Badania przeprowadzone przez MIND Research Institute, pozarządowy instytut badawczy w Stanach Zjednoczonych, dowodzą, że warto posługiwać się na lekcjach obrazem, aby wytłumaczyć uczniom z matematyki. W okręgu Orange w Kalifornii wykorzystanie multimediów matematycznych na lekcjach podwoiło liczbę pozytywnych ocen w testach.
Studiowanie zmienia się
Powiększające się zasoby edukacyjne w sieci, podkasty i edukacyjne serwisy społecznościowe sprawiają, że zmniejsza się liczba godzin spedzanych przez studentów na uczelni – zauważają australijscy badacze systemu edukacji. Miejscem nauki stają się m.in. kawiarnie, w których wiele osób spędza czas przesłuchując na mobilnych urządzeniach wykłady, które opuścili na uczelni.
Nauczanie przedmiotów ścisłych wspierane przez technologię
W ostatnich latach osiągnięcia w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych zmieniły nasz sposób myślenia na temat nauczania przedmiotów ścisłych w szkołach podstawowych i średnich. Obecnie istnieją nowe produkty, mobilne i przyjazne dla użytkownika, które pomagają szkołom włączać do ich programów nauczania przedmiotów ścisłych nowe tematy i zajęcia.
Tablet dla każdego ucznia za sto złotych
Nie, także i tym razem jeszcze nie w Polsce. Tym razem hinduski minister rozwoju zasobów ludzkich ogłosił, że Indie dysponują gotowym projektem masowego narzędzia (komputera) edukacyjnego za równowartość 35 dolarów amerykańskich. Zobacz film (poniżej), a potem zastanówmy się razem, czy coś z tego wynika dla naszej szkolnej rzeczywistości.
Reakcje chemii z technologiami edukacyjnymi
Powinniśmy tworzyć takie rozwiązania i strategie dla szkół, aby wykorzystywać możliwości jakie dają nam nowoczesne technologie. Chemia jako nauka interdyscyplinarna z łatwością może zaadaptować nowinki techniczne, tak by jej nauczanie stało się przyjemniejsze i bardziej efektywne. A możemy wybierać naprawdę z szerokiego wachlarza elektronicznych aplikacji i urządzeń.
Co młodzi ludzie wiedzą na temat nowych technologii?
Współczesne nastolatki, a także ich młodsi koledzy stanowią część tzw. digital natives, czyli pokolenia, które wychowało się w elektronicznym świecie. Ponieważ komputery, telefony komórkowe i inne elektroniczne zabawki towarzyszyły im od urodzenia, potrafią oni bez trudu korzystać z najnowszych rozwiązań technologicznych. Czy wiedzą o nich już wszystko?
Edukacja koniecznie z uczniem w centrum
Każdy uczeń to inna historia. Wierzę, że każda z nich może nas rozwijać i uczyć. Niekiedy oznacza to wyzwania i zamieszanie. Ale komunikacja między uczniami i nauczycielem ma moc łączenia we wspólnym wysiłku, a cząstki, które dokładają uczniowie, wzbogacają nauczanie – mówi Sarah Brown Wessling, laureatka konkursu na najlepszego nauczyciela Stanów Zjednoczonych.
Ostatnie komentarze