- 141. Szczęście w szkole? To możliwe!
- (Przez życie)
- ... edukacji, jakością przyswajania. Nasz mózg lepiej uczy się, gdy jest szczęśliwy. Lepiej zapamiętuje, kojarzy, tworzy haki pamięciowe, utrwala. Szczęście może być rozumiane na wiele sposobów. To pozytywne ...
- Utworzone: 12-12-2021
- 142. PROJEKTowanie kompetencji – edukacyjna przygoda dla uczniów i nauczyciela
- (Metody i narzędzia)
- ... się wszystkim, co dotyczy mózgu, procesów uczenia się i strategii skutecznego uczenia się. Od pierwszej klasy uczy swoich uczniów jak się uczyć, by mogli w przyszłości sprostać wymaganiom współczesnego ...
- Utworzone: 28-11-2021
- 143. Mierzyć każdy może… (1)
- (Badania)
- ... no pain wydaje mi się nie tylko szkodliwe, ale także nieskuteczne. Przypomina to raczej kołczowskie yes, you can i inne „pozytywne” techniki prania mózgu, które służą jedynie wyciąganiu kasy od naiwnych. ...
- Utworzone: 23-11-2021
- 144. Szkolna gra terenowa od kuchni
- (Nauka i zabawa)
- ... mieszkańcami naszej miejscowości, województwa, czy kraju. Grając w gry nasz mózg intensywnie pracuje, rozwija się, coś tworzy, buduje, kombinuje, analizuje, poszukuje rozwiązań, wyciąga wnioski, odnajduje ...
- Utworzone: 21-11-2021
- 145. Pouczająca opowieść o tym, jak wyszliśmy na ludzi
- (Poczytaj)
- ... uwagi poświęcanej jest mózgowi społecznemu, czyli życiu społecznemu. Nasi przodkowie stawali się coraz inteligentniejsi, bo mogli wykorzystywać odkryte zdolności kooperacyjne do zdobywania pożywienia i ...
- Utworzone: 01-11-2021
- 146. Jak się uczyć - kilka wskazówek dla uczniów
- (Promo)
- ... - zanim zaczniesz Przewietrz pokój (jeśli jest zimno za oknem, na chwilę wyjdź do innego pokoju i zostaw otwarte okno na 10 minut). Tlen jest niezbędny dla mózgu. Uprzątnij biurko – na stole (i w ...
- Utworzone: 27-10-2021
- 147. Badania nad motywacją do uczenia się
- (Badania)
- ... dodatkowych możliwości – stanowią zewnętrzną motywację. Dziesięciolecia badań, zarówno nad najlepszymi praktykami edukacyjnymi, jak i sposobem działania ludzkiego mózgu, mówią, że tego rodzaju motywatory ...
- Utworzone: 25-10-2021
- 148. Dużo wywiadów, mało pytań, zero odpowiedzi
- (Dyskusje)
- ... merytorycznie (chyba, że uznamy, iż sama świadomość jak uczy się mózg, wystarcza, by ten się czegoś nauczył). Nie bardzo też dostrzegam przesłanki, które miałyby skłonić aparaty państwowe (i nie mam tu ...
- Utworzone: 16-10-2021
- 149. Skąd bierze się sukces?
- (Rady i inspiracje)
- ... która jest wyzwalana nie tylko w sytuacji doświadczania przyjemności, ale już podczas oczekiwania na nią. Poziom tego neuroprzekaźnika w mózgu rośnie już na samą myśl o jakimś miłym przeżyciu. A im bardziej ...
- Utworzone: 12-10-2021
- 150. 15 minut, które uratowało życie
- (Projekty edukacyjne)
- Bohaterowie Załogi FAST Heroes wracają już 25 października! Będzie to druga edycja programu edukacyjnego wokół tematyki udaru mózgu i zarazem próba pobicia Rekordu Guinnessa. Rodzice uczniów dziękowali ...
- Utworzone: 08-10-2021
- 151. Kilka ważnych i inspirujących myśli (INSPIR@CJE 2021)
- (Dyskusje)
- ... ogromny zasięg. Bo uczniowie tego poszukują. Fascynujące było wystąpienie prof. Włodzisława Ducha z UMK o mózgu i neuronaukach. Mózg jest jak plastelina. A edukacja to rzeźbienie plastycznych mózgów! ...
- Utworzone: 26-09-2021
- 152. Jak zachować równowagę w cyfrowym świecie?
- (Przez życie)
- ... aktywności fizycznej; wzmocnienie więzi międzyludzkich; zwiększenie samooceny. Anders Hansen w książce „Wyloguj swój mózg. Jak zadbać o swój mózg w dobie nowych technologii?” pisze o tym, że każdego ...
- Utworzone: 24-08-2021
- 153. Projekt inteligentny inaczej (refleksje o nauczaniu cz. 3)
- (Opinie)
- ... zadbał, by nauczanie podstaw logicznego rozumowania zostało wyrugowane z curriculum, jako zbędne obciążenie dla mózgów, rozmiękczonych postmodernistyczną tezą o równoważności wszelkich narracji. Oto ...
- Utworzone: 05-08-2021
- 154. Zmiana ci wszystko wybaczy (refleksje o nauczaniu cz. 2)
- (Opinie)
- ... jako jeszcze jeden element nauczycielskiego instrumentarium, ale jako ideologiczny wytrych do mózgów wiecznie ciekawych dzieci, w dłuższej perspektywie i w niewiele mających wspólnego z laboratorium warunkach ...
- Utworzone: 02-08-2021
- 155. Podstawy współczesnej pedagogiki* (refleksje o nauczaniu cz. 1)
- (Opinie)
- ... błędów, ale narobiła wody z nauczycielskich mózgów w takiej skali, że do dziś można natknąć się na szkolenia, oferujące maluczkim rozmaite neuro-czary. W końcu, jeśli wszyscy chcą dobrze, to wstyd nie ...
- Utworzone: 30-07-2021
- 156. Co Ty wiesz o... swoim miejscu zamieszkania?
- (Nauka i zabawa)
- ... występują charakterystyczne cechy przyrodnicze) – czad, nie? W ten sposób zrodził się pomysł na pierwsze lekcje we wrześniu, takie „rozruchowo-mózgowe”. W sumie nic odkrywczego, wielu z nas nauczycieli ...
- Utworzone: 29-07-2021
- 157. Wpływ czytania książek na rozwój inteligencji emocjonalnej
- (Przez życie)
- ... Każda książka jest jednocześnie ćwiczeniem dla mózgu. Nawet jeśli jej treść jest typowo rozrywkowa. Czytanie wymaga długiego skupienia, czasem wielogodzinnego, a to świetnie wpływa na umysł. Książka pozwala ...
- Utworzone: 08-07-2021
- 158. Co dobrego z nauczania zdalnego przenieść na stałe do szkół?
- (Szkoły)
- ... proces charakteryzuje się tym, że ich mózgi pracują najlepiej po wyspaniu się do godziny co najmniej 9.00. To oznacza, iż najwcześniejsza sensowna lekcja zaczyna się dla nich około 10.00. Wiąże się to ...
- Utworzone: 03-07-2021
- 159. Powtarzanie - skuteczna metoda czy strata czasu?
- (Metody i narzędzia)
- ... utrwalać? Tak, to prawda, że powtarzanie jest bardzo istotne, a nawet niezbędne do nauki. Dobrze jest jednak wiedzieć, jak powtarzać efektywniej. Daj mózgowi wycisk Powtarzanie jest kluczem do nabywania ...
- Utworzone: 02-07-2021
- 160. O klechdach i wierzeniach edukacyjnych
- (Opinie)
- ... dydaktyka języków obcych zakłada zaciekawianie formą, treść jest obojętna, im bardziej banalna, nieskomplikowana, niekontrowersyjna i „przyjazna mózgowi” (czyt. nie budząca go z letargu), tym lepiej. Najwyraźniej ...
- Utworzone: 23-06-2021
Ostatnie komentarze