- 161. Edukacja cyfrowa kluczem do zdobycia kompetencji przyszłości
- (Projekty edukacyjne)
- ... bowiem świadomie i bezpiecznie poruszanie się w przestrzeni cyfrowej i czerpanie z niej korzyści. Rozwijanie tych umiejętności powinno być ważnym elementem działań edukacyjnych. Asy Internetu, czyli ...
- Utworzone: 01-03-2024
- 162. Jak korzystanie z telefonów przez rodziców wpływa na małe dzieci?
- (Medialna)
- ... z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, nawiązując do tematu kampanii „Blisko telefonu – daleko od dziecka”. Kampania jest elementem prowadzonego przez Fundację od lat projektu Domowe Zasady Ekranowe. W jego ...
- Utworzone: 29-02-2024
- 163. Uczeń, nauczyciel, szkoła
- (Opinie)
- ... By odróżniać rzeczy mniej ważne od kwestii kluczowych. By docelowo, w sposób spontaniczny, łączyć elementy proponowanych zajęć z doświadczeniami życiowymi swoich podopiecznych i bez ograniczeń korzystać ...
- Utworzone: 28-02-2024
- 164. Co nakłoniło Profesora do takiej zmiany w sposobie nauczania?
- (Metody i narzędzia)
- ... rutyny testów, mentalności szkoły przemysłowej (pruska szkoła) itp. Samemu zmiany trudno jest wprowadzać. A zazwyczaj w jednym miejscu nie ma zbyt wielu osób chętnych do wychodzenia poza schematy. Skoro ...
- Utworzone: 27-02-2024
- 165. Jak (nie) rozmawiamy o edukacji?
- (Edytoriale)
- ... w zasadzie takiej debaty nie ma, bowiem decydenci wiedzą swoje (czytaj: lepiej). Lepiej wiedzą, bo na potrzeby partii politycznych zamawiają różne sondaże i słupki im pokazują, co w danym momencie uważa ...
- Utworzone: 25-02-2024
- 166. Depresja u dzieci i młodzieży - osiem porad dla nauczycieli
- (Przez życie)
- ... spóźnienia, senność lub nieobecność mentalną podczas zajęć, • pobudzenie psychoruchowe, rozdrażnienie, niepokój – wbrew stereotypowemu wyobrażeniu, osoba w depresji w okresie dojrzewania może być pobudzona, ...
- Utworzone: 23-02-2024
- 167. Kim jestem i kim mogę być jako nauczyciel/ka?
- (Nauczyciele)
- ... działać i co dzięki temu osiągnę. W efekcie nie boję się popełniać błędów, uczę się i swoją postawą potwierdzam, że jestem fundamentem rozwoju swoich podopiecznych, a nie tym, który zawodowo wie lepiej. ...
- Utworzone: 22-02-2024
- 168. Przedmioty ścisłe ciągle sprawiają problemy uczniom
- (Badania)
- ... dostęp do infrastruktury laboratoryjnej, aby wykonywać ciekawe doświadczenia, śledzić zjawiska oraz widzieć rezultaty tych eksperymentów. Tego niestety w polskich szkołach jest ciągle za mało. Badanie ...
- Utworzone: 20-02-2024
- 169. Studenci korzystają z AI przy pracach domowych i projektach naukowych
- (Uczelnie)
- ... Akademia Leona Koźmińskiego jako pierwsza w Polsce ale też jedna z pierwszych w Europie opracowała swoje rekomendacje dotyczące wykorzystania opartych na sztucznej inteligencji generatorów tekstu, obrazu, ...
- Utworzone: 17-02-2024
- 170. Liczymy na roboty!
- (Programowanie)
- ... na swoich zajęciach. *** Webinar został zorganizowany w ramach programu #SuperKoderzy – to ogólnopolski program edukacyjny Fundacji Orange, którego kluczowym elementem jest nauka programowania. ...
- Utworzone: 16-02-2024
- 171. Punkty za wiatr, czyli manowce dążenia do perfekcji
- (Opinie)
- ... szczęścia (albo pecha). To ostatnie odnosiło się do warunków atmosferycznych panujących w momencie skoku. Każdy fizyk zaświadczy, że wiatr wiejący pod narty zwiększa osiąganą odległość, zaś uderzający ...
- Utworzone: 15-02-2024
- 172. W atmosferze wolności i szacunku
- (Opinie)
- ... tak jest rzeczywiście? Co zrobić z powszechnym w wielu miejscach antysemityzmem, mizoginizmem czy homofobią? Co zrobić z fundamentalistycznym wręcz podejściem do dogmatów wiary? Co z brakiem jakiegokolwiek ...
- Utworzone: 14-02-2024
- 173. Zaglądamy do amerykańskiej szkoły
- (Wywiady)
- ... Średnio raz w miesiącu są też dni przeznaczone na rozwój nauczycieli (tzw. Half Day - Early Dissmisal - Professional Development), w czasie których lekcje zaczynają się od 7.24, a kończą się o 12.12 (każda ...
- Utworzone: 13-02-2024
- 174. Jak uczyć dzieci myślenia?
- (Metody i narzędzia)
- ... jest to myślenie abstrakcyjne, które zbyt wcześnie próbujemy w młodych głowach rozwijać, gdy jeszcze nie są do tego przygotowane. Aby uczyć moich uczniów myślenia, zdecydowałem się na pewien eksperyment ...
- Utworzone: 11-02-2024
- 175. Nauka gry na pianinie a aktywność mózgu
- (Badania)
- ... z Instytutu Biologii Doświadczalnej im. Marcelego Nenckiego PAN w Warszawie. Dotychczas znane badania dotyczyły reorganizacji aktywności mózgu danej osoby podczas gry na instrumencie, ale zazwyczaj ...
- Utworzone: 10-02-2024
- 176. Zadawać czy nie zadawać?
- (Dyskusje)
- ... elementów wspólnych. W każdej klasie są uczennice/uczniowie, którzy pracują w różnym tempie. Nie wszyscy w tym samym czasie zrozumieją to, o czym jest mowa na zajęciach. Są osoby, którym wystarczy ...
- Utworzone: 09-02-2024
- 177. To już jest koniec?
- (Opinie)
- ... oczywisty. Jeśli ktoś dysponuje i kieruje się w osądzie perspektywą nieco szerszą niż stereotypowy obraz edukacji, łatwo może się zorientować, że poziom przesłania i argumentacji, prezentowany przez mniej ...
- Utworzone: 08-02-2024
- 178. Szkoła – wyzwania na tu i teraz
- (Opinie)
- ... w swojej książce Kompetencje XXI wieku Jérémy Lamri (Warszawa 2021). To inicjatywa pod tytułem Free Up Your Energy, która przeprowadzona wśród tysięcy czołowych menadżerów pozwoliła uwolnić 30% ich czasu ...
- Utworzone: 07-02-2024
- 179. Czy przysłowia pogodowe nadal się sprawdzają?
- (Przez życie)
- ... i Gospodarki Wodnej. Zespół ekspertów IMGW na czele z rzecznikiem Instytutu Grzegorzem Walijewskim skomentowali aktualność przysłów. Zestawili je z danymi i obserwacjami, które prowadzą od wielu dekad. ...
- Utworzone: 06-02-2024
- 180. Jak być dla uczniów termostatem, a nie termometrem?
- (Metody i narzędzia)
- ... dobroci Cenienie inicjatyw na rzecz innych – małe akty dobroci. Może to być np. mentoring rówieśniczy, wzajemna pomoc w nauce, zauważenie i pomoc w trudnościach itp. Może to być pomoc uczniom z niższej ...
- Utworzone: 05-02-2024
Ostatnie komentarze