- 141. Jak skuteczna jest nauka online?
- (Badania)
- Lekcje online nie mogą zastąpić lekcji w szkole. Badania na ten temat rozpoczęto jeszcze przed pandemią porównując kursy stacjonarne i online. Okazuje się, że uczniowie są mniej zmotywowani do nauki w ...
- Utworzone: 21-09-2020
- 142. Rozmowy uczniów w zdalnym nauczaniu
- (Metody i narzędzia)
- Rozmowy uczniów są ważnym, a często wręcz niezbędnym warunkiem wartościowego ucznia się. Mówi o tym też druga strategia oceniania kształtującego: Organizowanie w klasie dyskusji, zadawanie pytań i zadań, ...
- Utworzone: 15-09-2020
- 143. Między pandemią a edukacją przyszłości
- (Dyskusje)
- Czy opublikowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej wytyczne dotyczące nowego roku szkolnego spełniają oczekiwania nauczycieli, rodziców i uczniów? Czy rządzący wyciągnęli wnioski z trzech miesięcy ...
- Utworzone: 01-09-2020
- 144. Jednak matura
- (Dyskusje)
- Matura - temat-bumerang powracający co roku, zawsze budzący emocje. Na kanwie dwóch artykułów uzasadniam, dlaczego jestem za maturą, wspierając się przy tym dobrymi zamierzeniami i doświadczeniami z matury ...
- Utworzone: 26-08-2020
- 145. Praca domowa w zdalnym nauczaniu
- (Metody i narzędzia)
- Mamy w nauczaniu kłopot z pracą domową wykonywaną przez uczniów. Uczniowie i rodzice jej nie lubią, a nauczyciele mają problem z jej ocenianiem. Nauczanie zdalne jeszcze bardziej podkreśliło ten problem. ...
- Utworzone: 25-08-2020
- 146. Autentyczność
- (Opinie)
- Są takie rzeczy, których niczym nie zastąpimy. I choć mówi się, że nie ma ludzi niezastąpionych, myślę, że nie do końca jest to prawdą. A ostatnie miesiące dały mi w tym względzie sporo do myślenia. Jedno ...
- Utworzone: 20-08-2020
- 147. Oszukiwanie na sprawdzianach zdalnych
- (E-learning)
- Zdalne nauczanie pokazało, że przeprowadzanie sprawdzianów zdalnych nie da się przeprowadzić bez możliwości oszukiwania ze strony uczniów Nauczyciele denerwują się, ale nie są w stanie zapobiec tego typu ...
- Utworzone: 19-08-2020
- 148. Co dalej z podstawą programową?
- (Dyskusje)
- W rozmowach na temat ewentualności powrotu do nauczania na odległość jak bumerang wraca kwestia podstawy programowej, która w obecnej wersji jest nie do zrealizowania nawet w normalnych warunkach szkolnych, ...
- Utworzone: 13-08-2020
- 149. Smak porażki
- (Opinie)
- Kiedy przeglądamy w sieci strony, prowadzone przez nauczycieli, możemy odnieść wrażenie, że wszystko, czego dotkną, zamienia się w złoto. Praca to jedno, wielkie pasmo sukcesów, a na potknięcia i błędy ...
- Utworzone: 05-08-2020
- 150. Jak stawać się konstruktywistycznym nauczycielem?
- (Nauczyciele)
- Badania pokazują, że nauczyciel głównie naucza tak, jak sam był nauczany. Praca nauczyciela to jest jeden z takich zawodów, w którym rzeczywiście uczymy się od momentu, w którym wchodzimy do szkoły. Człowiek, ...
- Utworzone: 30-07-2020
- 151. Jakie zmiany są potrzebne w polskiej szkole?
- (Dyskusje)
- Mamy taką szkołę, jaką sobie przez lata wypracowaliśmy. Jeśli chcemy ją zmienić, to tylko poprzez wdrożenie dużej zmiany społecznej. Dzięki współpracy z wieloma środowiskami, Fundacja Uniwersytet Dzieci ...
- Utworzone: 24-07-2020
- 152. Czy dyrektorzy (szkół) potrafią się ze sobą dogadać?
- (Szkoły)
- Wbrew temu, co mógłby sugerować tytuł, artykuł nie będzie dotyczył kadry kierowniczej oświaty, choć obok rozlicznych analiz zdalnego nauczania, pod kątem zachowania, postaw i opinii nauczycieli oraz rodziców, ...
- Utworzone: 15-07-2020
- 153. Co nas czeka w edukacji jesienią?
- (Opinie)
- Na jakie nauczanie zdecydujemy się od jesieni? Czy będzie to powrót do nauczania na forum klasy w szkole, czy zostaniemy przy zdalnym, czy będziemy łączyć? Zacznijmy o tym mówić, bo wakacje szybko miną ...
- Utworzone: 06-07-2020
- 154. Rzeczywistość rozszerzona polskiej szkoły
- (Projekty edukacyjne)
- Panel inauguracyjny, wywiady, interaktywne wykłady, eksperckie webinary, warsztaty, gorące dyskusje, giełda inicjatyw – wszystko wyłącznie online. Tak przebiegać będzie tegoroczna konferencja Pokazać – ...
- Utworzone: 01-07-2020
- 155. Przygotowanie do zdalnej edukacji w ocenie nauczycieli
- (Szkoły)
- Oceniając gotowość szkół do startu nauczania zdalnego, co drugi polski edukator dał swojej placówce jedynkę. Przygotowywanie zdalnych zajęć zajmowało dużo więcej czasu i wyczerpywało psychicznie, a głównym ...
- Utworzone: 27-06-2020
- 156. Dlaczego muszę się tego uczyć?
- (Metody i narzędzia)
- Oczywiste jest, że uczniowie bardziej się angażują w naukę, gdy czują, że to, czego się uczą, jest ważne, interesujące i przydatne. Przeprowadzono wiele badań, z których takie wnioski można wyciągnąć. ...
- Utworzone: 22-06-2020
- 157. Gry i zabawy matematyczne w edukacji wczesnoszkolnej
- (Metody i narzędzia)
- Naukę matematyki warto opierać na aktywności i działaniu uczniów, a jednym z narzędzi temu służących mogą być gry i zabawy matematyczne. Takie podejście sprawdza się szczególnie na etapie edukacji wczesnoszkolnej ...
- Utworzone: 21-06-2020
- 158. Fragmentacja i rozproszenie w edukacji
- (Opinie)
- Ze zdalną edukacją (i zdalną pracą) lepiej poradzili sobie nauczyciele i akademicy, którzy byli przygotowani i już wcześniej uczyli się i korzystali, wdrażali różne narzędzia cyfrowej komunikacji. Mniej ...
- Utworzone: 15-06-2020
- 159. Jak zwiększyć zaangażowanie uczniów na lekcjach online?
- (E-learning)
- W celu utrzymania zaangażowania uczniów podczas zdalnych lekcji warto korzystać z pomysłów opartych na kreatywności, ruchu, autentycznych materiałach oraz grach z elementami rywalizacji. Dzięki nim zwiększa ...
- Utworzone: 14-06-2020
- 160. Wartość (zdalnej) edukacji
- (E-learning)
- Zastanawialiście się kiedyś, jak młodzież odbiera zdalną edukację? Czy są z niej zadowoleni? Jak oceniają zdobytą przez siebie w tym czasie wiedzę? Może nasze wysiłki są zupełnie daremne i dzieciaki mają ...
- Utworzone: 11-06-2020
Ostatnie komentarze