Przywództwo w szkole

fot. Fotolia.com

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Żadna społeczność nie będzie dobrze działać bez lidera lub liderów. Dlatego szkoła powinna nie tylko wyrównywać szanse edukacyjne, ale także dostrzegać to, że niektórzy uczniowie dobrze czują się w roli przywódców i chętnie biorą odpowiedzialność za grupę. Te cechy warto wzmacniać w szkole, a nie osłabiać.

Jak to zrobić? Przede wszystkim powinniśmy poszukiwać mocnych stron – to zdaniem nauczycieli jedna ze strategii, która sprzyja rozwijaniu umiejętności przywództwa wśród dzieci. Nie zaszkodzi, aby każde dziecko w klasie spróbowało wejść w rolę przywódcy grupy. Może nie wszystkim będzie to odpowiadać, ale pewne doświadczenie im pozostanie. Dużo tu zależy od nauczyciela, który powinien dzieci stawiać w sytuacjach nietypowych, zachęcać do podejmowania działań, tak aby nie bały się wyzwań.

Fundacja Ashoka Polska przygotowała we współpracy ze szkołami z mocą zmieniania świata film poświęcony zagadnieniu przywództwa w szkole – zapraszamy do obejrzenia:

(Źródło: Fundacja Ashoka)

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).