- 141. Obywatele skatalogują zabytki
- (Projekty edukacyjne)
- „Otwarte zabytki” to projekt Centrum Cyfrowego Projekt: Polska, które chce w ten sposób ułatwić obywatelom dostęp do wiedzy o polskich zabytkach i zaangażować do działań na rzecz ich ochrony. „Otwarte” ...
- Utworzone: 13-07-2012
- 142. W kierunku zwrotu cyfrowego edukacji historycznej
- (Opinie)
- Zmiana modelu edukacji historycznej warunkowana jest przez digitalizację i szeroką dostępność historycznych zasobów edukacyjnych. Ale wypracowanie i stosowanie licznych strategii wykorzystania narzędzi ...
- Utworzone: 24-06-2012
- 143. Szukajmy nowego modelu oceniania
- (Opinie)
- ... A co z umiejętnościami? Dotychczasowy system oceniania oparty na skali punktowo-przedmiotowej nie spełnia wymagań, jakie stawia obywatelom społeczeństwo informacyjne. Jak oceniać w tej skali umiejętność ...
- Utworzone: 27-05-2012
- 144. Siła współzależności
- (Opinie)
- Funkcjonujemy w społeczeństwie na trzech poziomach. Każdy z nich występuje na innym etapie naszego rozwoju. Jeżeli jest on właściwy i nasza droga wzrostu przechodzi płynnie, to wszystkie trzy są naszym ...
- Utworzone: 11-03-2012
- 145. Planowanie procesu dydaktycznego a nowe media (2)
- (Opinie)
- Rosnąca popularność portali społecznościowych – a przede wszystkim Facebooka – w życiu młodych ludzi skłania do refleksji i zastanowienia się nad tym, jak wykorzystać je do celów edukacyjnych? Może warto ...
- Utworzone: 03-03-2012
- 146. Planowanie procesu dydaktycznego a nowe media (1)
- (Opinie)
- Internet to przede wszystkim wygodne narzędzie, z którego użytkownicy korzystają w związku ze swoją pracą i życiem prywatnym. Wykorzystujemy go nie tylko dlatego, że jest powszechnie dostępny, ale dlatego, ...
- Utworzone: 02-03-2012
- 147. Prawie dwóch z trzech internautów tworzy własne treści
- (Badania)
- Aż 65% internautów deklaruje, że tworzy własne treści, które później publikuje m.in. w serwisach społecznościowych. Jednocześnie 85% użytkowników sieci przyznaje, że dzieli się znalezionymi w Internecie ...
- Utworzone: 24-02-2012
- 148. W pułapce myślenia o pracy i zarabianiu
- (Opinie)
- Wobec olbrzymiego problemu bezrobocia młodzieży - według danych GUS obejmującego populację prawie pół miliona osób w wieku 15-24 lat (i drugie tyle po studiach), sensowne wydaje się pogłębienie edukacji ...
- Utworzone: 19-02-2012
- 149. Jak Internet ułatwia życie dojrzałych Polaków
- (Badania)
- 10 milionów Polaków w wieku 50+ nie korzysta z Internetu. Głównym powodem, na jaki wskazują, jest brak umiejętności i motywacji do poznawania nowych technologii. UPC Polska, jeden z wiodących dostawców ...
- Utworzone: 11-02-2012
- 150. ACTA a korzystanie z zasobów internetu w szkole
- (Opinie)
- Tematem numer jeden jest w ostatnich dniach podpisane przez Polskę porozumienie ACTA. Wiele osób obawia się, że może ono stać się narzędziem ograniczającym wolność w internecie. Rząd obiecuje, że zanim ...
- Utworzone: 31-01-2012
- 151. Edukacja obywatelska ad ACTA
- (Edytoriale)
- Nie mogłem się powstrzymać przed komentarzem ostatnich wydarzeń dziejących się na polskich ulicach i w internecie. Istnieje moim zdaniem głęboki związek między protestami młodzieży w sprawie podpisania ...
- Utworzone: 30-01-2012
- 152. Raport o cyfrowej przyszłości - edukacja medialna i informacyjna
- (Medialna)
- Z przyjemnością prezentuję dokument Cyfrowa Przyszłość. Edukacja medialna i informacyjna w Polsce - raport otwarcia. Został on przygotowany przez ekspertów z wiodących ośrodków naukowych i organizacji ...
- Utworzone: 26-01-2012
- 153. Szkoła w epoce płynnej nowoczesności (2)
- (Opinie)
- Zbyt rzadko stawiamy pytanie, które wydaje się być dla edukacji kluczowe: czy nowoczesne narzędzia TIK są narzędziami rozwoju, czy raczej zniewolenia człowieka? A jeśli są narzędziami rozwoju, to dlaczego ...
- Utworzone: 18-01-2012
- 154. Szkoła w epoce płynnej nowoczesności (1)
- (Opinie)
- Fenomen współczesnej szkoły polega na tym, że jest to jedna z niewielu instytucji tak bardzo odporna na zachodzące wokół radykalne zmiany dotyczące techniki, kultury, życia społecznego i wszelkich innych ...
- Utworzone: 17-01-2012
- 155. Siła świadomych wyborów
- (Opinie)
- Dzisiejsze pokolenie uczniów wie, czego chce. Jest bardzo świadome swoich potrzeb. Wychowane w czasach wielokrotnego wyboru nauczyło się wybierać i decydować o sobie. Dokładnie wie, na czym mu zależy. ...
- Utworzone: 01-01-2012
- 156. Kompetencje informatyczne pilnie potrzebne
- (Projekty edukacyjne)
- Wiele osób, w tym nauczyciele i rodzice, a także niektórzy naukowcy, nie uważa informatyki za niezależną naukę, a zatem także, za szkolny przedmiot. Wiele z tych osób myli i utożsamia informatykę z technologią ...
- Utworzone: 29-12-2011
- 157. Zmiana paradygmatu edukacji wg Kena Robinsona
- (Przyszłość edukacji)
- Chociaż prezentowany poniżej film – animacja „Changing Education Paradigms“, prowadzona przez Kena Robinsona znana jest już od pewnego czasu, nie był on szerzej omawiany w języku polskim ani tłumaczony. ...
- Utworzone: 26-12-2011
- 158. Dlaczego szkoła uczniom szkodzi?
- (Podkasty)
- Tuż przed Kongresem Obywatelskim gościem radia TOK FM była dr Marzena Żylińska z Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych w Toruniu, ekspertka od procesów uczenia się i neuropedagogiki. Mówiła o szkole ...
- Utworzone: 30-11-2011
- 159. O współczesnych wyzwaniach edukacji obywatelskiej
- (Projekty edukacyjne)
- W Warszawie odbyła się międzynarodowa konferencja sieci organizacji pozarządowych i rządowych NECE – Networking European Citizenship Education Siła obywateli – wyrównywanie szans poprzez edukację obywatelską. ...
- Utworzone: 25-11-2011
- 160. Jak będzie zmieniać się edukacja?
- (Edytoriale)
- Edukacja jako obszar kluczowy dla rozwoju społecznego wymaga analiz wybiegających daleko w przyszłość. Możemy i powinniśmy próbować przewidzieć, w którą stronę może rozwijać się szkolnictwo oraz jakie ...
- Utworzone: 03-11-2011
Ostatnie komentarze