fot. Fotolia.com

Opinie

fot. Adobe Stock

Dyskusje

fot. Fotolia.com

Opinie

fot. Edunews.pl

Opinie

fot. Fotolia.com

Opinie

fot. Edunews.pl

Dyskusje

fot. Stanisław Czachorowski

Opinie

fot. Fotolia.com

Opinie

fot. Fotolia.com

Opinie

fot. Adobe Stock

ICT / TIK

fot. Fundacja mBanku

ICT / TIK

fot. Fotolia.com

ICT / TIK

fot. Adobe Stock

ICT / TIK

fot. YouTube

ICT / TIK

fot. SuperKoderzy

Programowanie

fot. Pixabay.com - domena publiczna

ICT / TIK

fot. Adobe Stock

ICT / TIK

domena publiczna - Pixabay.com

Nauczyciele

fot. Paweł Włoczewski

Szkoły

fot. Fotolia.com

Poczytaj

fot. Fotolia.com

Szkoły

fot. Fotolia.com

Nauczyciele

fot. Pixabay.com - domena publiczna

Szkoły

fot. Fotolia.com

Poczytaj

fot. Fotolia.com

Nauczyciele

fot. Ewa Przybysz-Gardyza

Nauczyciele

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Ostatnie komentarze

Nadchodzące wydarzenia

Czytaj więcej

Grid List

fot. Fotolia.com

Edytoriale

fot. Edunews.pl

Edukacja wczesnoszkolna

fot. Adobe Stock

Przez życie

fot. Edunews.pl

Metody i narzędzia

Edu-myśli-my

 
Uczenie się jest skarbem, który możemy zabrać ze sobą wszędzie.
[przysłowie chińskie]

Tablica ogłoszeniowa

  • TIK-owe plakaty edukacyjne do klas lekcyjnych dużego formatu (A2) do pobrania tutaj.
  • W kanale Futuredu/Edunews.pl we Flickr.com dostępnych jest ponad 1000 zdjęć na licencji CC-BY mających kontekst edukacyjny.
  • W sklepie internetowym Edustore.eu można skorzystać z kilkudziesięciu e-zasobów dydaktycznych (ebooki, scenariusze, gry, filmy itp.).

Jesteśmy na facebooku

fb

Cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Moda na bycie ekologicznym

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ImagePopularność nagrodzonego w 2007 roku dwoma Oskarami filmu dokumentalnego „Niewygodna prawda” (prowadzonego przez Ala Gore’a), prezentującego globalne spojrzenie na istniejące zagrożenia dla środowiska naturalnego, spowodowało zmianę myślenia wielu firm o ekologii. Teraz po prostu wypada wszystko robić na „zielono”.

 

Dowodem na zmianę sposobu myślenia mogą być pro-ekologiczne serwisy internetowe, które utworzyły ostatnio dziennik The Washington Post oraz magazyn National Geographic. Oba wydawnictwa chcą wykorzystać lansowaną w mediach oraz w biznesie modę i jednocześnie przyciągnąć nowych czytelników i reklamodawców z firm, które stawiają na działania pro-ekologiczne.

Serwis Spring.com, który w maju 2007 r. uruchomił The Washington Post, skierowany jest do kobiet dbających o środowisko. W ciągu trzech tygodni ponad 100 tys. osób zaprenumerowało newsletter Spring.com. Serwis podzielony został na pięć kategorii tematycznych: żywność, moda, uroda, dom i styl życia. Każdy dział oprócz tekstów przygotowanych pod konsumentów zawiera wiele krótkich filmów wideo. W sekcji poświęconej pielęgnacji urody można obejrzeć prezentację pro-ekologicznego zabiegu manicure i pedicure, a w sekcji dotyczącej diety na odwiedzających stronę czeka pokaz gotowania potraw ze zdrowej żywności.

Image

Redaktorzy deklarują, że dziennie dodawać będą około sześciu artykułów promujących w sposób nienarzucający ekologiczny styl życia, albo „ekologię w wersji light". Nie chodzi więc o to, aby przytłoczyć odbiorcę poradami ekologicznymi. Jak zauważa Jeanie Pyun, redaktor naczelna serwisu - Naszą grupą docelową jest 95 proc. osób, które pragną być w 5 proc. pro-ekologiczne, a nie 5 proc. ludzi, którzy pragną być pro-ekologiczni w 95 proc. Zaletą serwisu jest więc jego powszechny odbiorca – co przekonuje reklamodawców do zamieszczania w nim reklam.

Na podobny pomysł wpadło Towarzystwo National Geographic, które w związku z przejęciem witryny TheGreenGuide.com uruchomiło serwis Green.NationalGeographic.com. Znajdzie się w nim ponad 2 tys. wiadomości dotyczących środowiska naturalnego, nie tylko w formie opracowań tematycznych i porad, ale również filmów instruktażowych dotyczących działań przyjaznych środowisku.

Image

Analitycy znanej firmy badawczej Forrester Research przewidują, że w najbliższych latach liczba firm reklamujących swoje produkty pro-ekologiczne gwałtownie wzrośnie. Ich zdaniem rynek ekologiczny znajduje się na szczycie listy nowych rynków, w które warto inwestować.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).