(C) Edunews.pl

Nauka języka angielskiego teoretycznie uznawana jest za jeden z priorytetów na każdym etapie kształcenia. Zaczyna się już w przedszkolu, więc na koniec gimnazjum dzieci powinny chyba już mówić płynnie w tym języku... W teorii oczywiście – w praktyce mamy przed sobą ciągle wiele wyzwań, z którymi żaden narodowy program edukacji języka angielskiego sobie nie poradzi. Ale dobry nauczyciel może – bo ma większe szanse i możliwości.

fot. Fotolia.com

Kiedy natknąłem się na aplikację Spiral (i po krótkim rozpoznaniu) byłem trochę sceptycznie do niej nastawiony. Wydawała mi się nieintuicyjna, taka, w której nie wiadomo o co chodzi. Ale jakże się myliłem! Te narzędzie edukacyjne okazało się tak proste, że aż trudno w to uwierzyć.

fot. Joanna Krzemińska

O kostkach w nauczaniu matematyki słyszało wielu, ale o kostkach narracyjnych? Idealnych przy nauce języków (w tym oczywiście, również języka polskiego)? Warto przyjrzeć im się bliżej – możliwości wykorzystania na zajęciach mamy wiele.

(C) Edunews.pl

Coraz częściej spotykamy na różnych opakowaniach, ulotkach, plakatach małe kwadraciki z zakodowaną informacją, czyli QR-kody. Do ich rozszyfrowania służą aplikacje w urządzeniach mobilnych. Przypominają kody kreskowe, które znajdują się na sprzedawanych produktach, ale są o wiele „pojemniejsze”. Są to narzędzia bardzo proste i doskonałe do wykorzystania w edukacji.

fot. Joanna Waszkowska

Streszczenie, dialog, aranżacja zachowania postaci, dyskusja o komunikacie, mowa niezależna, czy nawet ćwiczenie interpunkcji - praktycznie wszystko można osiągnąć przy pomocy... komiksu. To uniwersalne narzędzie, za pomocą którego nauczyć możemy każdego języka. 

fot. Centrum Edukacji Obywatelskiej

Prawdziwą wartość partycypacji i demokracji pokazali uczniowie, uczennice i nauczyciele, nauczycielki biorący udział w Szkole Demokracji, którzy spotkali się w Warszawie na podsumowaniu tegorocznej edycji programu. Sala konferencyjna zamieniła się we wzorcową placówkę, gdzie dzieci ze szkół podstawowych, ale i młodzież gimnazjalna i ponadgimnazjalna oraz opiekunowie i opiekunki jak równy z równym podejmowali decyzje, dyskutowali, angażowali innych do działania. Tak zakończyła się 8. odsłona programu realizowanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.

fot. Social Wolves

Coraz więcej młodych ludzi angażuje się społecznie: Zwolnieni z Teorii to ponad 500 zrealizowanych projektów, które pozytywnie wpłynęły na życie 5 milionów osób! Zakończyła się druga edycja olimpiady „Zwolnieni z Teorii”, w której licealiści i studenci w swoich zespołach wymyślili i wdrożyli projekt społeczny, odpowiadający na ważny problem ich lokalnej społeczności. W tym roku zrealizowano 500 inicjatyw, które pozytywnie wpłynęły na życie 5 milionów Polaków. W sumie w programie wzięło udział 11 tys. młodych ludzi, czyli blisko 60 proc. więcej niż w roku ubiegłym.

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie