- 41. Sprawdzian jako sytuacja ucząca
- (Metody i narzędzia)
- ... może też posłużyć nauczycielowi, jako informacja, jak ma planować dalsze nauczanie, tak że będzie w stanie określić, co powinien powtórzyć z uczniami i co już jest wystarczająco opanowane. Reasumując: ...
- Utworzone: 04-05-2024
- 42. Co możemy zrobić, aby ułatwić uczniom naukę matematyki w następnym etapie kształcenia?
- (Opinie)
- Uczenie się matematyki jest procesem bardzo skomplikowanym. To równanie z wieloma niewiadomymi: nauczyciele, rodzice, uczniowie to główne jego "składowe". Pierwszymi nauczycielami matematyki są rodzice, ...
- Utworzone: 03-05-2024
- 43. Spór o podstawy
- (Opinie)
- ... We wstępie do niej Alicja Pacewicz oraz Sylwią Żmijewską – Kwiręg zaznaczyły, że: Nauczanie dla jednych to sztuka, dla innych rzemiosło, dla jeszcze innych – rutyna. Prawdziwe uczenie się tymczasem zachodzi ...
- Utworzone: 01-05-2024
- 44. O ocenianiu w klasach I-III SP raz jeszcze i pewnie nie po raz ostatni
- (Dyskusje)
- Ocenianie osiągnięć edukacyjnych oraz zachowania uczniów spędza sen z powiek wielu nauczycielom i to nie tylko uczących młodszych uczniów. Być może tkwią w utartych schematach oceniania cyfrowego, błędnie ...
- Utworzone: 30-04-2024
- 45. Kolejne trzy popularne mity na temat uczenia się
- (Szkoły)
- ... temat uczniów są błędne. Jakiś czas temu omawiałam pięć popularnych przekonań związanych z nauczaniem[1]. Cieszyło się sporą poczytnością. Temat nie jest wyczerpany, dlatego w tym wpisie zaprezentuję kolejne ...
- Utworzone: 29-04-2024
- 46. Jak to było z tym wykładem na trawniku?
- (Opinie)
- To nie był mój pierwszy raz z zajęciami akademickimi na trawniku. Tym razem wyszedłem poza mury sali ze studentkami pedagogiki z Wydziału nauk Społecznych. W latach ubiegłych wychodziłem ze studentami ...
- Utworzone: 28-04-2024
- 47. Praktyczny wymiar matematyki
- (Projekty edukacyjne)
- Kiedy uczniowie dostrzegają, że matematykę można skutecznie stosować w codziennym życiu – począwszy od rozwiązywania problemów finansowych po planowanie czasu i przestrzeni – zwiększa się ich motywacja ...
- Utworzone: 27-04-2024
- 48. Sztuczna inteligencja a dzieci – wskazówki dla nauczycieli i opiekunów
- (ICT / TIK)
- Rozmowa z dziećmi na temat sztucznej inteligencji jest coraz istotniejsza w dzisiejszym świecie, gdy technologia staje się nieodłączną częścią naszego życia. Praktyczne wskazówki pomogą zainicjować konstruktywne ...
- Utworzone: 26-04-2024
- 49. Zaczynaj z wizją końca
- (Opinie)
- Kiedy zastanawiamy się nad koniecznością oraz możliwościami zmian, jakie powinny zajść w polskiej szkole, w mniejszym stopniu powinniśmy się zastanawiać nad tym, co jest złe, a bardziej odnieść do tego, ...
- Utworzone: 25-04-2024
- 50. Narzędzia TIK w nauczaniu matematycznym
- (ICT / TIK)
- Narzędzia technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) stały się nieodłącznym elementem edukacyjnych przedsięwzięć. Służą różnym celom – integrują, pozwalają pracować zdalnie, oferują platformy rozwijajace ...
- Utworzone: 23-04-2024
- 51. Jak pomóc uczniom w uczeniu się?
- (Metody i narzędzia)
- ... gdy nauczyciel daje uczniom czas na refleksje i podsumowanie. OK zeszytowi poświęcony jest dział na stronie: www.oknauczanie.pl. b) Planowanie uczenia się Chodzi o planowaniu czasu z kalendarzem – ...
- Utworzone: 22-04-2024
- 52. Praca w szkole w ocenie europejskich nauczycieli
- (Nauczyciele)
- ... zgadzam z tym | D. Nie zgadzam się | E. Całkowicie się nie zgadzam | F. Nie wiem 1. Nauczanie jest szanowanym i cenionym zawodem. 2. Nauczyciele otrzymują odpowiednie uznanie za swoją pracę. 3. Nauczyciele ...
- Utworzone: 21-04-2024
- 53. Kreatywność potrzebna od zaraz
- (Opinie)
- ... dwóch kluczowych aspektów we wszystkich programach IB. Badania te miały na celu identyfikację obiecujących praktyk (promising pracitces) i opracowanie materiałów wspierających nauczanie. W ramach projektu ...
- Utworzone: 18-04-2024
- 54. Sześć sposobów na to, by zacząć doceniać błędy
- (Opinie)
- Wiemy, że błędy mają potencjał, gdyż pokazują, nad czym trzeba pracować. Ostatnio coraz więcej mówi się o zmianie podejścia do błędów: pojawiają się grupy nauczycielskie poświęcone błędom (Obłędne błędy), ...
- Utworzone: 17-04-2024
- 55. Wiele sposobów na zakończenie lekcji
- (Metody i narzędzia)
- ... dla nauczycieli, propaguje ocenianie kształtujące w polskich szkołach, prowadzi też swoją stronę: OK nauczanie. Wszystkie propozycje wzięte z artykułu Paige Tutt w Edutopia.org. O Pudełku Refleksji znajdziecie ...
- Utworzone: 15-04-2024
- 56. Fińska szkoła nadal nas ciekawi i inspiruje
- (Szkoły)
- ... że nie ma tam przedmiotów. To nie jest prawda. Na poziomie szkoły podstawowej (9. Letniej – 6 + 3) jest nauczanie przedmiotowe, a dodatkowo wszystkie przedmioty są nastawione na kształcenie siedmiu kompetencji ...
- Utworzone: 14-04-2024
- 57. W poszukiwaniu wartości
- (Metody i narzędzia)
- Lubię pracować z filmem. Chętnie korzystam z okazji, by łączyć różne tworzywa i różne teksty kultury. Z równą radością zachęcam młodych ludzi do oglądania, co tworzenia własnych produkcji. Dlatego cieszy ...
- Utworzone: 13-04-2024
- 58. Matematyka interdyscyplinarnie
- (Metody i narzędzia)
- Interdyscyplinarność w nauczaniu to podejście, które wykracza poza ramy jednego przedmiotu, co pozwala elastycznie łączyć różne dziedziny wiedzy. Dzięki takiemu modelowi nauczania uczennice i uczniowie, ...
- Utworzone: 09-04-2024
- 59. Pięć popularnych przekonań edukacyjnych, które nie są poparte badaniami
- (Badania)
- W szkolnej praktyce nauczania funkcjonuje wiele przekonań (czasem przybierających nawet formę mitu), które wynikają zazwyczaj z osobistych doświadczeń nauczycieli. Niedawno w portalu Edutopia ukazał się ...
- Utworzone: 08-04-2024
- 60. Nasze edukacyjne podróże
- (Edukacja wczesnoszkolna)
- Jest późne popołudnie. Dzień, jak co dzień - przygotowanie do zajęć na kolejny dzień. Tym razem planuję podsumowanie tego, o czym do tej pory rozmawialiśmy, a w mej głowie pojawiają się plany na kolejne ...
- Utworzone: 04-04-2024
Ostatnie komentarze