- 181. Apel w obronie polskiej szkoły
- (Szkoły)
- ... czyli kuratoriów. W myśl planowanych zmian, kuratoria będą odgrywały kluczową rolę w zakresie powoływania, a także odwoływania i zawieszania dyrektorów szkół. To rząd – poprzez powoływanego przez Ministra ...
- Utworzone: 10-12-2022
- 182. Roboty do zadań SPEcjalnych
- (Programowanie)
- ... który odgrywa ważną rolę w ścieżce Młodzi Patrioci (poziom 1 i poziom 2). Nie znaczy to, że tylko te modele mogą być wykorzystywane podczas proponowanych w webinarze aktywności. Innymi słowy, jeśli masz ...
- Utworzone: 09-12-2022
- 183. Przygoda ze Student Council
- (Wywiady)
- ... ale ten stres przed występowaniem jest mniejszy. Jako członkini SC często musiałam nagrywać jakieś filmiki albo opowiadać coś na spotkaniach, i to wszystko po angielsku. Przed takimi wypowiedziami bardzo ...
- Utworzone: 08-12-2022
- 184. Odwrócona lekcja muzyki (i nie tylko)
- (Metody i narzędzia)
- ... w Harcerskim Ośrodku Wodnym w Poraju. Od kilku lat tworzy grupę Muzyka w szkole na FB, prowadzi zajęcia i warsztaty muzyczne online dla nauczycieli, tworzy i udostępnia muzyczne gry planszowe oraz interaktywne ...
- Utworzone: 29-11-2022
- 185. Produktywna porażka
- (Badania)
- ... piłkarzem na początku swojej kariery. „Będziesz walczył, czasami wygrasz, a czasami przegrasz”. W dziwny sposób zmienia się pogląd, gdy nauczamy nie gry w piłkę, tylko np. matematyki lub innego naukowego ...
- Utworzone: 28-11-2022
- 186. Gorzka prawda o słodkiej fikcji
- (Dyskusje)
- ... czysto ilościowy – kontekst nie jest pomijalny! Bardzo wzrosło oglądanie w sieci filmów i seriali, granie w gry sieciowe. Do internetu przeniosły się także kontakty towarzyskie i słuchanie muzyki. Tuż ...
- Utworzone: 27-11-2022
- 187. Muzyka i informatyka – całkiem zgrana para
- (Projekty edukacyjne)
- ... portalach swoje konto i tworzyć nie tylko gry, krzyżówki czy testy, ale również korzystać z zasobów publicznych. Dodatkowym atutem aplikacji jest to, w jaki sposób wykorzystujemy w edukacji elektronikę ...
- Utworzone: 26-11-2022
- 188. Co mają ze sobą wspólnego online, offline i wartości?
- (Projekty edukacyjne)
- Czy rozdzielanie online i offline ma w dzisiejszych czasach sens? Zarówno młodzież, jak i dorośli korzystają z sieci codziennie: filmy, gry, muzyka, wiadomości, aktywność w grupach i na forach, kontakt ...
- Utworzone: 25-11-2022
- 189. Współczująca ciekawość – empatia w szkole
- (Nauczyciele)
- Wyobraź sobie, że uczeń udziela ci „zgryźliwej” odpowiedzi. Zamiast reagować, tak jakbyś znał/a przyczynę niewłaściwego zachowania ucznia, można wziąć oddech i zadać uczniowi pytanie: „Czy coś cię niepokoi?”. ...
- Utworzone: 23-11-2022
- 190. Dzieci wciąż potrzebują przewodników po cyfrowym świecie
- (Opinie)
- ... Interlandii, edukacyjnej gry internetowej będącej częścią programu – wspomina dzisiaj dyrektor Wojnowska. - Zdawałam sobie jednak sprawę, że nie można materiałów, które pierwotnie były zaadresowane do ...
- Utworzone: 22-11-2022
- 191. O relacjach człowieka z technologią
- (Dyskusje)
- ... technologie, które nam dzisiaj towarzyszą śniły się w ogóle filozofom? Czy Sokrates rozgryzłby sztuczną inteligencję? Na te pytania starał się odpowiedzieć Tomasz Stawiszyński – filozof, autor książek ...
- Utworzone: 20-11-2022
- 192. Znikający nauczyciele
- (Nauczyciele)
- ... Ba, tradycyjne formy uroczystości szkolnych traktowane są z lekceważeniem lub nawet pogardą, jako bezwartościowy rytuał albo teatr dorosłych, odgrywany z udziałem (i kosztem) uczniów. Na pewno jest w tym ...
- Utworzone: 16-11-2022
- 193. Maturalne Q.E.D.
- (Opinie)
- ... i konsekwencji w rozumowaniu jest już praktycznie nieobecna w przekazie sieciowym, czyli globalnym i jedynym obowiązującym. Można się więc naigrywać z sytuacji, w której za zrozumienie treści polecenia ...
- Utworzone: 11-11-2022
- 194. Nie taki GreenScreen straszny, czyli jak rozbudzić uczniowski entuzjazm na lekcjach
- (Metody i narzędzia)
- ... na lekcjach od tradycyjnego nagrywania filmu? Właściwie można by się obyć bez tego gadżetu, a film też by powstał, gdyż wycinanie tła w aplikacjach nie jest już takie trudne, jak jeszcze kilka lat temu. ...
- Utworzone: 06-11-2022
- 195. Samoregulacja w szkole. Czemu „wzorowy” uczeń często nie jest uczniem szczęśliwym?
- (Metody i narzędzia)
- ... emocje się pojawiają? – oraz poszukiwanie odpowiedzi na pytanie – dlaczego teraz? Czemu czuję ból głowy, czemu jestem smutna, dlaczego myślę, że jestem przegrywem? Na przykład: Czuję mdłości, ból głowy, ...
- Utworzone: 02-11-2022
- 196. Schoolovision, czyli o europejskim uczniowskim śpiewaniu
- (Projekty edukacyjne)
- ... tegoż projektu jest wicedyrektor szkoły – Pan Marek Fularz. Ponad 40 szkół podstawowych z Europy, a często z innych części świata, nagrywa piosenki i tworzy do nich teledyski, prezentuje je na blogu ...
- Utworzone: 29-10-2022
- 197. Gdzie, kiedy i jak uczymy o dzieci o pieniądzach?
- (Badania)
- ... zabawę Towarzyszenie rodzicom w zakupach lub wizytach w oddziałach bankowych to nie wszystko. Istotną częścią edukacji ekonomicznej są różne gry, zabawy i spędzanie czasu podczas wspólnej lektury książek. ...
- Utworzone: 26-10-2022
- 198. Imperium kontratakuje...
- (Komentarze)
- ... je rozwiązać. Ciekaw jestem, czy w najbliższej dekadzie stać nas na edukacyjny cud nad Wisłą i wyłączenie edukacji z politycznych rozgrywek. Na razie powodów do optymizmu nie dostrzegam. Imperium kontratakuje... ...
- Utworzone: 25-10-2022
- 199. Paradoks dobrego nauczania
- (Badania)
- ... gry, byli uporządkowani, ich lekcje zwierały różnego rodzaju rytuały, panowały na ich lekcjach bardzo jasne zasady, mieli dobre wyczucie tempa i rozumieli granice możliwości uwagi dzieci, mierzyli ...
- Utworzone: 24-10-2022
- 200. Na Berdyczów
- (Dyskusje)
- ... zagryzania się w ciągle rosnącym stadzie osobników, niemających tak naprawdę nic do roboty, ale przymuszanych do przyswajania informacji, których nie uznają za warty uwagi kod kulturowy. Rewolucja informatyczna ...
- Utworzone: 21-10-2022
Ostatnie komentarze