- 61. Zaprogramuj się!
- (Programowanie)
- Gdy programowanie weszło w sposób formalny do podstawy programowej na niektórych twarzach pojawił się strach. Wywołany on był obawami, których źródeł upatrywać się można w różnych strefach edukacyjnych. Pojawiły ...
- Utworzone: 30-04-2019
- 62. Nauczanka ma dość...
- (Nauczyciele)
- Mówi się, że aby osiągnąć mistrzostwo w swoim zawodzie, w moim przypadku zawodzie nauczyciela, potrzeba 10 lat pracy. Przez ten czas człowiek weryfikuje swoją wiedzę i umiejętności jakie nabył podczas ...
- Utworzone: 28-04-2019
- 63. PROJEKTowanie kompetencji
- (Metody i narzędzia)
- Umiejętność uczenia się przez całe życie, umiejętność współpracy w grupie, planowania, twórczego rozwiązywania problemów, samodzielność, odpowiedzialność, to kompetencje, które są najbardziej poszukiwane ...
- Utworzone: 18-04-2019
- 64. Zanim zaczniesz, czyli o projektowaniu
- (Metody i narzędzia)
- Tak, jak kiedyś programowanie, tak teraz projektowanie, mogłabym odmieniać przez wszystkie przypadki i o każdym powiedzieć coś ciekawego. Bo projektowanie to jest coś, co robimy zanim - zanim zaczniemy ...
- Utworzone: 16-04-2019
- 65. Samosterowność ucznia w edukacji wczesnoszkolnej
- (Metody i narzędzia)
- Pierwsze lata w szkole kształtują wiele umiejętności i nawyków uczniów, które będą wpływać na jakość ich uczenia się i bycia we wspólnocie szkolnej. Jako nauczycielom, już od etapu edukacji wczesnoszkolnej, ...
- Utworzone: 17-03-2019
- 66. Wiosenne kwiaty - kodowanie
- (Metody i narzędzia)
- Uczniowie potrafią być kreatywni, twórczy i aktywni na zajęciach jeśli zaproponujemy im nieszablonowe zadania. My jako entuzjastki nowoczesnych technologii i kodowania staramy się, aby wplatać takie metody ...
- Utworzone: 15-03-2019
- 67. Dobre inspiracje (nie tylko) nauczanek
- (Edukacja wczesnoszkolna)
- Po raz piąty odbywają się w Warszawie INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE, w których bierze udział ponad 300 nauczycielek i nauczycieli uczących w szkołach podstawowych w klasach I-III. To cykliczne wydarzenie organizowane ...
- Utworzone: 24-02-2019
- 68. Gra planszowa – liczby rzymskie
- (Nauka i zabawa)
- Jak zaktywizować uczniów, aby przez zabawę poznawali i utrwalali cyfry rzymskie? Gry planszowa to jedna z najbardziej skutecznych i lubianych przez uczniów metod nauczania. Od dłuższego czasu coraz ...
- Utworzone: 19-02-2019
- 69. Aktywne miesiące
- (Metody i narzędzia)
- Nauka nazw miesięcy nie musi być trudna i monotonna. Stworzona przez nas spinnerowa gra nie tylko zaangażuje dzieci w wykonywane zadanie, ale również sprawi, że opanowanie nazw miesięcy i odpowiadających ...
- Utworzone: 30-01-2019
- 70. Mnożenie z piłką
- (Edukacja wczesnoszkolna)
- Matematyka połączona z ruchem jest ekscytująca. Ostatnio zaproponowałam moim uczniom zabawę ruchową z piłką. Zainspirowałam się starą dziecięca zabawą podwórkową: "Wywołuje naprzeciwko jasne piwko". Zmodyfikowałam ...
- Utworzone: 19-01-2019
- 71. Projektowanie materiałów otwartej edukacji
- (Nauczyciele)
- Spółdzielnia Otwartej Edukacji zaprasza nauczycieli do wspólnej pracy nad materiałami edukacyjnymi. Chcesz przeżyć przygodę przy okazji ucząc się czegoś nowego? Zależy Ci, żeby szkoła była bardziej otwarta ...
- Utworzone: 18-01-2019
- 72. Inspiracje Wczesnoszkolne 2019
- (Media)
- Doświadczenia ostatnich kilku lat przekonują nas, że edukacja wczesnoszkolna w Polsce może być skutecznie poprawiana i modernizowana TYLKO dzięki oddolnym inicjatywom, które rodzą się w szkole lub obok ...
- Utworzone: 27-11-2018
- 73. Jak wygląda agent?
- (Nauka i zabawa)
- Odczytywanie godzin i minut na zegarze tarczowym zwykle sprawia dzieciom wiele trudności. Proponuję zabawę matematyczną związaną z zegarem, a jej podstawowym celem jest odczytywanie liczb na tarczy zegarowej. ...
- Utworzone: 07-09-2018
- 74. Etnogadki: dawne obrzędy i zwyczaje odkryte na nowo
- (Poczytaj)
- Pośpiech, w jakim żyjemy, nowoczesność, za którą tak ciągle gonimy (zwłaszcza gdy chodzi o technologie), raczej nie sprzyja nam w poznawaniu bogactwa kultury polskiej, a zwłaszcza tych lokalnych obrzędów ...
- Utworzone: 14-07-2018
- 75. Figuraki w plenerze
- (Nauka i zabawa)
- Oto propozycja na ostatnie dni nauki szkolnej. W klasie duszno, a słońce tak pięknie świeci, że zachęca nas do wyjścia na szkolne podwórko. W szafce resztki niewykorzystanej plasteliny, którą dzieci uwielbiają. ...
- Utworzone: 07-07-2018
- 76. Kaboom!
- (Metody i narzędzia)
- Liczysz, liczysz, liczysz aż tu nagle KABOOM! i oddajesz wszystkie patyczki… Ale zabawa na tym się nie kończy. Bynajmniej! Ale do rzeczy. Do zabawy potrzebujemy około 50 patyczków. Na końcach piszemy działania ...
- Utworzone: 27-05-2018
- 77. Skąd czerpać wiedzę o energii? Nowoczesna edukacja z Planetą Energii
- (Projekty edukacyjne)
- Wystartowała ósma edycja „Planety Energii”, autorskiego programu edukacyjnego Grupy Energa dla najmłodszych. Nowa odsłona „Planety” stawia na wykorzystanie\ technologii informacyjno-komunikacyjnych, by ...
- Utworzone: 07-05-2018
- 78. Myślę, czuję, tworzę, odkrywam...
- (Metody i narzędzia)
- W literaturze metodycznej szczególnie dotyczącej pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym, brakuje obecnie nowych, a zarazem interesujących i efektywnych opracowań ćwiczeń, zabaw i gier pomocnych w rozwijaniu ...
- Utworzone: 01-05-2018
- 79. Kodowanie w plecaku, czyli o programowaniu wczesnoszkolnym
- (Programowanie)
- Nowa podstawa programowa dla szkoły podstawowej wprowadza naukę programowania już od klasy pierwszej. Wielu nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej wciąż myśli, że to jest zbyt poważna zmiana dla nich, że ...
- Utworzone: 29-04-2018
- 80. Jak pracować z małymi dziećmi projektowo?
- (Metody i narzędzia)
- Realizacja projektów w klasach I-III nie powinna sprawiać nauczycielom kłopotów, ponieważ pozwala na elastyczną pracę z dziećmi wokół jednego zagadnienia tematycznego przez dłuższy czas. Nie musimy się ...
- Utworzone: 19-04-2018
Ostatnie komentarze