- 141. Myślenie życzeniowe w pedagogice
- (Dyskusje)
- Pedagogika nie może wyzwolić się z pułapki uogólnień i chciejstwa, która, pozwalając na kreację pozornie oczywistych rozwiązań godnych upowszechnienia, w większości przypadków, pozostawia chętnych do ich ...
- Utworzone: 01-02-2023
- 142. Jak to jest z motywacją uczniów?
- (Opinie)
- Nauczyciele nastolatków często narzekają, że uczniom brakuje motywacji. Z pewnością jest to częściowo wynik okresu dojrzewania. Ale na pewno nie tylko. Czasami nie zdajemy sobie sprawy, jak wielki wpływ ...
- Utworzone: 31-01-2023
- 143. Praca z tekstem
- (Metody i narzędzia)
- ... książek i publikacji dla nauczycieli, propaguje ocenianie kształtujące w polskich szkołach, prowadzi też swoją stronę: www.oknauczanie.pl. Niniejszy artykuł ukazał się w partnerskiej platformie Edunews.pl www.osswiata.pl. Inspiracja ...
- Utworzone: 30-01-2023
- 144. ZagrajMY w lekcję, czyli o mocy grywalizacji
- (Metody i narzędzia)
- ... i farmacji w Zespole Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach. Z wykształcenia biotechnolożka. Przyświeca jej zasada: "nauczanie przez doświadczanie, skojarzenia i notowanie". ...
- Utworzone: 29-01-2023
- 145. Bajka o smokach, sysydlaczkach i sztucznej inteligencji (z dygresjami do lektur szkolnych)
- (Dyskusje)
- Czym jest wspólne tworzenie, w relacjach i dialogu? I czy teraz do tej twórczej społeczności dołączą nieludzkie obiekty? Nieludzkie, bo algorytmy sztucznej inteligencji. Narzędzia wytworzone przez człowieka ...
- Utworzone: 25-01-2023
- 146. Zez Janusa?
- (Opinie)
- Czy pedagogika może wyjść poza janusowe perspektywy dydaktyki Roty i kształcenia do nieprzewidywalnego, ale zawsze politycznie usłużnego fantazmatu? Może wreszcie coś po środku? Czy mamy jakieś inne opcje? ...
- Utworzone: 24-01-2023
- 147. Samodzielność i odpowiedzialność ucznia
- (Rady i inspiracje)
- ... i dostosowywać metody nauczania. Ważne jest, aby słuchać uczniów i doceniać ich odwagę informowania o własnych odczuciach. Trzeba pozyskiwać od uczniów informację i dostosowywać do niej swoje nauczanie, ...
- Utworzone: 23-01-2023
- 148. Cyfrowa taksonomia (Blooma) – Akademia Młodego Superbelfra
- (Metody i narzędzia)
- ... ona pomóc nauczycielom w integracji technologii z ich nauczaniem w znaczący i skuteczny sposób. Warto skorzystać z modelu SAMR[1]. Model SAMR i taksonomia cyfrowa Blooma mogą być połączone poprzez wykorzystanie ...
- Utworzone: 22-01-2023
- 149. Janus pedagogiki*
- (Opinie)
- Pedagogika już od dość dawna balansuje między dwiema, przeciwstawnymi, wręcz janusowymi optykami. Pierwsza to oczywiście czerpanie z doświadczeń i osiągnięć minionych pokoleń, które, choć w dużej mierze ...
- Utworzone: 20-01-2023
- 150. Zimowe kostki opowieści
- (Metody i narzędzia)
- Uczniowie ze SPE bardzo często mają problemy z wypowiadaniem się na zadany temat. Spowodowane jest to wieloma czynnikami. Z pewnością posiadają mały zasób słownictwa, zaburzone rozumienie mowy, nie znają ...
- Utworzone: 17-01-2023
- 151. Co jest ważne przy wyborze szkoły ponadpodstawowej?
- (Szkoły)
- ... dla nauczycieli, propaguje ocenianie kształtujące w polskich szkołach, prowadzi też swoją stronę: www.oknauczanie.pl. Niniejszy artykuł ukazał się w partnerskiej platformie Edunews.pl www.osswiata.pl. ...
- Utworzone: 16-01-2023
- 152. Jak stawić czoła podstawie programowej i nie zwariować?
- (Projekty edukacyjne)
- Zdajemy sobie sprawę, że wielu nauczycieli idąc ścieżką zgodną z polską podstawą programową zmaga się z licznymi problemami. Przeładowany program nauczania, zbyt ogólnie zapisane wymagania, brak przestrzeni ...
- Utworzone: 14-01-2023
- 153. Jak rozwijać kompetencje proinnowacyjne w szkole?
- (Innowacje w edukacji)
- Patrząc na rozwój wydarzeń na świecie w ostatnich latach, można łatwo dojść do przekonania, że nasza przyszłość staje się coraz mniej przewidywalna. Trudniej przewidzieć możliwe scenariusze w świecie polityki, ...
- Utworzone: 13-01-2023
- 154. Po drugiej stronie lustra
- (Opinie)
- Co się stanie, kiedy ekspert z danej dziedziny, "przypadkiem", w sposób może do końca nie zamierzony, trafi do szkoły w roli nauczyciela i będzie chciał w sposób odpowiedzialny i rzetelny pomóc młodym ...
- Utworzone: 11-01-2023
- 155. Czy sztuczna inteligencja zagraża człowiekowi, a jeśli tak, to jak?
- (Dyskusje)
- Główna teza tej wypowiedzi brzmi: sztuczna inteligencja i algorytmy wnoszą ogromną zmianę w nasze życie i są ciągiem innych, ewolucyjnych procesów, już od dłuższego czasu trwających. Sztuczna inteligencja ...
- Utworzone: 10-01-2023
- 156. Co możemy robić dla rozwoju nastolatka?
- (Badania)
- ... książek i publikacji dla nauczycieli, propaguje ocenianie kształtujące w polskich szkołach, prowadzi też swoją stronę: www.oknauczanie.pl. Niniejszy artykuł ukazał się w partnerskiej platformie Edunews.pl www.osswiata.pl. Inspiracja ...
- Utworzone: 09-01-2023
- 157. Mój rok z debatą
- (Metody i narzędzia)
- 2022 był dla mnie rokiem, w którym w końcu porządnie zmierzyłam się z tematem debatowania na lekcjach. Od pewnego czasu zajmuję się debatą oksfordzką, ale muszę przyznać, że dopiero w zeszłym roku udało ...
- Utworzone: 05-01-2023
- 158. Jak budować relacje rodzin ze szkołą?
- (Szkoły)
- ... nauczycieli, propaguje ocenianie kształtujące w polskich szkołach, prowadzi też swoją stronę: www.oknauczanie.pl. Niniejszy artykuł ukazał się w partnerskiej platformie Edunews.pl www.osswiata.pl. Zaczerpnięte ...
- Utworzone: 02-01-2023
- 159. Sztuczna inteligencja jest jak gatunek inwazyjny w ekosystemie edukacyjnym
- (Opinie)
- Gdy do ekosystemu wnikają nowe gatunki (obce, inwazyjne), zaczynają się zmiany i reorganizacja w całym systemie. Relacje układają się od nowa, te troficzne jak i te regulacyjne. Może dlatego zaczynam od ...
- Utworzone: 01-01-2023
- 160. Przestrzeń dla aktywnego uczenia się - zrób to sam/a
- (Szkoły)
- Budujemy coraz ładniejsze budynki placówek edukacyjnych. Często zachwycamy się pięknymi przestrzeniami szkolnymi i możliwościami, jakie dają one dla prowadzenia ciekawych, angażujących zajęć. Ale często ...
- Utworzone: 28-12-2022
Ostatnie komentarze