- 21. Jak szybko zachodzą zmiany w mózgu?
- (Badania)
- Gdy poruszane są kwestie związane z wpływem korzystania z nowych technologii na strukturę sieci neuronalnej, wiele osób protestuje, twierdząc, że mózgi cyfrowych tubylców nie mogą w istotny sposób różnić ...
- Utworzone: 22-07-2013
- 22. Nasze mózgi rozszerzone
- (Innowacje w edukacji)
- Czy ludzki mózg wciąż jest najmądrzejszą rzeczą na tej planecie? Gdy wzmocniony zostanie przez technologię - wtedy tak. Technologia jest rozszerzeniem naszego mózgu, jest nowym sposobem myślenia - pisze ...
- Utworzone: 06-05-2013
- 23. O tym, co jest trudne dla mózgu
- (Badania)
- ... mocy obliczeniowej. Zatem to wszystko, co wydaje się nam trudne, nie stanowi dla mózgu wielkiego wyzwania, a to, co uznajemy za łatwe i co często wykonujemy nieświadomie, w istocie rzeczy jest bardzo skomplikowane ...
- Utworzone: 24-03-2013
- 24. Utrudnianie przez ułatwianie, czyli o tym, jak nasz mózg nie lubi się uczyć
- (Badania)
- Neurobiolodzy przekonują, że sposób, w jaki zorganizowany został obecny system nauczania nie tylko nie ułatwia, ale wręcz utrudnia mózgowi pracę. Jedną z przyczyn jest chęć zbytniego ułatwiania uczniom ...
- Utworzone: 06-01-2013
- 25. Mózg dyslektyka
- (Opinie)
- ... kluczem do edukacyjnego sukcesu jego dyslektycznych uczniów jest zrozumienie, jak pracują ich mózgi. Byłoby dobrze, gdyby dodano neurobiologię do programu studiów nauczycielskich. Jeśli chodzi o przeciwdziałanie ...
- Utworzone: 04-12-2012
- 26. Dzieci sieci – inne mózgi, nowe koncepcje edukacyjne
- (Badania)
- ... do ukształtowanego przez tysiące lat świata wartości elementy negatywne – antywartości – między innymi intelektualne zniewolenie, manipulację, brak odpowiedzialności, głupotę, fałsz. Internet a mózg ...
- Utworzone: 09-10-2012
- 27. Muzyka a mózg i uczenie się
- (Opinie)
- ... i śpiewanie, dzieje się w lewej półkuli mózgowej, tam jest rytm – tam też słuchamy języka – analitycznie, krytycznie, strukturalnie i z transferem na inne obszary poznania. Słuchanie (a właściwe słyszenie) ...
- Utworzone: 22-07-2012
- 28. O potrzebie uczenia się o ludzkim mózgu
- (Opinie)
- Ludzi mózg jest ciągle jeszcze tajemniczy, fascynujący i niezrozumiały. Interesuje się nim każdy, ale innowatorzy w szczególności. Dydaktyków i nauczycieli, którzy doceniają jego wielkość nazywa się neurodydaktykami. ...
- Utworzone: 26-03-2012
- 29. Mózg zawsze pyta, dlaczego ma się czegoś uczyć
- (Badania)
- ... twierdzi niemiecki badacz mózgu Manfred Spitzer (Jak uczy się mózg, PWN, Warszawa 2007). A jednocześnie zapewnia, że powinno być zupełnie inaczej, bo rozumienie tego, czego się wcześniej nie rozumiało, ...
- Utworzone: 20-12-2011
- 30. Kiedy do szkoły? Czy badania mózgu dają odpowiedź na to pytanie?
- (Edukacja wczesnoszkolna)
- W wieku sześciu lat w płacie czołowym mózgu występuje największa ilość połączeń neuronalnych. Jednak utrzymane zostają jedynie te, których dziecko używa. Mózg konsekwentnie kieruje się bowiem zasadą: „Używaj ...
- Utworzone: 06-12-2011
- 31. Europejski Dzień Mózgu
- (Przez życie)
- Mózg to jeden znajbardziej zdumiewających wytworów natury. U człowieka mózg jest niewiele większy od jego złożonych razem, zaciśniętych pięści. Mózg dorosłego człowieka to około 1,5 kg galaretki; około ...
- Utworzone: 18-03-2009
- 32. Czyj mózg najbardziej intensywnie pracuje w klasie: nauczyciela czy ucznia?
- (Przez życie)
- ... jak opanować umiejetność uczenia się. Czegokolwiek! W Przyspieszonym Nauczaniu – etap pierwszy, polega na tym, aby zapoznać uczniów z podstawowymi informacjami na temat zasad działania mózgu oraz koncepcją, ...
- Utworzone: 09-01-2009
- 33. Czy jesteśmy wystarczająco FAST? Jak twoi uczniowie mogą zdobyć wiedzę ratującą życie?
- (Projekty edukacyjne)
- ... z numeru alarmowego 112 oraz poznaniu charakterystycznych symptomów udaru mózgu. Najnowsza odsłona programu edukacyjnego FAST Heroes 112 jest dedykowana dzieciom w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ...
- Utworzone: 19-03-2024
- 34. Co nakłoniło Profesora do takiej zmiany w sposobie nauczania?
- (Metody i narzędzia)
- ... współpracy. I jeszcze gotowość do rozwoju i uczenia się. Kolejnym impulsem była szybko rozwijająca się ostatnio wiedza o ludzkim mózgu (neuronauki, neurodydaktyka). Biolodzy udowodnili to, co przeczuwali ...
- Utworzone: 27-02-2024
- 35. Sześć praktyk kognitywistycznych popartych badaniami edukacyjnymi
- (Badania)
- ... Przeplatanie Jesteśmy przekonani do nauczania sekwencyjnego. Ale okazuje się, że lepsze jest przeplatanie tematów. Jeśli w temacie korzystamy z innych dziedzin, to mózg musi pracować ciężej i skojarzenia ...
- Utworzone: 19-02-2024
- 36. Sfera radosnego rozwoju
- (Opinie)
- ... by wtłaczać je w opracowane przez dorosłych algorytmy? Psychologia rozwojowa a i najnowsze badania ludzkiego mózgu wskazują, że człowiek najintensywniej rozwija się do piątego, szóstego roku życia. A więc ...
- Utworzone: 31-01-2024
- 37. O sztucznej inteligencji dla nauczycieli
- (Projekty edukacyjne)
- ... oraz osoby pracujące z dziećmi i młodzieżą. Ruszyły zapisy do drugiej edycji bezpłatnego kursu online #BurzaMózgów. Podczas zająć kursanci w przystępny sposób nauczą się, jak działa sztuczna inteligencja. ...
- Utworzone: 26-01-2024
- 38. Przygotowanie szkoły na AI
- (ICT / TIK)
- ... uczniów może pomóc np. w tworzeniu burzy mózgów na dany temat. AI może też pomóc w indywidualizacji nauczania. Dzięki niej każdy uczeń może mieć własnego pomocnika, co w konsekwencji daje możliwości ...
- Utworzone: 25-12-2023
- 39. Czy w szkole jest miejsce na pasje?
- (Szkoły)
- ... stresorów oraz pobudzanie różnych części mózgu, a także planowanie swojej kariery w oparciu o pasje - można stać się ekspertem w danej dziedzinie i na tym budować pracę zarobkową. A jednak pojawia się ...
- Utworzone: 22-12-2023
- 40. Dzieci widzą więcej
- (Opinie)
- Dzieci spostrzegają i uczą się w zupełnie inny sposób niż dorośli. Ich mózgi reagują na znacznie więcej bodźców a sposób przetwarzania informacji sprzyja szybszemu uczeniu się. Z czasem to wszystko się ...
- Utworzone: 14-12-2023
Ostatnie komentarze