fot. Pixabay.com - domena publiczna

Szkoły

fot. domena publiczna - Pixabay.com

Szkoły

fot. Edunews.pl

Szkoły

domena publiczna - Pixabay.com

Szkoły

fot. Adobe Stock

Szkoły

fot. Edunews.pl

Szkoły

fot. Fotolia.com

Szkoły

fot. Edunews.pl

Szkoły

fot. Fotolia.com

Szkoły

fot. Fotolia.com

Uczelnie

fot. Fotolia.com

Uczelnie

fot. Fotolia.com

Uczelnie

fot. Fotolia.com

Uczelnie

fot. Fotolia.com

Uczelnie

fot. Stanisław Czachorowski

Uczelnie

fot. sxc.hu

Uczelnie

fot. Fotolia.com

Uczelnie

fot. Fotolia.com

Uczelnie

fot. Fotolia.com

Przyszłość edukacji

fot. Fotolia.com

Przyszłość edukacji

fot. Adobe Stock

Przyszłość edukacji

fot. Fotolia.com

Przyszłość edukacji

fot. Fotolia.com

Przyszłość edukacji

fot. Fotolia.com

Przyszłość edukacji

fot. Fotolia.com

Przyszłość edukacji

fot. Fotolia.com

Przyszłość edukacji

fot. Fotolia.com

Przyszłość edukacji

fot. Fotolia.com

Poczytaj

fot. Fotolia.com

Poczytaj

fot. Fotolia.com

Poczytaj

fot. Fotolia.com

Poczytaj

fot. Stanisław Czachorowski

Poczytaj

fot. Wydawnictwo Mamania

Poczytaj

fot. Fotolia.com

Poczytaj

fot. Fotolia.com

Poczytaj

domena publiczna

Poczytaj

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Ostatnie komentarze

Stwarzajmy warunki do eksperymentowania

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jeśli chcemy kształcić kreatywnych i myślących uczniów i absolwentów szkół, musimy stwarzać im odpowiednie warunki do rozwoju: odkrywania, eksperymentowania, projektowania i tworzenia – uważa prof. Mitch Resnick z Uniwersytetu Technicznego Massachusetts (MIT) w rozmowie z redakcją Edunews.pl. Twórca programu Scratch zachęca do przemyślenia celów dzisiejszej edukacji.© MIT - Mitch Resnick

Dzisiaj w szkole wszyscy bez wyjątku musimy się uczyć. Także nauczyciele. Jest to bardzo ważne, aby i oni eksperymentowali, odkrywali, próbowali nowego, nie bali się także porażek, jeśli coś nie wyjdzie. Dzięki temu uczniowie będą widzieli, że ich nauczyciel też stara się, poszukuje, a to zawsze działa motywująco. Potrzebujemy nowego podejścia do celów nauczania, ale najważniejsza zmiana musi się dokonać w głowach nauczycieli.

To, co mówi prof. Resnick, oznacza tak naprawdę konieczność zerwania z kulturą błędu. Nie da się wymyśleć czegoś nowego, odkryć nieznanego, jeśli będziemy myśleć tylko o nie popełnianiu błędów. Bo właśnie dzięki nim poszukujemy najlepszej drogi wiodącej do przyjętego celu. Uczenie się jest trochę jak gra – nie od razu wygrywam – muszę pokonać najpierw drogę do celu, ekserymentować i wielokrotnie próbować, jak najlepiej osiągnąć cel.

Zapraszamy do obejrzenia wywiadu z prof. Mitchem Resnickiem:

Rozmowa zarejestrowana została podczas konferencji WCCE 2013 – Światowej Konferencji Komputery w Edukacji - w lipcu br. w Toruniu.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP)