- 181. Rozwojowa informacja zwrotna dla ucznia
- (Metody i narzędzia)
- Dajemy uczniom informację zwrotną, aby nasi uczniowie rozwijali się i efektywnie uczyli. Czy jednak nasze informacje zwrotne rzeczywiście zawsze wpływają na rozwój uczniów, czy są dostatecznie rozwojowe? ...
- Utworzone: 20-02-2023
- 182. AI, aj, aj…
- (Opinie)
- ... radykalnej zmiany kanału informacyjnego, który zapewnia im komunikację, a więc także uczenie się. Nasi potomkowie nie są żadnym obcym, czy choćby potomnym gatunkiem, którego ewolucja potoczyła się zupełnie ...
- Utworzone: 17-02-2023
- 183. Szkoły społecznie nie/ekonomiczne
- (Opinie)
- ... własnego dobrostanu i w efekcie dla korzyści nas wszystkich. Uczenie się na własnej energii, z własnej motywacji sprawia, że wiedza i umiejętności, które zdobywamy ugruntowuje się i stanowi fundament ...
- Utworzone: 14-02-2023
- 184. 15 lat minęło, jak jeden dzień!
- (Edytoriale)
- ... nauczycieli, prezentacja trendów w edukacji i pokazywanie dobrych praktyk i projektów edukacyjnych, dzięki którym uczenie się / nauczanie może być głębsze, bardziej angażujące, ciekawsze… I tak jest do ...
- Utworzone: 13-02-2023
- 185. Samoocena uczniowska – na jakiej podstawie?
- (Opinie)
- Samoocena uczniowska jest potrzebna uczniom i nauczycielowi. Jest kluczem do oceniania kształtującego. Mówi o tym najważniejsza, piąta strategia oceniania kształtującego: Wspomaganie uczniów, by stali ...
- Utworzone: 13-02-2023
- 186. Niepotrzebna informacja jest jak śmieć wrzucony do lasu
- (Opinie)
- ... rzeczywistości i historii. W tym kontekście uczenie się, jak rozumieć informacje, ale i jak dbać o ich jakość przy tworzeniu informacji i publikowaniu w internecie - zaczyna mieć istotne znaczenie w procesie ...
- Utworzone: 12-02-2023
- 187. Przestrzeń jako narzędzie wspierające naukę
- (Dyskusje)
- ... wykorzystać możliwości przestrzeni edukacyjnej klasy i szkoły oraz wspierające uczenie się technologie informacyjno-komunikacyjne. Za Lorisem Malaguzzim, włoskim pedagogiem i współtwórcą podejścia Reggio ...
- Utworzone: 03-02-2023
- 188. Projekty uczniów w Edpuzzle
- (Metody i narzędzia)
- Edpuzzle to platforma, która pozwala nauczycielowi ułożyć ciekawy, filmowy test. Jak to możliwe? Do filmów z YouTube lub do swoich prywatnych nagrań dołączamy pytania, które pojawiają się później na ekranie ...
- Utworzone: 02-02-2023
- 189. Jak to jest z motywacją uczniów?
- (Opinie)
- Nauczyciele nastolatków często narzekają, że uczniom brakuje motywacji. Z pewnością jest to częściowo wynik okresu dojrzewania. Ale na pewno nie tylko. Czasami nie zdajemy sobie sprawy, jak wielki wpływ ...
- Utworzone: 31-01-2023
- 190. Praca z tekstem
- (Metody i narzędzia)
- Wszyscy uczniowie, niezależnie od tego, czy mają problemy z czytaniem, czy czytają biegle, muszą przetwarzać złożone treści i potrafić wydobywać i oceniać ważne informacje i zawarte w nich koncepcje. Praca ...
- Utworzone: 30-01-2023
- 191. ZagrajMY w lekcję, czyli o mocy grywalizacji
- (Metody i narzędzia)
- Grywalizacja, zwana również gamifikacją, zagościła w murach polskich szkół już kilka lat temu. Cieszy się dość dużą popularnością, gdyż urozmaica lekcje intrygującą fabułą, atrakcyjnym systemem motywowania ...
- Utworzone: 29-01-2023
- 192. Nauka dla Ciebie – zaprojektuj pomoc edukacyjną!
- (Projekty edukacyjne)
- Rozpoczął się nabór szkół do konkursu Nauka dla Ciebie, organizowanego przez Centrum Nauki Kopernik. Na laureatów (nauczycieli, uczniów i szkołę) czekają cenne nagrody. Tradycyjnie już tematem konkursu ...
- Utworzone: 28-01-2023
- 193. Metoda debaty oksfordzkiej w praktyce (Akademia Młodego Superbelfra)
- (Metody i narzędzia)
- Metoda debaty oksfordzkiej to nic innego jak usystematyzowana metoda dyskusji, która można zastosować w trzech wymiarach: na lekcji w klasie, podczas sparingów oraz podczas turniejów debaty oksfordzkiej. ...
- Utworzone: 27-01-2023
- 194. Samodzielność i odpowiedzialność ucznia
- (Rady i inspiracje)
- ... 7. Samodzielne uczenie się Praktyczne umożliwianie uczniom samodzielności polega na pozwoleniu im na własne myślenie, samodzielne rozwiązywanie problemów, próbowanie itp. Brzmi prosto, ale jest trudne ...
- Utworzone: 23-01-2023
- 195. Sztuczna inteligencja nas zmieni/odmieni?
- (Dyskusje)
- ... AI, ale do całej, już od stosunkowo dawna obecnej idei oświatowej, która zdaje się cedować odpowiedzialność za uczenie się na wszystko i wszystkich, ale nie na podmiot edukacji. Problem z ludzkim rozwarstwieniem ...
- Utworzone: 12-01-2023
- 196. Czy sztuczna inteligencja zagraża człowiekowi, a jeśli tak, to jak?
- (Dyskusje)
- Główna teza tej wypowiedzi brzmi: sztuczna inteligencja i algorytmy wnoszą ogromną zmianę w nasze życie i są ciągiem innych, ewolucyjnych procesów, już od dłuższego czasu trwających. Sztuczna inteligencja ...
- Utworzone: 10-01-2023
- 197. Refleksje o korzyściach wynikających z tutoringu
- (Opinie)
- Jakie umiejętności zdobywa uczeń/student realizując postawione zadania i spotykając się z tutorem? Czy te umiejętności przydatne są jedynie w sytuacjach edukacyjnych w szkole czy na uczelni? Z własnego ...
- Utworzone: 07-01-2023
- 198. Dlaczego nie (zawsze) sprawdzam listy obecności na zajęciach?
- (Uczelnie)
- Dlaczego nie sprawdzam (najczęściej) listy obecności na zajęciach? Czy lekceważę zajęcia? Nie mówię zazwyczaj studentom, że nie sprawdzam listy. Czyli w jakiś sposób "żeruję" na nawykach, wykształconych ...
- Utworzone: 04-01-2023
- 199. Przestrzeń dla aktywnego uczenia się - zrób to sam/a
- (Szkoły)
- Budujemy coraz ładniejsze budynki placówek edukacyjnych. Często zachwycamy się pięknymi przestrzeniami szkolnymi i możliwościami, jakie dają one dla prowadzenia ciekawych, angażujących zajęć. Ale często ...
- Utworzone: 28-12-2022
- 200. ABC informacji zwrotnej
- (Metody i narzędzia)
- Często unikamy przekazywania informacji zwrotnej, gdyż czujemy się niezręcznie i ryzykownie. Aby to zmienić, najpierw warto zmienić podejście do informacji zwrotnej. Trzeba założyć, że może ona być po ...
- Utworzone: 26-12-2022
Ostatnie komentarze