister Anna Zalewska, osobiście i za pośrednictwem poradnika publikowanego na stronach MEN, przypomina rodzicom, że mogą zostawić swoje dzieci na drugi rok w pierwszej klasie, bądź zerówce przedszkolnej. ...
- Utworzone: 06-04-2016
- 105. Czy możemy coś prosić zamiast kserówki? (1)
- (Metody i narzędzia)
- Zrodzony z buntu przeciw szaroburej edukacji „po najprostszej linii oporu” blog ZamiastKserowki.edu.pl cieszy się nieustannie ogromną popularnością wśród nauczycieli. Jak okazuje się, jak się chce, to ...
- Utworzone: 05-04-2016
- 106. Batimuzykowanie w mojej klasie
- (Metody i narzędzia)
- Zaniedbaliśmy w szkołach nauczanie muzyki. To znaczy formalnie niby jest, ale głównie uczymy historii i teorii muzyki (czyli znów zawracamy głowę faktami), a powinniśmy przecież muzykować, bo wówczas takie ...
- Utworzone: 03-04-2016
- 107. Od porozumiewania się do kształcenia
- (Nauczyciele)
- Uczniowie nie przychodzą do szkoły po to, żeby sobie pomilczeć. Jeśli tak się dzieje na lekcjach, że faktycznie mówi tylko nauczyciel, a uczeń tylko, gdy pozwoli mu na to nauczyciel, to można uznać taką ...
- Utworzone: 31-03-2016
- 108. Szkoła dobrze przemyślana
- (Szkoły)
- Środowisko uczenia się w szkole przyjazne dla dzieci i nauczycieli? To zależy wyłącznie od dyrektora szkoły i jej nauczycieli. Szkoła może być taka, jaką ją sobie sami wymyślimy. Żaden minister oświaty ...
- Utworzone: 14-03-2016
- 109. Etyka nie tylko dla smyka
- (Poczytaj)
- Współczesność stawia przed każdym człowiekiem wiele dylematów aksjologicznych, stąd od najmłodszych lat w szkole warto tłumaczyć i kształtować odpowiednie postawy moralno-etyczne. Warto wprowadzać uczniów ...
- Utworzone: 29-01-2016
- 110. Okiem mamy: posłać czy nie posłać do szkoły?
- (Edukacja wczesnoszkolna)
- Jak zdecydować, czy twoje dziecko powinno pójść do pierwszej klasy (i nie czuć się winną)? Kiedy nie ma się dziecka w tym wieku, to tak naprawdę całe zamieszanie związane z reformą jakoś przechodzi bokiem. ...
- Utworzone: 19-01-2016
- 111. Dzieci można lubić i rozumieć…
- (Nauczyciele)
- Czego można się nauczyć od małych dzieci? Cierpliwości, ale i patrzenia na świat ich oczami, bo one są cały czas w wielkim zachwycie – mówi Jolanta Okuniewska, nauczycielka ze Szkoły Podstawowej nr 13 ...
- Utworzone: 09-01-2016
- 112. Debata o zmianach w systemie oświaty
- (Dyskusje)
- ... projektowanych przez rząd zmian przedstawicielom: rodziców, nauczycieli, samorządów lokalnych, organizacji pozarządowych pracujących z dziećmi i/lub zajmujących się edukacją wczesnoszkolną, środowiska ...
- Utworzone: 05-01-2016
- 113. Wczesnoszkolne inspiracje po raz drugi
- (Projekty edukacyjne)
- Tak naprawdę nie ma większego znaczenia, czy do szkoły idzie sześciolatek, czy siedmiolatek. Jeśli szkoły są gotowe na przyjęcie dzieci, nawet ci młodsi uczniowie będą mogli się szybko rozwijać. Istotą ...
- Utworzone: 04-01-2016
- 114. Inspiracje Wczesnoszkolne 2016
- (Media)
- Doświadczenia ostatnich kilku lat przekonują nas, że edukacja wczesnoszkolna w Polsce może być skutecznie poprawiana i modernizowana TYLKO dzięki oddolnym inicjatywom, które rodzą się w szkole lub obok ...
- Utworzone: 20-12-2015
- 115. Logika – od dziecięcego egocentryzmu do dojrzałego obiektywizmu
- (Edukacja wczesnoszkolna)
- Dzieci myślą inaczej niż dorośli, ale różnica nie polega na braku trafnych spostrzeżeń, adekwatnych wniosków, czyli logiki i sensu. Maluchy mają zupełnie inne doświadczenia niż starsze pokolenie. Dlatego ...
- Utworzone: 21-11-2015
- 116. Ocenianie w Dialogu, czyli umiem uczyć (się)
- (Innowacje w edukacji)
- ... (edukacja wczesnoszkolna, edukacja polonistyczna, kl. I: rozpoznaję głoski i sylaby) Jak nauczyć się wszystkiego nie otwierając książki? (edukacja wczesnoszkolna, edukacja polonistyczna, kl. I: aktywnie ...
- Utworzone: 09-11-2015
- 117. Nauczyciele o zmianach w edukacji wczesnoszkolnej
- (Badania)
- „Nasz Elementarz” wymaga uzupełnienia o dodatkowe pomoce dydaktyczne, a decyzja MEN o wysłaniu 6-latków do szkół była zbyt pochopna – to główne wnioski z badania przeprowadzonego przez Grupę Edukacyjną ...
- Utworzone: 31-08-2015
- 118. Tablet jako wyposażenie piórnika
- (Metody i narzędzia)
- Już na samym początku nasuwa się pytanie: Czy to w ogóle możliwe? Jak połączyć urządzenie mobilne, jakim jest tablet z edukacją wczesnoszkolną? Jak w ogóle połączyć tablet z jakąkolwiek edukacją czy nauką? ...
- Utworzone: 03-07-2015
- 119. E-podręczniki w każdej szkole
- (ICT / TIK)
- ... partie zasobów edukacyjnych, które ostatecznie gotowe będą w całości jesienią 2015 roku. E-podręczniki podzielone są na cztery główne bloki tj.: edukacja wczesnoszkolna 1-3, szkoła podstawowa 4-6, gimnazjum ...
- Utworzone: 23-06-2015
- 120. OBUT 2015 – czyli o udowadnianiu niewiedzy
- (Badania)
- Drogi Rodzicu, jeżeli Twoje dziecko nie odniosło sukcesu w Ogólnopolskim Badaniu Umiejętności Trzecioklasistów OBUT 2015, to być może, w tym krótkim tekście znajdziesz wyjaśnienie dlaczego tak się stało. ...
- Utworzone: 22-06-2015
Ostatnie komentarze