- 21. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi
- (Poczytaj)
- ... Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi”. Badacze mózgu przekonują, że szkoła w obecnej formule nie wspiera naturalnych procesów uczenia się i nie jest miejscem umożliwiającym indywidualny rozwój ...
- Utworzone: 21-08-2013
- 22. Jak szybko zachodzą zmiany w mózgu?
- (Badania)
- Gdy poruszane są kwestie związane z wpływem korzystania z nowych technologii na strukturę sieci neuronalnej, wiele osób protestuje, twierdząc, że mózgi cyfrowych tubylców nie mogą w istotny sposób różnić ...
- Utworzone: 22-07-2013
- 23. Nasze mózgi rozszerzone
- (Innowacje w edukacji)
- Czy ludzki mózg wciąż jest najmądrzejszą rzeczą na tej planecie? Gdy wzmocniony zostanie przez technologię - wtedy tak. Technologia jest rozszerzeniem naszego mózgu, jest nowym sposobem myślenia - pisze ...
- Utworzone: 06-05-2013
- 24. O tym, co jest trudne dla mózgu
- (Badania)
- ... mocy obliczeniowej. Zatem to wszystko, co wydaje się nam trudne, nie stanowi dla mózgu wielkiego wyzwania, a to, co uznajemy za łatwe i co często wykonujemy nieświadomie, w istocie rzeczy jest bardzo skomplikowane ...
- Utworzone: 24-03-2013
- 25. Utrudnianie przez ułatwianie, czyli o tym, jak nasz mózg nie lubi się uczyć
- (Badania)
- Neurobiolodzy przekonują, że sposób, w jaki zorganizowany został obecny system nauczania nie tylko nie ułatwia, ale wręcz utrudnia mózgowi pracę. Jedną z przyczyn jest chęć zbytniego ułatwiania uczniom ...
- Utworzone: 06-01-2013
- 26. Mózg dyslektyka
- (Opinie)
- ... kluczem do edukacyjnego sukcesu jego dyslektycznych uczniów jest zrozumienie, jak pracują ich mózgi. Byłoby dobrze, gdyby dodano neurobiologię do programu studiów nauczycielskich. Jeśli chodzi o przeciwdziałanie ...
- Utworzone: 04-12-2012
- 27. Dzieci sieci – inne mózgi, nowe koncepcje edukacyjne
- (Badania)
- ... do ukształtowanego przez tysiące lat świata wartości elementy negatywne – antywartości – między innymi intelektualne zniewolenie, manipulację, brak odpowiedzialności, głupotę, fałsz. Internet a mózg ...
- Utworzone: 09-10-2012
- 28. Muzyka a mózg i uczenie się
- (Opinie)
- ... i śpiewanie, dzieje się w lewej półkuli mózgowej, tam jest rytm – tam też słuchamy języka – analitycznie, krytycznie, strukturalnie i z transferem na inne obszary poznania. Słuchanie (a właściwe słyszenie) ...
- Utworzone: 22-07-2012
- 29. O potrzebie uczenia się o ludzkim mózgu
- (Opinie)
- Ludzi mózg jest ciągle jeszcze tajemniczy, fascynujący i niezrozumiały. Interesuje się nim każdy, ale innowatorzy w szczególności. Dydaktyków i nauczycieli, którzy doceniają jego wielkość nazywa się neurodydaktykami. ...
- Utworzone: 26-03-2012
- 30. Mózg zawsze pyta, dlaczego ma się czegoś uczyć
- (Badania)
- ... twierdzi niemiecki badacz mózgu Manfred Spitzer (Jak uczy się mózg, PWN, Warszawa 2007). A jednocześnie zapewnia, że powinno być zupełnie inaczej, bo rozumienie tego, czego się wcześniej nie rozumiało, ...
- Utworzone: 20-12-2011
- 31. Kiedy do szkoły? Czy badania mózgu dają odpowiedź na to pytanie?
- (Edukacja wczesnoszkolna)
- W wieku sześciu lat w płacie czołowym mózgu występuje największa ilość połączeń neuronalnych. Jednak utrzymane zostają jedynie te, których dziecko używa. Mózg konsekwentnie kieruje się bowiem zasadą: „Używaj ...
- Utworzone: 06-12-2011
- 32. Europejski Dzień Mózgu
- (Przez życie)
- Mózg to jeden znajbardziej zdumiewających wytworów natury. U człowieka mózg jest niewiele większy od jego złożonych razem, zaciśniętych pięści. Mózg dorosłego człowieka to około 1,5 kg galaretki; około ...
- Utworzone: 18-03-2009
- 33. Czyj mózg najbardziej intensywnie pracuje w klasie: nauczyciela czy ucznia?
- (Przez życie)
- ... jak opanować umiejetność uczenia się. Czegokolwiek! W Przyspieszonym Nauczaniu – etap pierwszy, polega na tym, aby zapoznać uczniów z podstawowymi informacjami na temat zasad działania mózgu oraz koncepcją, ...
- Utworzone: 09-01-2009
- 34. Jak ludzie dogadują się z robotami?
- (Dyskusje)
- ... poprzez pracę całego mózgu, aż po wyłaniające się z niej funkcje poznawcze, determinujące to, jak postrzegamy i rozumiemy świat oraz komunikujemy się z innymi jednostkami. Te zagadnienia rodzą wiele ...
- Utworzone: 08-05-2024
- 35. Zaczynaj z wizją końca
- (Opinie)
- ... irytujące. Analogię wiążącą planowanie z układaniem puzzli dostrzegli neurolodzy z Uniwersytetu w Tel Awiwie prowadzący badania nad funkcjami poznawczymi mózgu. Ich badania pozwoliły nie tylko określić, ...
- Utworzone: 25-04-2024
- 36. Jak pomóc uczniom w uczeniu się?
- (Metody i narzędzia)
- ... abyś mógł potem sprawdzić ich znaczenie. Dodawaj kolor. Używaj zakreślacza na bieżąco. Kolor pomaga pokazać relacje między pojęciami i lepiej angażuje mózg. Wymyśl własne skróty, abyś nie musiał pisać ...
- Utworzone: 22-04-2024
- 37. Kreatywność potrzebna od zaraz
- (Opinie)
- ... często przychodzi w trakcie działania. Mit 8: Kreatywność pochodzi z prawej półkuli mózgu Kreatywność nie jest ograniczona do jednej półkuli mózgu. Dobrze zintegrowane półkule oraz „zdrowy” mózg sprzyjają ...
- Utworzone: 18-04-2024
- 38. Sześć sposobów na to, by zacząć doceniać błędy
- (Opinie)
- ... Testowanie, a co za tym idzie popełnianie błędów i korygowanie ich, to jeden z czterech filarów uczenia się według Stanislasa Dehaene (neurobiologa, autora książki Jak się uczymy? Dlaczego mózgi uczą się ...
- Utworzone: 17-04-2024
- 39. Pięć popularnych przekonań edukacyjnych, które nie są poparte badaniami
- (Badania)
- ... zmiany rytmu utworu lub przejścia z jednej piosenki do drugiej często zmuszają uczący się mózg do liczenia się z nieistotnymi słuchanymi informacjami. Przegląd badań z 2018 potwierdza ogólny wniosek: w ...
- Utworzone: 08-04-2024
- 40. Nastolatki cierpią przy przestawianiu czasu
- (Badania)
- ... efekt wzrostu poziomu kortyzolu – hormonu modulującego reakcję na stres lub wpływu światła na ciało migdałowate w mózgu. Obecnie uważa się, że zmiana czasu, szczególnie czasu letniego (DST), ma na celu ...
- Utworzone: 31-03-2024
Ostatnie komentarze