Żyjemy w czasach podboju kosmosu, komputeryzacji, niezwykłych osiągnięć w zakresie komunikacji, ale także wybujałej konsumpcji, egocentryzmu, indywidualizmu. Jesteśmy zasypywani różnorodnymi atrakcjami: Internet, telewizja, radio, MP3, DVD, gry, telefonia komputerowa, centra handlowe, multikina, parki rozrywki, dyskoteki, festiwale, promocje…
Wirtualne zakupy - realne problemy
Dziś obchodzimy Światowy i Europejski Dzień Konsumenta – w Polsce już po raz siódmy, w tym roku pod hasłem „Zanim klikniesz, poznaj swoje prawa”. Tym razem organizacje konsumenckie postanowiły zwrócić uwagę na prawa konsumentów w Internecie. Według GUS, w 2007 roku ok. 5 mln osób kupowało przez Internet towary i usługi – o prawie milion więcej niż w 2006 r.
Bieliźniarka nie pomnoży twoich pieniędzy
Ani świnka skarbonka, ani domowy sejf również. Te pieniądze nie pracują na nas, a przecież powinny. Zastanówmy się zatem, w jaki sposób możemy zmienić swoje nawyki, aby sensowniej gospodarować własnymi finansami. Wciąż zbyt duży odsetek Polaków woli trzymać gotówkę w domu, tracąc w ten sposób z powodu inflacji. A tylko nieco ponad połowa osób dorosłych posiada konto w banku...
Edukacja konsumencka w gospodarce opartej na wiedzy
Obchodzony na całym świecie w dniu 15 marca Światowy Dzień Konsumenta jest dobrą okazją do zastanowienia się, w jakim znaczeniu używamy pojęcia „edukacja konsumencka” oraz jaka powinna być rola działających na rynku firm w kształtowaniu świadomości konsumenckiej – czym powinna przejawiać się dziś społeczna odpowiedzialność biznesu.
Powrót do szkoły szansą na lepsze życie
W Polsce co piąta osoba w wieku 25-29 lat posiada dyplom szkoły wyższej. W Europie mieszka co najmniej kilkanaście milionów osób dorosłych, którzy mogą mieć potrzebę kontynuowania nauki. Dla nich powrót do szkoły lub inny sposob dokształcania jest szansą na zdobycie nowych kompetencji i lepsze przygotowanie do funkcjonowania na rynku pracy.
Dzień konsumentów
Zawierając kilka, a nawet kilkanaście umów dziennie (nie będąc nawet tego świadomymi), nie zdajemy sobie często sprawy, że każdą z tych czynności reguluje prawo. O obowiązkach przedsiębiorców konsumenci przypominają sobie najczęściej w sytuacjach konfliktowych, gdy silniejsza strona kontraktu nie zamierza respektować ich praw.
Edukacja seksualna poprzez nowele radiowe
W krajach Ameryki Środkowej i Południowej programy radiowe pozostają jednym z najlepszych kanałów komunikacji treści edukacyjnych na rzecz zmiany postaw społecznych. Wykorzystuje to PCI Media Impact - międzynarodowy producent programów edukacyjnych z Nowego Jorku. Radio okazuje się dobrym miejscem zwłaszcza dla edukacji prozdrowotnej.
Ostatnie komentarze