Internet staje się platformą
dostarczania i tworzenia informacji oraz nowych form komunikacji, coraz
bardziej użyteczną dla ludzi świata nauki. Podczas
wykładu "Nauka w pajęczynie uczonych" dr Paweł Szczęsny z Wydziału
Biologii Uniwersytetu Warszawskiego pokazywał, jak internet pomaga w
pracy uczonym i jakie możliwości się w nim kryją.
Szkoła wobec nowych mediów
Jest niemożliwe, by szkoła stała się instytucją ściśle splecioną z doświadczeniem kulturowym. Ale – pomimo, że dokumenty programowe mogą świadczyć o czymś innym – szkoła już się zmieniła – mówi prof. Tomasz Szkudlarek, kierownik Zakładu Filozofii Wychowania i Studiów Kulturowych przy Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego.
Matematyka da się polubić?
Centralna Komisja Egzaminacyjna próbuje walczyć ze stereotypem, że
matematyka jest trudnym przedmiotem. Na kampanię telewizyjną, która
wystartowała 15 lutego i będzie trwać do końca kwietnia, składają się
krótkie filmy edukacyjne i spoty, w których występują znane osoby
przekonując widza, że znajomość matematyki jest potrzebna w
życiu.
Z filmem do młodej głowy
Nauczyciel ma do wyboru wiele środków dydaktycznych wspomagających nauczanie, ale powinien dziś przede wszystkim korzystać z narzędzi, które są jednocześnie skutecznym sposobem przekazywania wiedzy, ale są także popularne wśród osób uczących się i dobrze przez nie odbierane. Do nich z pewnością należy film – od wielu lat wykorzystywany w szkołach.
Codziennie bezpieczny Internet
Internet nie jest ani dobry, ani zły. Dopiero to, jak go używamy czyni go bezpiecznym lub nie. Na początku lutego obchodzimy Dzień Bezpiecznego Internetu, w którym szczególnie zwracamy uwagę na problem rozważnego korzystania z Sieci. Pamiętajmy, że o bezpieczeństwo w Internecie należy dbać samemu i na co dzień, zwłaszcza gdy chodzi o najmłodszych użytkowników.
Szkoła od małego musi wychowywać do mediów
Zdaniem brytyjskich badaczy, już szkoła podstawowa powinna kształcić
dzieci zdolne zrozumieć przekaz medialny. Dziś tradycyjna umiejętność
pisania i czytania nie wystarcza – już dzieciom na początku edukacji potrzeba szerszych
umiejętności. Powinniśmy
kształcić specjalistów od mediów, którzy będą potrafili
rozróżnić wartościową informację od bezwartościowej.
Przez muzykę do szkolnej lektury
Poematy Słowackiego w wersji hip-hop? A może treny Kochanowskiego jako
utwory heavy metalowe? Albo disco polo do tekstów z Chłopów? Możliwości
są nieograniczone! Dlaczego młodzi ludzie mają studiować lektury
szkolne tylko w tradycyjny sposób? Doświadczenia zagraniczne
pokazują, że poznawać lektury inaczej i w formie atrakcyjniejszej dla uczniów!
Ostatnie komentarze