- 121. Poczucia sprawstwa i sensu pracy w szkole
- (Opinie)
- ... drugiej. Nadzieja, że jest jeden dobry sposób na nauczanie i wychowanie jest absolutnie zwodniczy. Nie znajdziemy go w podręcznikach i w przekazie ekspertów, bo go nie ma. Każdy nauczyciel musi sprawdzić ...
- Utworzone: 04-12-2023
- 122. O zaufaniu, pasji i o odczarowaniu publicznej edukacji
- (Szkoły)
- Brak uciążliwej biurokracji, organ prowadzący wyręczający z zadań administracyjnych, a do tego czas i przestrzeń na to by skupić się na realizacji pomysłów na dobrą, atrakcyjną edukację? I to wszystko ...
- Utworzone: 29-11-2023
- 123. Waniliowe treści albo polityka pasternaku
- (Opinie)
- Marks przed laty powiedział, że byt kształtuje świadomość. Dziś trawestując tę wypowiedź w związku z edukacją można bez obaw powiedzieć, że dzisiejszego ucznia kształtuje podręcznik. Żyjmy w czasach, kiedy ...
- Utworzone: 28-11-2023
- 124. Ratujmy uczniów na bieżąco, ale nie natychmiast
- (Metody i narzędzia)
- Krótkie oceny kształtujące w czasie procesu uczenia się przynoszą korzyść uczniom i nauczycielowi. Uczniowie mogą natychmiast skorygować swoje błędy, a nauczyciel może się dowiedzieć, co wymaga jeszcze ...
- Utworzone: 27-11-2023
- 125. Dział@jmy dla klimatu!
- (Programowanie)
- Przewrócona lodówka, obok pralka bez drzwiczek, a do kompletu telewizor z rozbitym ekranem. Czy znasz taki widok z altanki śmietnikowej? Sprzęty te nie znikają, chociaż zabierane są wszystkie inne gabaryty ...
- Utworzone: 25-11-2023
- 126. Odważ się! Na wychowawczej o fake-newsach
- (Medialna)
- Oto priorytet MEiN nr 8: "Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych ...
- Utworzone: 23-11-2023
- 127. Ocenianie jako informacja dla nauczyciela
- (Metody i narzędzia)
- ... czasu. Jesteśmy tak zajęci nauczaniem, że nie mamy czasu na sprawdzanie skuteczności naszego nauczania. Przeważnie sprawdzamy , czy nasi uczniowie się nauczyli dopiero na końcu, a wtedy mało można już ...
- Utworzone: 20-11-2023
- 128. Pełna swoboda w szkole czy rozsądny przymus?
- (Szkoły)
- Wśród licznych recept na lepszą przyszłość edukacji można odnaleźć pogląd, że należy uczniom pozostawić jak największą swobodę wyboru czasu, miejsca i tematu nauki. To w oczywisty sposób zderza się z praktyką ...
- Utworzone: 19-11-2023
- 129. STEM w Bibliotece? O współpracy z dziećmi i ze szkołami
- (Projekty edukacyjne)
- Program Amazon Kindloteki STEM otwiera w naszej bibliotece wiele możliwości na promocję czytelnictwa poprzez naukę z wykorzystaniem takich dziedzin jak Science, Technology, Engineering i Mathematics, a ...
- Utworzone: 17-11-2023
- 130. Opowiedz mi jak się uczysz... czyli co młodzi wiedzą o swoim uczeniu się?
- (Szkoły)
- „Opowiedz mi jak się uczysz…” jest to przekaz, który stanowi zbiór obserwacji i wniosków, wypływających z rozmów wstępnych do Liceum Ogólnokształcącego FILOMATA w Gliwicach przeprowadzonych na przestrzeni ...
- Utworzone: 15-11-2023
- 131. Samosterowny uczeń
- (Opinie)
- ... Tak samo wskazane jest, aby postępował nauczyciel na lekcji, sprawdzał wraz z uczniami, czy nauczanie zmierza do wyznaczonego celu. Każda klasa i każdy uczeń jest specyficzny, nie wszystko działa taka ...
- Utworzone: 13-11-2023
- 132. Puzzle inspiracji, czyli jak tworzyć środowisko sprzyjające uczeniu się
- (Opinie)
- Każdy człowiek potrafi myśleć i uczyć się – napisała dr Caroline Leaf. A co by się stało, gdybym każdego dnia, z taką myślą podchodził/a do ucznia, współpracownika, szefa? Do siebie samego, do siebie samej? ...
- Utworzone: 12-11-2023
- 133. Podręcznik do edukacji klimatycznej
- (Poczytaj)
- ... z klimatem. Nauczanie o zmianie klimatu wymaga jednak podejścia multidyscyplinarnego, praktycznej edukacji opartej na nowoczesnych metodach i technikach aktywizujących uczniów oraz dających im umiejętności ...
- Utworzone: 11-11-2023
- 134. Co ma Kolb do „Katarynki”?
- (Metody i narzędzia)
- Nie mam pewności, czy „Katarynka” jest "be", czy też OK. W sumie, na dziś, to nieważne, bo jest i trzeba nam ją „oswoić”. Co robię, żeby nam było z nią przyjemnie? Albo chociaż ciekawie? Tak jak w ubiegłych ...
- Utworzone: 09-11-2023
- 135. Bez populizmu w edukacji, proszę! (DOE #02)
- (Opinie)
- Przeglądając ostatnio Onet, ujrzałem panią Katarzynę Lubnauer, która, przypięta pasem do fotela w samochodzie, z zapałem udzielała wywiadu siedzącej za kierownicą dziennikarce. Odkryłem w ten sposób nowalijkę ...
- Utworzone: 07-11-2023
- 136. O budowaniu więzi z rodzicami
- (Szkoły)
- Często powtarzanym sloganem jest to, że szkoła jest od uczenia uczniów. Tak oczywiście jest, ale nie tylko. Szkoła stanowi dużą część życia uczniów, nauczycieli, a też opiekunów uczniów. Jeśli jest traktowana ...
- Utworzone: 06-11-2023
- 137. Budowanie relacji z uczniami
- (Rady i inspiracje)
- ... dla nauczycieli, propaguje ocenianie kształtujące w polskich szkołach, prowadzi też swoją stronę: www.oknauczanie.pl. Niniejszy post ukazał się w partnerskim serwisie Edunews.pl - www.osswiata.pl. Inspiracja ...
- Utworzone: 03-11-2023
- 138. Zadania domowe w epoce AI
- (ICT / TIK)
- Prace domowe budzą wciąż wiele kontrowersji, co jakiś czas pojawiają się głosy o wprowadzeniu zakazu zadań domowych. Jest wielu przeciwników prac domowych, ale również dużo zwolenników, argumentów za i ...
- Utworzone: 02-11-2023
- 139. Drobnostka
- (Szkoły)
- Dlaczego małe rzeczy – drobnostki mają znaczenie w szkole? Często słyszymy radę – nie przejmuj się takimi drobnostkami! Ale to właśnie z różnych drobnostek składa się szkolna całość, i często to one mają ...
- Utworzone: 30-10-2023
- 140. Ile matmy jest na polskim, czyli dlaczego interdyscyplinarność jest ważna?
- (Opinie)
- Włączenie matematyki do zajęć z języka polskiego może się wydawać niektórym niemożliwe. Może też zostać odczytane jako prowokacja. I w drugim stwierdzeniu jest ziarenko prawdy. Dla mnie takie zestawienie ...
- Utworzone: 24-10-2023
Ostatnie komentarze