Flipgrid od niedawna stał się bardzo bogatym narzędziem, gdyż przejął rolę Skype in the Classroom. W tym wpisie skupimy się jednak jedynie na wykorzystaniu tej aplikacji podczas lekcji do tego, aby dać dzieciom możliwość mówienia. Uczniowie nagrywają swoje odpowiedzi na tabletach, telefonach lub laptopach, a my możemy odsłuchać wszystko na spokojnie po lekcjach. Oszczędzamy czas na lekcji, dając szansę wypowiedzenia się wszystkim uczniom.
O cyfrowym obywatelstwie
Z okazji Dni Bezpiecznego Internetu stworzyłam lekcję na platformie Nearpod dotycząca cyfrowego obywatelstwa, ponieważ to bardzo ważny temat dla edukacji. Wszyscy jesteśmy obywatelami świata cyfrowego. Sęk w tym, aby być dobrymi obywatelami tego świata.
Technologie cyfrowe a wsparcie uczniów ze SPE
Edukacja zdalna to spore wyzwanie dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Na szczęście z pomocą przychodzą nam technologie cyfrowe, które umożliwiają tworzenie atrakcyjnych wizualnie i angażujących uczniów interaktywnych ćwiczeń. Do dyspozycji nauczyciela jest wiele użytecznych narzędzi, które nie tylko usprawnią proces edukacyjny, ale też pomogą w indywidualizacji pracy i dostosowywaniu zadań i ćwiczeń do potrzeb ucznia.
Interaktywny plakat na DBI
Zbliża się Dzień Bezpiecznego Internetu. Obserwujemy wzmożoną aktywność nauczycieli, wychowawców, edukatorów i rodziców. Staramy się w jeszcze większym niż na co dzień stopniu przybliżyć naszym uczniom zasady bezpiecznego poruszania się w Internecie.
O konfiguracji szkolnej sieci pod kątem edukacji zdalnej
Coraz więcej nauczycieli i uczniów korzysta z Microsoft Teams. Konfiguracja ustawień sieci może być sporym wyzwaniem dla każdego administratora IT. Można ułatwić sobie zadanie przy pomocy narzędzi do automatyzacji operacji, a także zasad globalnych, które przypiszemy do określonych grup użytkowników i które pozwolą nam zwiększyć bezpieczeństwo procesu nauki zdalnej.
Zaangażowanie sekretem zdalnego nauczania
Przejście na naukę online w okresie pandemii jest największym edukacyjnym eksperymentem w historii, jakiego jesteśmy świadkami od 100 lat. W ciągu kilku tygodni nauczyciele musieli się nauczyć, jak wirtualnie prowadzić lekcje i udostępniać materiały, korzystając z nowych technologii.
Dobre praktyki dotyczące standaryzacji technologii w szkole
Różne sprzęty i urządzenia, często niekompatybilne ze sobą, różne systemy operacyjne na tych urządzeniach, różne aplikacje służące niby do tego samego, ale posiadające nieco odmienne funkcje, różne serwery i wieczne kłopoty z ich utrzymaniem – taki stan zasobów technologicznych w szkołach pojawia się dość często. To być może efekt wieloletnich inwestycji bez żadnego planu. Jak sobie z tym poradzić?
Ostatnie komentarze