Rozwój współpracy europejskiej i związane z nim częste wizyty w innych krajach sprawiają, że umiejętność biegłego posługiwania się kilkoma językami obcymi staje się we współczesnej Europie niezbędna. Trudno też znaleźć dziś pracodawcę, który nie wymagałby od pracownika posługiwania się przynajmniej jednym językiem obcym w sposób biegły.
Nauczyciel jako współuczący się
Oczekiwania uczniów oraz wymagania społeczności osób uczących się wobec procesu edukacji zmieniają się radykalnie w dwudziestym pierwszym wieku. Zmienia się w związku z tym również rola nauczyciela. Ale jaka ona ma być? Międzynarodowe Stowarzyszenie Technologii w Edukacji (ISTE) podjęło próbę odpowiedzi na to pytanie w swoim raporcie.
Jeszcze raz o edukacji, jakiej potrzebujemy
Żyjemy w drugiej fazie globalizacji, w której liczy się ten, kto ma najbardziej aktualne i najbardziej przydatne informacje oraz potrafi się szybko uczyć, aby nieustannie aktualizować posiadaną wiedzę i kompetencje. Umiejętność uczenia się: szybkiego i efektywnego - staje się obecnie najważniejszą umiejętnością w życiu każdego człowieka.
Finanse osobiste - droga do finansowej niezależności
Powszechnie znana jest opinia, że wojna jest sprawą zbyt poważną, żeby zostawić jej prowadzenie tylko generałom. Parafrazując tę opinię, można powiedzieć, że nasze pieniądze, nasze finanse osobiste zbyt ciążą nad naszym losem i przyszłością, by zostawiać je tylko specjalistom od finansów. Dlatego każdy z nas powinien poświęcić im trochę więcej uwagi.
Społecznościowo! Web2.0 nowym kierunkiem w edukacji (2)
Szybko rozwijający się Internet stwarza ogromną szansę rozwijania kontaktów i lepszego funkcjonowania na poziomie międzyosobowym, grupowym i społecznym. Będzie to miało coraz większe znaczenie dla dalszego rozwoju edukacji, nie tylko w sensie samego przekazywania wiedzy, lecz także formacji intelektualnej, moralno-duchowej i społeczno-obywatelskiej.
Dziewięć razy za
Obietnice rozdania komputerów uczniom pochodzącym z niezamożnych rodzin czy gimnazjalistom przez polski rząd nie wzbudziły jakiegoś wielkiego entuzjazmu w Polsce. Raczej skłoniły do stawiania wielu pytań – po co taki ciężar uczniowi? jak będą one wykorzystywane? przez kogo? kto za to zapłaci albo – czy to w ogóle jest w szkołach potrzebne?
Społecznościowo! Web2.0 nowym kierunkiem w edukacji (1)
Najnowsze osiągnięcia technologiczne z dziedziny IT – a co za tym idzie ich wpływ na postać edukacji - wiążą się z możliwością współpracy wielu osób w ramach tzw. społeczności internetowych, osób niekoniecznie znających się ze sobą, ale połączonych wspólnymi celami i zainteresowaniami. Tę formę korzystania z Internetu powszechnie określa się nazwą Web 2.0.
Ostatnie komentarze